'Splitter' @home vervangen door inbouwdoos?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 15:14
-ik weet niet zeker of deze hier thuishoort-

Ik heb mijn hoofdaansluiting van de tv/radio in de huiskamer liggen. Ik heb alle kabels in huis mooi weggewerkt alleen zit ik nu met een soort 'splitter' die ik aansluit op mijn tv signaal en vanuit daar naar de tv en het modem gaat.

Nu heb ik weer een hele hoop kabels en een extra doos langs de muur hangen waar ik eigenlijk vanaf wil. Bestaan er inbouwdozen waar deze splitter al ingebouwd zit?
Of weet iemand een andere optie?

Dit is een plaatje van het kastje uit de @home faq

[ Voor 19% gewijzigd door m3gA op 11-03-2009 19:48 . Reden: plaatje toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 20:42
Je bedoelt een splitter die je op de doos zelf steekt?

Je hebt zowiezo twee doosjes nodig.

Eentje om het signaal binnenkomend te ontvangen waar die dikke (bij ons groene) kabel in komt
En eentje die je signaal splitst in modem en tv kant. Deze is bij ons geleverd tijdens die grote modem omruilactie van @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
wij hebben sinds kort een wanadoo live box, en daar stop je je line-in en je telefoon in. verder heb je 2 netwerk uitgangen (daarvan heb ik 1 als up-link naar een 8 poort switch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:02
Dat is toch ADSL?
Hij heeft het over de COAX kabel waarmee je ook radio/tv signalen ontvangt.
Wij hebben een inkomende aansluiting in de meterkast, daarop de splitter van @home, dan het modem en weer een splitter voor boven en woonkamer. Je hebt de splitter zowiezo nodig. In een kastje zou je dan een aansluiting voor het modem krijgen en een voor de RTV. Dan zou je moeten splitsen naar radio en tv. Dan zou je een kastje met 3 aansluitingen moeten krijgen, die het inkomende signaal naar Radio/TV/Modem splitst.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
R-Adioactive schreef op maandag 13 februari 2006 @ 10:33:
Je bedoelt een splitter die je op de doos zelf steekt?

Je hebt zowiezo twee doosjes nodig.

Eentje om het signaal binnenkomend te ontvangen waar die dikke (bij ons groene) kabel in komt
En eentje die je signaal splitst in modem en tv kant. Deze is bij ons geleverd tijdens die grote modem omruilactie van @home.
ja dat kastje.. maar ik heb de hoofdaansluiting in de woonkamer (netjes al gesplitst in radio/tv) als je het splitskastje aan de tv aansluiting hangt werkt het ook.. maar ik hoopte op een inbouwdoos waar je je modem op kan aansluiten zo dat ik van dat lelijke kastje af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147121

Voor zover ik weet mag je kabel tussen je modem en het punt van binnenkomst (groene kabel) niet langer zijn dan 1,5 meter. Heb het zelf ook eens verlengt en er was geen verbinding meer.

Wat je misschien nog kan doen is het volgende: Kijk of je overlengete aan groene kabel onder de vloer hebt en deze naar een punt (bijv. meterkast) verplaatsen waar het niet in het zicht of in de weg hangt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Anoniem: 147121 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:07:
Voor zover ik weet mag je kabel tussen je modem en het punt van binnenkomst (groene kabel) niet langer zijn dan 1,5 meter. Heb het zelf ook eens verlengt en er was geen verbinding meer.

Wat je misschien nog kan doen is het volgende: Kijk of je overlengete aan groene kabel onder de vloer hebt en deze naar een punt (bijv. meterkast) verplaatsen waar het niet in het zicht of in de weg hangt.

