Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

projectie klokje

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik zag net in een foldertje een wekker staan met projectie ding erop zodat je het ook op de muur ziet.
is dit op de een of andere manier ook op een pc aan te sluiten dat hij dan beeld kan projecteren of is dit enkel voor geprogrameert voor die digitaale cijfers?

m-king

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Het zou best handig zijn om te weten over welk klokje het precies gaat :P

Verder denk ik dat het ding gewoon met een lampje achter de wijzers werkt (zo zijn die dingen meestal) dus dan valt er weinig op je pc aan te sluiten. Maar zonder te weten om welke klok het precies gaat kan ik dat natuurlijk niet met zekerheid zeggen.

public void ik()

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-11 13:10

BasilFX

BasilFX

Zo te horen zal het niet kunnen, misschien wat eer specificaties?

Edit: Tikkeltje te laat :P

[ Voor 19% gewijzigd door BasilFX op 13-02-2006 00:22 ]

http://www.basilfx.net

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:02
Wat denk je zelf? 0,0 kans dus. Er zit waarschijnlijk een doorzichtig schermpje in die digitale cijfers kan weergeven (zoals een digitaal horloge). Daar ga je dus geen ander beeld op krijgen. Hetzelfde als beeld op je digitale horloge proberen te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat via draadjes geloof ik wan hij zit met 2 pootjes op het klokje bevestigd. ik zoek even heb een foto gevonden.
[img=http://img357.imageshack.us/img357/8924/klokje2jz.th.jpg]

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 00:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:24:
het gaat via draadjes geloof ik wan hij zit met 2 pootjes op het klokje bevestigd. ik zoek even heb een foto gevonden.
Das iig geen doorzichtig scherm met lampje...

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:45

Bob Popcorn

Plop!

Het digitale display zit in een kleinere versie in het "projectiegedeelte" op een doorzichtig stukje glas, je kan dus alleen 4 cijfers uitsturen.

Wellicht als je er een PIC aanhangt kun je ook andere figuurtjes vormen op het 7 segments displaytje.

Dacht je nou echt dat er een volwaardig mini-beamertje inzat? :|

Kan niet stoppen met ontploffen!

Verwijderd

voor die 8 euri kan je er nog wel mee hobbyen...

verras ons :)

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

ik heb ooit ergens gelezen dat je met een overhead projector en een oude tft een projector kan maken.

zal je ff moete zoeke als het je wat lijkt

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:48

Dentheman

Zie signature

Borgoth schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:05:
ik heb ooit ergens gelezen dat je met een overhead projector en een oude tft een projector kan maken.

zal je ff moete zoeke als het je wat lijkt
Maar daar lijkt dit in de verste verte niet op :p

Zie ondertitel

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 13:01
precies...

Maar even over die overhead beamer. Op toms-hardware staat een volledige guide. Volgens mij ook wel ergens op got

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

alles is te hacken :P
en aan het plaatje te zien is dat projectiegedeelte apart en daar lopen denk ik aparte draadjes naartoe.
even mollen, draadjes knippen en strippen, serieel leren programmeren, een beetje simpele aansluiting op je printerpoort ofzo
en het kan :P

in principe lijkt dit mij best mogelijk, alleen weet ik niet hoeveel moeite je wilt besteden.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:24:
Kruidvat

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:46

Nox

Noxiuz

ach, 1337 op de muur projecteren kan altijd wel als je hem aan kan sturen :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Zon overhead projector met TXT is ook beetje anders he!!

TFT laat licht door!! overhead projector geeft licht voila een Beamer van een koptoe TFT en een afgedankte Overhead!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit topic lijkt te stranden op de aansturing, wat meer een EL-verhaal is. Schopje die kant op dus.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• JanPaul123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-07-2022
Zoiets is ook leuk voor een klok. :)
Het ronddraaien maakt alleen veel lawaai. :+

Afbeeldingslocatie: http://www.janpaulposma.nl/site/projecten/lichtkrant/images/lichtkrant.gif

Maar om terug te komen op het topic, ik zou zoiets aanpakken met een PIC of andere microcontroller. Als je niet weet hoe dat werkt zou ik er persoonlijk niet aan beginnen, of aanvaarden dat het veel tijd gaat kosten om je doel te bereiken.

Verwijderd

Gluggie schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 21:04:
Zoiets is ook leuk voor een klok. :)
Het ronddraaien maakt alleen veel lawaai. :+
Da's ook toevallig, die ben ik aan het maken, met RGB led's >:)
Ik heb 3 draaden naar het "draaigedeelte", 5v, gnd en data. 1 pic die verzorgt de draaisnelheid, en stuurt de 2e pic aan. De 2e pic draait rondjes, en luisterd op het data kanaal.
Project ligt half stil, maargoed ik ga er wel mee verder als ik weer tijd heb/maak ;)
[/semi-offtopic]

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 13:41
Die segmenten zijn toch gewoon aan te sturen alsof het ledjes zijn? Misschien dus met de printerpoort en een klein programmatje? :?

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Kijk eens op deze site. Je kan dit waarschijnlijk ook wel flikken met een grafisch display, is alleen wat meer werk.
http://www.raphnet.net/divers/projection_clock/index_en.php
Veel succes.

@ TheLostSonOfGod: De segementen in een LCD zijn helaas niet aan te sturen als LEDjes. Vaak worden ze gemultiplext, en de segmenten hebben een blokgolf nodig van een bepaald voltage (verschilt per klok, en ik weet niet wat gangbaar is :P ). Een LED is gelukkig een stuk minder kieskeurig.

[ Voor 44% gewijzigd door TommyboyNL op 15-02-2006 13:24 ]

Verwijderd

komt eigelijk gewoon allemaal neer op het 'transparant lcd + overhead = beamer' idee...
:)

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-11 23:31
Voor de grap (toch vakantie) eens zo'n dingetje open gehaald.
Dit is een andere dan die van 't kruidvat, en hier zit een LCD'tje in (geen 7 segment geval)

Het LCD'tje luistert naar de naam 'XH80-13C' en er staat een logo'tje op wat "HG" uitbeeldt.
Gezien 't feit dat de ander printjes in het klokje OOK van "HG' zijn, en namen als 'XH80-13A-...-D" hebben, denk ik dat je hier niets aan hebt.
't dingetje krijgt zijn info via 14 draadjes, en zit samen met een LED en een lens in een buisje.
Verder is het LCD zelf 1x1 cm groot, dus NET groot genoeg om de tijd te kunnen lezen, en het geprojecteerde is nog niet heel vet, dus ik ga er geen tijd aan besteden.

EDIT: Het LCD kan alleen maar 88:8888 weergeven

[ Voor 20% gewijzigd door BJup op 20-02-2006 15:37 ]

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Wow, het is natuurlijk altijd leuk om hiermee te 'spelen'. Als je nou inderdaad de segmenten van het display apart kunt aansturen, kun je die misschien aan je printerpoort hangen. Beetje creatief programeren en dan kun je misschien wel je pc tijd op de muur projecteren! :P

Edit:
Geen segmentjes dus

[ Voor 8% gewijzigd door Gnuitenjong op 24-02-2006 14:15 ]

[CM] Flightcase Mod

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Projectie klokken zijn niet onbekend. Ik moet wel zeggen dat er al kant en klare goedkope prut voor bestaat :> Als lichtbron wordt bijna altijd superfelle rode LED gebruikt.
Pagina: 1