audigy EX -> Yamaha RX-V640RDS optisch geen ac3?

Pagina: 1
Acties:

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-02 22:09
Kon even geen betere titel verzinnen maar goed het belangrijkste staat toch hier..

Ik heb een Soundblaster Audigy EX gekocht en via de externe box die erbij zit een optische kabel getrokken naar mijn versterker (Yamaha RX-V640RDS) (ingang D-TV/CBL). Ik krijg nu wel geluid dus dat werkt allemaal wel maar als ik een speaker test doe op mijn pc dan krijg ik alleen de front links en front rechts speakers geluid. Ik heb het geluid op mijn pc ingesteld op 5 speakers welke ik ook heb aangesloten.

Nu wil ik graag via de optische kabel een AC3 dolby digitaal signaal oversturen omdat hij is aangesloten als mediacenter en ik wil graag optimaal kunnen genieten van mijn films en dergelijke.. Iemand een suggestie hoe ik dit probleem kan verhelpen want wellicht is iemand tegen hetzelfde aangelopen.

Alvast bedankt voor bruikbare tips..!

Verwijderd

ik doe het op me windows xp bak gewoon zo muziek luisteren enzo gaat altijd maar via 2 speakers...maar een film kijken via powerdvd bijvoorbeeld, dan stel je hem in dat hij geluid via SPDIF regeld. dan gooid hij automatisch het dolby of dts stream over je speakers.

kweet niet of je hier wat aan heb of niet?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:21

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

je moet in je audio console instellen dat je een externe decoder gebruikt.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• arjanvr
Dank voor de tips.. na mijn lange werkdag vandaag ga ik vanavond deze dingen uitproberen..

• arjanvr
Hubert schreef op maandag 13 februari 2006 @ 09:21:
je moet in je audio console instellen dat je een externe decoder gebruikt.
Ben al weer een tijdje aan het zoeken maar kan die optie niet vinden.. bedoel je waar je het aantal speakers selecteert? want daar kan ik wel kiezen voor koptelefoon, 5.1, 6.1 enzo en die digitale out functie maakt ook geen verschil..?

Hoewel ik nu ook achter een digital out zie.. is dit een beter optie om hem daarmee op mijn versterker aan te sluiten als de optische uitgang die aan de voorkant zit? zo ja, hoe heet de kabel die ik hierop moet aansluiten want spdif is niet een bekende term in de audioverkoop wereld.. schijnt..

[ Voor 27% gewijzigd door arjanvr op 13-02-2006 21:01 ]

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
de speakertest op je pc stuurt signalen naar je analoge front out/rear out/center/lfe, maar niet als een ac3stream op je spdif.

Het testsignaal op je frontspeakers wordt gewoon weergegeven als stereo pcm op je spdif, maar de manier waarop windows je verschillende speakers aanstuurt is niet hetzelfde als de manier waarop een DD of DTS signaal aan je versterker wordt doorgegeven.

m.a.w. Het klopt dat je niks hoort op je rear/center/lfe. Speel maar eens een dvd af met ac3->spdif. je zult zien dat je gewoon 6 kanalen ontvangt (de iconen op je versterker lichten op)

• arjanvr
Nee dit om een dvd af te spelen maar dit werkt niet.. als ik een dvd met DTS of DD afspeel blijft mijn versterker gewoon op Prologic staan wat dus wil zeggen dat ie nog geen ander signaal dan prologic of sterio heeft binnen gekregen.

• arjanvr
schopje? O-)

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
De decoder optie zit in de AudioHQ van Creative. Daarin gewoon kiezen voor passthrough SPDIF.

• arjanvr
Perfect dat zocht ik.. nu werkt het goed..
Dank voor de tips..!
Pagina: 1