Toon posts:

[Acer Laptop] Boot niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Acer Travelmate 4001 WLMi. Nadat deze anderhalve dag in hibernate op m'n bureau heeft gestaan wil hij niet meer booten*. Als ik 'm aanzet hoor ik even de fan aanslaan, en heel kort de HD, en gaat het lampje voor HD activiteit even aan, daarna hoor ik deze beide niet meer, blijft het power lampje en het batterij lampje branden maar doet de laptop verder niets, het scherm blijft zwart. Als ik de adapter aansluit gaat het lampje van opladen wel aan en wordt op een gegeven moment groen, dus dat werkt nog wel. Verder hoor ik 2 van de 3 keer dat ik 'm aanzet na circa 2 seconden een zachte ruis uit de luidsprekers komen welke aanhoudt totdat ik 'm weer uitzet.

Wat ik al heb geprobeerd na het lezen van andere topics over niet bootende laptops:

1. Batterij er een paar uur uit gehad. Geprobeerd te starten met netvoeding, zonder batterij en met alleen batterij.
2. Laptop open gehad om te controleren op stof e.d. en geprobeerd wat compartimenten aan te drukken e.d.
3. 1 v.d. 2 geheugenmodules eruit gehad, en allebei er even uitgehad en er weer in gezet.
4. Starten met externe monitor
5. Starten met live boot cd (Knoppix en Ubuntu). CD-ROM drive gaat wel draaien, maar start ook niks.

Al deze opties zonder resultaat :(.
Vooral door die ruis denk ik dat er ergens kortsluiting gemaakt wordt ofzo, maar hoe kan ik dit verder controleren of wat kan er verder aan de hand zijn? Ik las ook iets over BIOS resetten maar heb geen idee waar ik dit zou moeten doen.

Laptop heeft als het goed is nog garantie (1 jaar oud) maar kan 'm eigenlijk niet een paar dagen en al helemaal geen weken missen...

* De eerste keer dat ik 'm starte bleef ie hangen bij de Windows voortgansbalk van herstarten van hibernate, dit had ik eerder gehad, eerder hielp dan de laptop handmatig uitschakelen door lang de power-knop in te drukken en weer te starten, dit ging voorheen zonder problemen...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 09:29 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Is toevallig niet gewoon je backlight dood?

Verwijderd

ik heb sinds net hetzelfde probleem. ik beel er ongelooflijk van, want kan mn laptop eigenlijk niet missen. liet mn pc opstarten terwijl ik mn tanden poetste. ik keek om en zag de melding dat windows niet goed opgestart was oid, en koos maar voor [normaal opstarten] ipv [in veilige modus].

ging verder mn tanden poetsen, keek om , zag nog evene een blauw scherm, en weer het scherm met het kiezen van een soort van opstarten, weer [normaal opstarten] gekozen.

op het moment blijft het beeld zwart, en kan ik de pc ook niet meer uit doen (de knap reageert niet meer, ook niet bij langdurig inhouden) :s iemand die even kan uitleggen hoe ik bij een acer aspire 5024 de accu eruit kan halen?

iemand misschien ook een idee wat dit kan zijn?

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 15:49

redyak

Try and Fail

Ik heb alle stroombersparingsvoorzieningen uitgezet omdat er geen enkele fatsoenlijk werkte op mijn 1362WLI. Soms ging hij uit, soms werd inderdaad het scherm niet meer aangestuurd, dit getest door een printoppdracht aan te laten staan.
Wat ik ook gelezen heb over hybernaten, standby en screensvaing niks werkt. Dus nu staan alle opties gewoon uit en draait hij prima, als ik stroom wil besparen doe ik de klep gewoon discht, gaat het scherm ook uit.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op maandag 13 februari 2006 @ 09:33:
Is toevallig niet gewoon je backlight dood?
Nee, ik hoor de laptop dus ook niet verder opstarten, bovendien geeft een externe monitor ook geen beeld (ook niet na Fn+F5 etc).

@Johnns: Dit lijkt dus wel een ander probleem dan de mijne...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 10:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand raad? Vooral voor die ruis wat ik in andere topics niet lees?

Verwijderd

3. 1 v.d. 2 geheugenmodules eruit gehad, en allebei er even uitgehad en er weer in gezet.
heb je ze dus per stuk getest?(dus elke module 1 keer) dit lijkt mij namelijk een geheugenprobleem..

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb volgens mij ook dit soort probleem gehad.
Heb opgestuurd, en had hem bninen een week alweer terug, Dus het hoeft niet altijd lang te duren. Maar bij mij is er toen een nieuw moederbord ingezet.

Verwijderd

Hoi EmmerP,ik eb een zelfde soort probleem gehad,ik het het kunnen op lossen door windows er op nieuw op te zetten.

Kijk eens of je in de bios kan komen en dan de cd/dvd speler op de eerste boot plaats kan zetten,doe er daarna een windows xp cd in en kijk of hij daar mee wil booten.

Ik had net als jij het zelfde probleem,zwart scherm,HD lampje brand even.
Een nieuwe xp install doet wonderen.

Gr Ronald

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-01 21:17

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

hier hetzelfde probleem gehad tot 5x toe! met dezelfde laptop.
Telkens opgestuurd en binnen een week gerepareerd, na de 5e keer eindelijk een nieuwe gekregen.
Die doet het nu al een jaar.
Gewoon acer bellen en opsturen.
Zo te lezen was ik niet de enige.

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 20:19:
Hoi EmmerP,ik eb een zelfde soort probleem gehad,ik het het kunnen op lossen door windows er op nieuw op te zetten.

Kijk eens of je in de bios kan komen en dan de cd/dvd speler op de eerste boot plaats kan zetten,doe er daarna een windows xp cd in en kijk of hij daar mee wil booten.

Ik had net als jij het zelfde probleem,zwart scherm,HD lampje brand even.
Een nieuwe xp install doet wonderen.
Gr Ronald
Wellicht ten overvloede...ik kom dus ook niet in BIOS (alle bekende toestcombinaties geprobeerd), bovendien staat laptop ingesteld op boot sequence CDROM - HD, maar werkt een boot cd niet.

Ik hoopte eigenlijk andere reacties dan 'stuur maar op' te krijgen, omdat ik van de verschillende verhalen op fora begrijp dat repair centers vaak gewoon nieuwe onderdelen erinzetten, of in ieder geval rigoreuze maatregelen nemen zodat het zowiezo wel weer werkt, maar ook duur is...

Verwijderd

Okee,dat had ik niet begrepen.
Suc6 verder met je laptop.

Gr Ronald

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 15:49

redyak

Try and Fail

wat is dan de toetscombinatie voor de BIOS ?

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Verwijderd

redyak schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 12:28:
wat is dan de toetscombinatie voor de BIOS ?
Sorry voor de late reactie,je kan in de bios komen door in het Acer op start op F2 te drukken.

Gr Ronald
Pagina: 1