Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waar temperatuursensoren te koop?

Pagina: 1
Acties:

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-11 19:58
Ik heb een Coolermaster Aerogate II fancontroller. Nu is 1 van de temperatuur-sensoren kapot en ik wil deze vervangen voor een nieuwe...alleen waar kan ik deze krijgen? Mijn Aerogate doet nu namelijk best vervelend, er blijft de hele tijd een rood lampje knipperen.

Op Google en GoT Search kan ik niets vinden...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:20
Misschien Coolermaster zelf even mailen en vragen wat voor sensoren zij gebruiken :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Tsja dat ligt er aan welke temp sensoren daarop aangesloten kunnen worden. Je kan zo ongeveer bij elke electro winkel wel temp sensors kopen en ze zijn ook uit van die cheape temp sensors te halen. Maar dan zal je toch eerst mnoeten weten wat voor'n het er zijn en wat voor connectie het heeft.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Hoeveel draadjes lopen er naar de temperatuursensor, hoe ziet hij eruit (foto), wat zegt je handleiding?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

Dit heb ik ook bij de hand gehad; heb toen CoolerMaster zelf even gemailed. Kreeg binnen een week antwoord, of ik even mijn adres op wou geven, zodat ze een setje nieuwe sensors op konden sturen.

Maw; gewoon CoolerMaster mailen dus. :)

• Alm4riC
Heb 13 februari nog naar Coolermaster gemaild. Gewoon contactformuliertje ingevuld op hun site deze keer want de vorige keer reageerden ze niet op mijn mail. Nu heb ik nog steeds geen antwoord van ze... 8)7

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 17:34

gerhald

:P

bij de betere electronica zaak even langs gaan zij hebben wel zo'n ding een NTC\PTC

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:40

AJK

...

deze?

[ Voor 12% gewijzigd door AJK op 02-03-2006 16:03 ]

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik heb er wel veel (misschien wel 200 stuks?) van liggen. (3 zakken vol, al hele tijd niet meer geteld of gebruikt). :> Komt uit vroegere tijden waar Asus mobo's inclusief temp sensoren hebben.

• Alm4riC
Jup, die zijn het... Wel slechte service van Coolermaster, 2x niet reageren.

EDIT: weet iemand waar je die NTC\PTC sensoren kan krijgen? Heb gezocht op Google, zonder resultaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Alm4riC op 02-03-2006 18:36 ]

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Luukieeee schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 18:34:
[...]

Jup, die zijn het... Wel slechte service van Coolermaster, 2x niet reageren.

EDIT: weet iemand waar je die NTC\PTC sensoren kan krijgen? Heb gezocht op Google, zonder resultaat.
Het is of een NTC of een PTC sensor. Het staat voor Negative Temperature Coefficient en Positive Temperature Coefficient. Wat temperatuurs afhankelijke weerstanden zijn. Afhankelijk van de weerstand die ondervonden wordt zal je fan harder of zachter gaan draaien. Waarnschijnlijk zijn het dus PTC hoe warmer ze worden hoe lager de weerstand en hoe meer stroom er zal gaan vloeien door je fan.

Sowieso heeft Conrad ze wel, maar ook de betere elektronica winkel zal ze hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Schapie op 02-03-2006 20:43 ]

No signature found

Pagina: 1