Toon posts:

monitor problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb sinds dit weekend een probleem dat mijn monitor niet meer opstart. het lampje blijft maar oranje knipperen. ik heb al een andere monitor getest, maar die geeft het zelfde resultaat. verder heb ik de rams omgedraaid en de bios baterij verwijdert voor een reset, zonder resultaat. ik hoor geen vreemde bliepjes, en gisteren heb ik nog even het opstart scherm gezien toen hij er weer uitvloog. ook als ik mijn monitor op mijn onboard videokaart zet gebeurt dit. het is zelfs zo dat als ik de monitor loshaal ik wel het beeld krijg van no connection, en dan brand het lampje groen, maar zodra ik hem weer inplug (ook al staat de computer uit) gaat hij weer knipperen.

wat kan dit zijn??????

het gaat om een asus p4p800-vm moederbord en een Aeolus fx5700 videokaart. 512 mb dual geheugen.

groeten michiel.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:20

Outerspace

Admin General Chat
Gebruik je AGP videokaart eens, en schakel de onboard videokaart uit in de bios. Misschien dat het gaat werken :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik dus die Aeolus fx5700 AGP kaart. misschien heb ik dus die onboard uitgeschakeld, maar word moeilijk inschakelen zonder scherm denk ik.

• Outerspace

Outerspace

Admin General Chat
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 10:09:
ik gebruik dus die Aeolus fx5700 AGP kaart. misschien heb ik dus die onboard uitgeschakeld, maar word moeilijk inschakelen zonder scherm denk ik.
Een onboard videokaart inschakelen terwijl je werkt op een andere videokaart is geen slimme zet. Dat gaat natuurlijk niet werken. Haal je AGP kaart er eens helemaal uit, doe een bios reset en start hem dan eens op met je monitor aangesloten op je onboard videokaart.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
okee, dit ga ik straks even proberen, maar als die onboard kaart dus uitstaat is het dus logisch dat dat monitor lampje gaat knipperen? je denkt dus dat het in iedergeval aan die videokaart ligt? leek mij ook gezien de monitor al moeilijk gaat doen als de computer uit staat, lijkt me dan geen geheugen probleem toch??

• Outerspace

Outerspace

Admin General Chat
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 10:22:
okee, dit ga ik straks even proberen, maar als die onboard kaart dus uitstaat is het dus logisch dat dat monitor lampje gaat knipperen? je denkt dus dat het in iedergeval aan die videokaart ligt? leek mij ook gezien de monitor al moeilijk gaat doen als de computer uit staat, lijkt me dan geen geheugen probleem toch??
Als hij is uitgeschakeld betekend dat hij geen signaal geeft, en dus je monitor ook op 'standby' staat ;)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Heb dit ook een keer gehad, kijk ff goed of je werkgeheugen chipjes wel goed bevestigd zitten op je moederbord, mischien moet je ze ff aandrukken(dit was mijn oplossing toen)!succes!

Verwijderd

Als het goed is wordt de onboardkaart vanzelf uitgeschakeld waneer een nieuwe AGP geplaatst wordt. Deze is bij mijn weten niet aan of uit te zetten in de bios. Idd alleen wanneer de AGP eruitgehaad wordt zul je weer op deze onboardkaart beeld hebben.

Hoor je ook piepjes tijdens het starten, had in laatst bleek de AGP-controller op het moederbord kapot te zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 13:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
geheugen heb ik gisteren gecheckt, da lijkt allemaal ok. het vreemde is ook dat ik gewoon beeld had, tot het scherm opeens op zwart ging. hierna nog wel 2 keer opstart schermen gezien, maar verder niets, lijkt mij dus niet de monitor. het beeld gaf de laatste tijd wel vaker een rode gloed die ook weer verdween, maar het probleem lijkt dus idd in de videokaart te zitten. ik ga straks ff kijken of het iets uithaalt met de onboard, anders leen ik een andere kaart. ik wil weer computeren :-(
Pagina: 1