Toon posts:

FlashHTMLmailprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, even voorstellen, ik ben Paul, 22 jaar, en uhm ik vind het niet tof als mijn computer niet doet wat ik wil. Ik ben nieuw in webdesign en flash, na enkele tutorials is het me gelukt om een html te maken die verwijst naar 2 flashbestanden die op internet staan. Het plan was om deze html als signature voor mijn email te gebruiken, zodat ik een mooi bewegende signature bovenaan mijn emails heb staan.
Dit moest lukken dacht ik, omdat je met je emailprogramma (ik gebruik thunderbird 1.5) makkelijk een stukje html in je mails kan proppen, maar niet met flash elementen erin schijnbaar, hij geeft de pagina wel mooi aan, maar waar de flashanimaties horen te staan zijn lege witte vlakken. Als iemand een oplossing heeft voor dit probleem zou ik weer blij kunnen zijn.
Groet,

Paul

P.S. Heb ook op internet gezocht, kwam op een gegeven moment op deze pagina terecht http://www.webreference.com/multimedia/flash/email/, alles geprobeerd, maar lukte nog steeds niet, boehoe.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Hoi Paul en welkom op GoT,

wat je wil kan niet. Leuker kan ik het niet voor je maken, maar het gaat niet werken. Bij mijn weten mag je geen flash bestanden in mail embedden.

wellicht kun je het oplossen met een animated gif?

Stoer; Marduq

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-04 15:11

Bosmonster

*zucht*

Je loopt tegen twee problemen aan:

- moderne emailclients blokkeren actieve content (activeX, plugins)
- moderne emailclients blokkeren externe content (van internet)

Over het algemeen geldt dat je voor een email signature dus beter alleen html kunt gebruiken. Images zou je nog in de mail kunnen bakken, maar ook dat heeft nadelen (bij forwarden/replyen komt die vaak in de attachments terecht, wat niet echt netjes is imho).

Verwijderd

Topicstarter
Jah, hier was ik zelf ook al bang voor, na wat verder onderzoek ben ik ook op meerdere pagina's terechtgekomen die zeiden dat het mogelijk was, maar die artikels waren allemaal rond 2000 gemaakt, en de meer recente artikels hadden het inderdaad over een activeX beveiliging die de mail ervan weerhoud om flash animaties aftespelen. Jammer, zouden ze eigenlijk iets voor moeten maken, ik denk dat daar best wel animo voor is in de wereld van grafisch design. Maargoed, dankjullie voor de hulp zoiezo. Groet,

Paul

Verwijderd

ik weet niet hoe het zit met java en dingen als iframes, misschien kun je daar naar kijken?

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

al die dingen kunnen misbruikt worden, dus dat zal in een fatsoenlijke client niet werken (gelukkig).
Pagina: 1