[laptopscherm] backlight kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-03 14:52
Beste forum gebruikers,

Het volgende is het geval: Ik heb een 3,5 jaar oude Acer Aspire 1310 laptop die zeer intensief gebruikt is. Daardoor is de accu versleten, en kan de laptop nog niet eens 1 minuut op accustroom draaien. Dit is niet het probleem, want ik draai hem gewoon continue op netstroom. Echter zit er een draadbreuk in de voeding, waardoor hij soms ongemerkt overschakelt op accustroom en dus na een minuutje *PATS* zomaar uitvalt. Niet echt bevordelijk voor de laptop, kwam ik ook gisteravond achter.

Nadat de laptop weer eens uitgevallen was, wilde ik hem weer opstarten, maar.... ik kreeg geen beeld meer. Ik dacht dat het scherm kapot was, maar toen ik hem bij felle verlichting bekeek, bleek dat er nog wel beeld was, maar dat het scherm niet meer verlicht is.

Vervolgens heb ik de laptop aangesloten op de tft van de vaste pc, en daar deed ie het perfect. Het is dus geen software matig probleem. De brightness van het scherm heb ik ook nagekeken (fn-toets + F2 op mijn laptop), maar daar geeft ie geen sjoege op.
Ik heb alle mogelijke oplossingen van dit topic bekeken, maar ik vermoed toch dat het backlight van de laptop kapot is...

Iemand die hier een mening, of nog beter, een oplossing voor heeft? Ik heb vernomen dat reparatie van zo'n backlight veel geld gaat kosten....?

gr,

Robert

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 00:08
Waarom bel je niet even met Acer (zoals Compaq in het andere topic is gebeld) :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:10
ik denk eerder dat de backlight inverter kapot is. als je scherm het nog wel doet onder een velle lamp. zons backlight gaat niet zo heel snel kapot die inverter wel.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• draayertje
Ik kan wel bellen met Acer, maar aangezien het hier om een laptop van 3,5 jaar oud gaat, valt ie sowieso niet meer onder de garantie. Bovendien heb ik niet zulke geweldige ervaringen met de helpdesk van Acer...

Ik ga even een reparatieservice hier in de buurt bellen wat het kost om bij hun mijn laptop te laten repareren.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:36
kijk dan ook glijk voor eeen andere voeding:P

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• draayertje
HAHAHA, ja dat is een goeie 8)

Ik heb net even gebeld met een lokaal computerzaakje. Deze rekenen alleen al 90 euro onderzoekskosten. Dan kijken ze of ze het kunnen repareren, zo ja dan komen er nog de onderdelen + arbeidsloon bovenop, kunnen ze het niet maken sturen ze hem op naar Acer.

Dus heb ik zelf maar gebeld met Acer, die bevestigden nog even dat de laptop buiten de garantie valt, en hebben me het telefoonnummer van IMD gegeven (die naam heb ik al eerder voorbij zijn komen op dit forum). Daar moet je echter eerst helemaal een online formulier invullen voordat je een prijsopgave krijgt..

Ik zit er sterk over te denken om een nieuwe aan te schaffen, dan heb ik meteen weer een goede voeding EN een goede accu. Ik zag bij Take It Now de Acer 3005WLMI voor 790 euro.
Pagina: 1