Toon posts:

Data kwijt na bios flash; geen toegang tot bepaalde mappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde vandaag dus ff mijn bios flashen (Asus A8N-SLI deluxe). Dit ging allemaal prima, maar bij het opstarten van windows gaf ie aan dat ie een bepaald bestand miste/beschadigd was. Recovery/repair werkte helaas niet...

Nu heb ik dus op een andere hardeschijf een nieuwe windows installatie gezet. Ik kan een aantal mappen overzetten, maar een aantal ook niet. Hij zegt dan "toegang geweigerd", wat wel zal komen door mijn password op het account.

Mijn vraag: krijg ik dit nog ooit terug? Ik zou nl. graag mijn e-mail history (outlook), etc. terug willen hebben... Lukt het me met deze truc: http://support.microsoft.com/?kbid=308421?

Welke andere opties heb ik? (uiteraard ben ik in het bezit van alle passwords...)

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

De 'take ownership' truc zou moeten werken voor je data, MS geeft je weinig andere mogelijkheden.

Evt. kun je rescue cd's proberen (Winternals ERD cd, etc) om je data terug te halen.

[ Voor 6% gewijzigd door Pantagruel op 12-02-2006 23:16 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Topicstarter
Pantagruel schreef op zondag 12 februari 2006 @ 23:15:
De 'take ownership' truc zou moeten werken voor je data, MS geeft je weinig andere mogelijkheden.

Evt. kun je rescue cd's proberen (Winternals ERD cd, etc) om je data terug te halen.
Bedankt voor de tips! Iemand anders nog tips?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-03 22:54

silverstorm

tearing me apart

Al geprobeerd? Anders restore backup.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
silverstorm schreef op maandag 13 februari 2006 @ 10:48:
Al geprobeerd? Anders restore backup.
Nee, nog niet geprobeerd...ik zit nu op m'n werk :)

Wat ik trouwens raar vond is dat de reparatiemogelijkheid (bij het booten van de XP cd) niet werkte. Ik kwam dan in een soort ms dos :S Hoort dit?

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 11:22:
[...]

Wat ik trouwens raar vond is dat de reparatiemogelijkheid (bij het booten van de XP cd) niet werkte. Ik kwam dan in een soort ms dos :S Hoort dit?
Klopt, heel stiekum is XP nog steeds een schil op t ouderwetse dos 1.x })

Nee zonder gein, je krijgt een command prompt voor de neus om je zaken te regelen. Als je 'help' en dan enter drukt krijg je een overzicht van de mogelijke functies/prog's.
CD's als ERD of een eigen gebakken rescue cd (middels BartPE) werkt vaak makkelijker en sneller. Daarnaast biedt een BartPE cd de mogelijkheid tot driver intergratie voor exotische hardware (RAID/SCSI/Netwerk- en andere kaarten) en een zwik aan software naar keuze.

[ Voor 7% gewijzigd door Pantagruel op 13-02-2006 12:44 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Topicstarter
Pantagruel schreef op maandag 13 februari 2006 @ 12:44:
[...]

Klopt, heel stiekum is XP nog steeds een schil op t ouderwetse dos 1.x })

Nee zonder gein, je krijgt een command prompt voor de neus om je zaken te regelen. Als je 'help' en dan enter drukt krijg je een overzicht van de mogelijke functies/prog's.
CD's als ERD of een eigen gebakken rescue cd (middels BartPE) werkt vaak makkelijker en sneller. Daarnaast biedt een BartPE cd de mogelijkheid tot driver intergratie voor exotische hardware (RAID/SCSI/Netwerk- en andere kaarten) en een zwik aan software naar keuze.
Maar kan ik dmv deze 'ms dos' functies b.v. kleine bestanden kopieren? (b.v. outlook history)? Want dat was mijn gehele probleem :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 13:33 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:33:
[...]

Maar kan ik dmv deze 'ms dos' functies b.v. kleine bestanden kopieren? (b.v. outlook history)? Want dat was mijn gehele probleem :)
nope, je moet gewoon desbetreffende HD in een andere computer hangen, vervolgens het ownership taken / rechten goedzetten / kopieëren.

de recovery by console is bedoelt voor het repairen van je windows omgeving, niet om bestanden te kopieëren.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
Pantagruel schreef op zondag 12 februari 2006 @ 23:15:

In die truc van 'take ownership' spreken ze van een tabblad 'beveiliging'. Ligt het aan mij, of bestaat dit tablad niet? Ik heb alleen de tabbladen 'algemeen', 'delen' en 'aanpassen'!

Anybody?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Welke versie van XP heb je?
Verder is over dit onderwerp heeel veel te vinden met de search.

Zet bij XP Pro iig 'simple file sharing' uit.

[ Voor 21% gewijzigd door fsfikke op 13-02-2006 18:58 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
XP home... Werkt prof wel? Die heb ik nl. ook nog liggen van onze andere pc...
Pagina: 1