Succes!
de kabel is in de muur weggewerkt dus ik kan er niet bij.. jammer genoeg komt hij niet binnen in de meterkast (zou wel het meest logische zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

m3gA schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:09:
[...]

de kabel is in de muur weggewerkt dus ik kan er niet bij.. jammer genoeg komt hij niet binnen in de meterkast (zou wel het meest logische zijn)
Dat is pas van de laatste jaren dat ze je hoofdaansluiting in de meterkast plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Multikabel levert doosjes die je "op" de bestaande radio/tv doos kan plaatsen.
ff gegoogled:
Afbeeldingslocatie: http://www.coax.nl/news/news_images/aansluiting.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is helemaal ideaal waar kun je die krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
sjuk schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:13:
ff gegoogled:
[afbeelding]
zoiets zou ik al een stuk beter vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik heb geen idee waar je dit kan krijgen.
Maar je zou multikabel even kunnen bellen bij wie ze dit kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
sjuk schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:13:
ff gegoogled:
[afbeelding]
lol.. UPC levert exact dezelfde :) (alleen staat er dan 'UPC Woonkamersplitter' op)
Maar dat zijn inderdaad wel handige dingen, zolang je wantcontactdoos maar niet helemaal onderaan tegen de plint zit (want dan krijg je last met je kabels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Bigs schreef op maandag 13 februari 2006 @ 14:09:
[...]

lol.. UPC levert exact dezelfde :) (alleen staat er dan 'UPC Woonkamersplitter' op)
Maar dat zijn inderdaad wel handige dingen, zolang je wantcontactdoos maar niet helemaal onderaan tegen de plint zit (want dan krijg je last met je kabels).
Maar ze bestaan ook als inbouw splitter. Gelrevision (later opgekocht door UPC) leverde ze bij hun instalatie kit.
Ik heb er hier thuis nog 1 in de muur zitten.
Tratec Telecom staat er op.

[ Voor 4% gewijzigd door Bart-01 op 13-02-2006 14:17 ]

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Bart-01 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 14:16:
[...]

Maar ze bestaan ook als inbouw splitter. Gelrevision (later opgekocht door UPC) leverde ze bij hun instalatie kit.
Ik heb er hier thuis nog 1 in de muur zitten.
-edit2-

ik heb tratec gemailed. Zou er iets zinnigs uitkomen dan plaats ik het wel in het topic :)

[ Voor 35% gewijzigd door m3gA op 13-02-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 01:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let op dat er een erg goede reden is dat je minstens twee kastjes moet hebben...

De eerste en belangrijkste funtie van de AOP/WCD is om de binnenhuiscoax galvanisch te scheiden van de coax naar het huis toe. Dat is voor de veiligheid - om te zorgen dat als je TV kortsluiting maakt je niet alle TV's in de buurt opblaast en omgekeerd dat als je buurman de boel verprutst en wel kortsluiting het netwerk op gooit, jouw TV niet opblaast.

De tweede functie is de boel splitten voor de verschillende apparaten.

Uit veiligheidsoverwegingen is het af te raden die functies in een kastje te combineren (misschien gaan modem en splitter ooit verhuizen, dan MOET er nog een AOP/WCD blijven hangen :o )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
dion_b schreef op maandag 13 februari 2006 @ 15:34:
Let op dat er een erg goede reden is dat je minstens twee kastjes moet hebben...

De eerste en belangrijkste funtie van de AOP/WCD is om de binnenhuiscoax galvanisch te scheiden van de coax naar het huis toe. Dat is voor de veiligheid - om te zorgen dat als je TV kortsluiting maakt je niet alle TV's in de buurt opblaast en omgekeerd dat als je buurman de boel verprutst en wel kortsluiting het netwerk op gooit, jouw TV niet opblaast.

De tweede functie is de boel splitten voor de verschillende apparaten.

Uit veiligheidsoverwegingen is het af te raden die functies in een kastje te combineren (misschien gaan modem en splitter ooit verhuizen, dan MOET er nog een AOP/WCD blijven hangen :o )
Ik ga er toch vanuit dat als een fabrikant zoiets op de markt brengt dit toch aan deze eisen moet voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 01:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

m3gA schreef op maandag 13 februari 2006 @ 15:55:
[...]

