offtopic:
Ik hoop dat de titel enigszins duidelijk is en dat dit topic op de juiste plek staat. Zo niet, wijzigingen zijn welkom en alvast mijn excuses.
Ik hoop dat de titel enigszins duidelijk is en dat dit topic op de juiste plek staat. Zo niet, wijzigingen zijn welkom en alvast mijn excuses.
Sinds een paar uur blokkeert de XD-bit functionaliteit van m'n processor (Pentium M 740 1.73GHZ) explorer.exe. In het BIOS kan ik de XD-bit functionaliteit inschakelen, en heb dit meteen gedaan. Met andere woorden, de laptop heeft wel normaal gewerkt met deze functionaliteit ingeschakeld. Het probleem treedt meteen op zodra de laptop is ingelogd, alles geladen is en dus klaar voor gebruik.
Toen ik vanavond de spanning van m'n laptop haalde (niet voor het eerst) en 3DMark wilde opstarten (ook niet voor het eerst), kreeg ik voor de melding dat explorer.exe geblokkeerd werd. Je krijgt de mogelijkheid om explorer.exe af te sluiten, vervolgens wil de laptop een error report versturen en daarna sluit explorer.exe ook daadwerkelijk af (bureaublad wordt opnieuw opgebouwd). Wat ik ook doe, elke keer wordt explorer.exe weer gepakt en begint het verhaal van voren af aan.
Het gaat om een legitieme Windows XP Professional SP2 met alle updates. De laptop is een Toshiba Tecra A4-234. Als ik de XD-bit functionaliteit uitschakel in het BIOS is er niks aan de hand.
Ik heb gezocht op GoT, Google en bij Microsoft zelf maar ben niet tot een oplossing gekomen. Wellicht dat iemand hier ervaring heeft én een oplossing?
Ondertussen blijf ik verder zoeken. Mocht er meer informatie nodig zijn, dan hoor ik dat graag.
[ Voor 8% gewijzigd door _Brake_ op 13-02-2006 01:30 ]
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4