Toon posts:

Laptop kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een laptop aan te schaffen, maar ik hoor van alle kanten verhalen van "die is goed en die is slecht". Ik wil die laptop gebruiken om te Photoshoppen en gewoon tekst te verwerken. Ook internetten natuurlijk. Gewoon de standaard dingen. Het is eigenlijk voor school bedoeld.

Ik hoorde dat Celeron processors slecht zijn, ongeacht wat je ermee doet. Celeron is altijd slechter dan Sempron, Turion of wat dan ook. Is dit waar?

Zoals ik al zei, wil ik kunnen Photoshoppen op m'n laptop. Kan Celeron Photoshop wel aan? Ik bedoel: loopt het dan wel zoals het moet lopen. Is het niet traag ofzo?
Welke is geschikter om te Photoshoppen: Celeron of Sempron?

Ik wil niet teveel geld uitgeven aan een laptop, want het is meer voor school enzo.
Die Pentiums en Centrino's die ik heb gezien waren boven de 1000. Dat hoeft voor mij niet.

Ohja, nog een vraag: heb ik dan een speciale videokaart nodig voor dit? Die ingebouwde videokaarten zijn niet goed, heb ik gehoord.

Alvast bedankt. }:O :7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 03:43 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 20:32
Kom op, heb je zelf al enig "onderzoek" gedaan?

Lees deze maar eens even door:
Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Notebook Best Buy Guide 2005.1: Inleiding

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:40

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Die Notebook Best Buy Guide 2005 is wel ietwat outdated..... bijna een jaar oud.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-02 02:16

Emiel1984

Made in NL

Bij mij in de klas hebben een aantal mensen gewoon een ingebouwde grafische chip zitten. Ik moet zeggen dat ik verbaast ben over de kwaliteit die het nog levert(in games dus).

Centrino's zijn idd iets minder (lees: niet slecht ) dat 'normale' pentium processoren maar ze zijn wel zuiniger dacht ik en als je onder de 1000 euro wilt blijven lijkt het me nog niet echt een slecht idee om te kijken naar het verbruik. Wat is eigenlijk je budget ?

[ Voor 5% gewijzigd door Emiel1984 op 13-02-2006 09:48 ]

[LTS][MTS][HTS]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:58

Barrycade

Through the...

Voor internet en tekstverwerking is bijna iedere laptop geschikt.
Wil je photoshoppen dan heb je een wat krachtiger CPU nodig dan een Celeron. Het werkt allemaal wel, maar bepaalde filters zullen erg traag gaan. Ook is (veel) intern geheugen belangrijk, dus laat de laptops met minder dan 512 MB geheugen links liggen.

Een videokaart is alleen van belang als je wil gaan gamen, maar met een budget van minder dan 1000 euri zal je niet een laptop vinden waarop je kan gamen.

Waar je naar zou kunnen zoeken als bijvoorbeeld het mobiele gebruik niet zo belangrijk voor je is, is een laptop met een desktop processor, dus een A64 of een P4. Deze processoren zijn niet gemaakt voor echt laptopgebruik door hun hogere energiegebruik, maar hebben als voordeel dat ze lekker snel zijn. Dus verwacht je dat je vaak in de buurt van een stopcontact zit is dat een goede keus.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
emiel1984 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 09:47:
Centrino's zijn idd iets minder (lees: niet slecht ) dat 'normale' pentium processoren maar ze zijn wel zuiniger dacht ik en als je onder de 1000 euro wilt blijven lijkt het me nog niet echt een slecht idee om te kijken naar het verbruik. Wat is eigenlijk je budget ?
Ik denk dat je het over celerons i.p.v. centrino's hebt ;)
littlejoannes schreef op maandag 13 februari 2006 @ 09:48:
Wil je photoshoppen dan heb je een wat krachtiger CPU nodig dan een Celeron. Het werkt allemaal wel, maar bepaalde filters zullen erg traag gaan. Ook is (veel) intern geheugen belangrijk, dus laat de laptops met minder dan 512 MB geheugen links liggen.
Dat hangt er helemaal vanaf wat je met photoshop wilt doen. als je gaat werken met 6MP raw bestanden of groter, en daar redelijk wat bewerkingen op los laat dan zal het redelijk traag zijn ja.

Wil je af en toe wat 1280x1024 plaatjes bewerken dan zal dat prima gaan met een moderne celeron ;)

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-02 02:16

Emiel1984

Made in NL

Twynn schreef op maandag 13 februari 2006 @ 09:55:
[...]

Ik denk dat je het over celerons i.p.v. centrino's hebt ;)
Mobiele hardware

Deze notebooks zijn veelal gekenmerkt met het Centrino logo. Dit logo mag alleen gevoerd worden als de laptop niet alleen een M processor bevat maar ook de Intel 855 chipset én de Intel W-Lan oplossing. Het voordeel van die combinatie is de langere speelduur van de accu, omdat deze hardware veel zuiniger met energie omgaat dan de chips in een desktop pc.
Bron

Dit verteld toch wat anders... We hebben het hier wel over de mobile versie... dus eigenlijk hebben we beide gelijk :+

[LTS][MTS][HTS]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
emiel1984 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 10:35:
[...]

[...]

Bron

Dit verteld toch wat anders... We hebben het hier wel over de mobile versie... dus eigenlijk hebben we beide gelijk :+
Als jij het hebt over 'normale' pentium-processoren, welke bedoel je dan?
Het ontwerp van de pentium4 is lang niet zo effectief als dat van de PentiumM

PSN: djmurcielago

Pagina: 1