Ik heb puin geruimt op een server.
4 xeon processoren die 100% draaien van tijd tot tijd.
alles opgelost \o/
alleen is mij gevraagt om de firewall aan te passen en dit is de eerste keer dat ik met root in een redhat box zit. Ik heb wat gelezen en volgens mij moet ik in /etc/sysconf/iptables het volgende maken bijvoorbeeld.
EN omdat ik al een tijd je niet meer met ipconfig gespeeld heb wil ik zeker zijn dat het in 1 keer goed gaat.
klopt dit?
4 xeon processoren die 100% draaien van tijd tot tijd.
alles opgelost \o/
alleen is mij gevraagt om de firewall aan te passen en dit is de eerste keer dat ik met root in een redhat box zit. Ik heb wat gelezen en volgens mij moet ik in /etc/sysconf/iptables het volgende maken bijvoorbeeld.
EN omdat ik al een tijd je niet meer met ipconfig gespeeld heb wil ik zeker zijn dat het in 1 keer goed gaat.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| #alles dicht op 22 na #van binnen naar buiten alles open *filter :INPUT DROP [0:0] :FORWARD DROP [0:0] :OUTPUT DROP [0:0] # loop -A INPUT -i lo -j ACCEPT -A OUTPUT -o lo -j ACCEPT # Uitgaant -A OUTPUT -m state --state NEW,ESTABLISHED -j ACCEPT #### # Binnen komend #Aardig en vertrouwt -A INPUT -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT #ping pong -A INPUT -p icmp -j ACCEPT #open poorten # ssh bv -A INPUT -p tcp -m tcp --dport 22 -m state --state NEW -j ACCEPT #eind of zo COMMIT |
klopt dit?
>.< >.< >.< >.<