Ik ga er toch vanuit dat als een fabrikant zoiets op de markt brengt dit toch aan deze eisen moet voldoen?
Alleen als je ze goed aansluit...

Je *kunt* een computer rechtstreeks op de hoofdstroomaansluiting aansluiten zonder een stoppendoos ertussen, maar dat zou niet bepaald aan te raden zijn - zelfde geldt (gelukkig in iets mindere mate) voor coax spullen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:27
Bigs schreef op maandag 13 februari 2006 @ 14:09:
[...]

Ik weet niet uit welke tijd dat komt maar voor zover ik weet gebruikt UPC in de woonkamer nog steeds een NTP-D en in de meterkast een NTP-1 maar daaraan altijd weer een POS-F (splitter).
UPC wil alles het liefst op F-Connectoren _/-\o_

Daarnaast voor de TS:
De enigste functie die de Essent filter heeft is dat het een retour geschikte splitter is. waarbij 1 uitgaing een IEC male is. En de andere uitgang een F-connector. voor de rest is het puur een splitter.
De reden dat er voor modems (etc) F-connectoren worden gebruikt is dat het minder storings gevoelig is (je trekt ze er niet zomaar vanaf..).
Als het goed is heb je ook een Tras 1000/B in je @home pakket gehad. En deze hoort op de groene buiten kabel te zijn aangesloten. Als je op deze Tras zelf een splitsing maakt (wel kwaliteit natuurlijk) naar je modem (coax lengte maximaal 180cm bij gebruik Coax 12) dan moet alles ook goed werken.

Als je modem online is even signaal waardes checken dmv http://192.168.100.1 Downstream moet tussen +5 en -15 zitten en Upstream tussen +42 en +58

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
klaasbram schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:11:
[...]

Ik weet niet uit welke tijd dat komt maar voor zover ik weet gebruikt UPC in de woonkamer nog steeds een NTP-D en in de meterkast een NTP-1 maar daaraan altijd weer een POS-F (splitter).
UPC wil alles het liefst op F-Connectoren _/-\o_

[..]
Als het goed is krijgen doe-het-zelvers in plaats van POS-F's tegenwoordig van die opsteeksplitters. Is namelijk toch wat makkelijker te monteren enzo :) En de data-aansluiting op die dingen ook gewoon nog F-stekkers.

Overigens ben ik ook groot voorstander van F-connectoren, maarja om de een of andere reden blijft iedereen in Europa vast hangen aan IEC connectoren. Het 'zelf-stekkers-aan-kabels-maken-zonder-extra-gereedschap' argument gaat in dit tijdperk vol DVB-T/T-DAB interferentie toch niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167445

Anoniem: 147121 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:07:

Succes!
Ik heb de modem boven staan er zit toch zeker 10 meter kabel aan het werkt hier al 3,5 jaar als een speer.

Pjotr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:27
Anoniem: 167445 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 00:22:
[...]

Ik heb de modem boven staan er zit toch zeker 10 meter kabel aan het werkt hier al 3,5 jaar als een speer.

Pjotr
Het wordt minder leuk als je een ander modem nodig hebt die net iets meer signaal nodig hebt.
Ik ben zelf ook het volgende als installatie tegen gekomen.
Coax 24 kabel (veel verlies dus per meter) en dan die kabel naar zolder en daar pas het modem. Nou daar krijg je dus nooit een VOIP modem online want die hebben veel meer nodig dan een INET only modem.
Die "splitters" met 3 uitgangen worden ook wel internet optimizers genoemd. misschien dat de TS daarom iets kan vinden.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Die optimizers zijn oudere dingen, die filteren volgens mij ook bepaalde frequenties op de data uitgang (waardoor ze problemen veroorzaken met EuroDOCSIS modems). Bovendien is de TV-aansluiting niet retourgeschikt, wat een nadeel is als je digitale TV via de kabel wilt gebruikn (bij sommige aanbieders).
Pagina: 1