Toon posts:

[WLAN] inbouw mini PCI in toshiba SP2100 ???

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien de prijzen voor een mini PCI kaart bij Toshiba overdreven hoog zijn overweeg ik zelf een WLAN kaartje in te bouwen in mijn Toshiba Sattelite Pro 2100.

Op onderstaande foto ziet u de aansluitingen:

Afbeeldingslocatie: http://img127.imageshack.us/img127/3079/laptop9rx.th.jpg

Bij alternate zag ik volgend kaartje, Intel® PRO/Wireless 2915ABG:

Afbeeldingslocatie: http://img127.imageshack.us/img127/185/alternate9ci.th.jpg

Werkt deze kaart op mijn laptop??? Waar moet de witte draad en waar de zwarte aangesloten worden?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Die witte en zwarte draad zijn gewoon je antennes :) Op het plaatje van die intel zitten zie zo te zien bovenaan (main & aux)
Pas trouwens wel op dat je kaartje wel fysiek past, toen ik mijn laptop aanpaste op dit gebied moest ik het e.e.a. gedeeltelijk intern slopen voordat het paste :X

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

heb zelf een SP4600 (en daar wil ik ook een wifi kaart in doen. pcmcia insteek ding is lastig in de tas enzo)
Norrod kan die intel wifi kaartjes ook (op bestelling) leveren @ 40 euro.

voor zover ik weet kan je gewoon dat wifi kaartje er in doen.
een toshiba is geen apart merk dat bepaalde merken kaartjes niet lust ofzo (zoals sommige HP/Compaq's en sommige Dell's)
de zwarte en witte draad lopen naar de antennes in het scherm.
op de foto van dat wifi kaartje zie je 2 kleine rondjes, naast een nokje van de sticker.
daar moeten die draadjes dus op. tis niet belangrijk welke antenne je op welke aansluiting zet afaik.

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 13-02-2006 00:42 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag kaartje ontvangen, kaartje werkt maar kan enkel Main aansluiten, Draden zijn tekort om AUX aan te sluiten.

Heeft dit gevolgen???

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:59:
Ik heb vandaag kaartje ontvangen, kaartje werkt maar kan enkel Main aansluiten, Draden zijn tekort om AUX aan te sluiten.

Heeft dit gevolgen???
volgens mij werkt een wifi kaartje met differentialmode. als de ene antenne een sterkere ontvangst heeft dan de andere, dan luistertie dus naar die ene antenne.
1 antenne niet aansluiten zou dan dus resulteren in een permanent zwakker signaal op die aansluiting, en wordt de andere dus constant gebruikt afaik...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?