Multicast blokkeren

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-03 18:21
best,

Op ons netwerk worden sinds kort multicast uitzendingen uitgezonden (ik weet ip en poort). Deze stream staat 24u per dag op het netwerk.
Nu zit ik (en ik heb nog andere mensen gehoord die het zelfde probleem hebben) met het volgende probleem. Ik ben aangesloten op het netwerk via mijn Wireless router ( WRT54G + gepatchte firmware). Ik gebruik die router enkel als switch (niets op de wan poort dus).
Hieraan hangen met kabel mijn PC, en soms mijn laptop. Ook zit er op het draadloze deel een printer en ook mijn laptop.
Door de multicast uitzendingen raakt mijn draadloze deel overbelast met gevolg dat ik niet meer kan printen, of met mijn laptop verbinding maken.
Ik vind dit echter heer irritant, want om verbinding te maken draadloos ben ik verplicht mij van het netwerk te koppelen. Alles behalve handig dus.

Bestaat er een manier om die multicast stream te blokkeren met mijn router? Liefst enkel op het draadloze gedeelte. Ik ben nl wel van plan de multicast stream te bekijken op mijn vaste PC.

Ik heb al de firewall functie mbt multicast geprobeerd, maar dat werk niet (omdat ik enkel de lan poorten gebruik vermoed ik). Andere instellingen lukten ook niet, maar ik heb dan ook niet het volle verstand van wat ik dan probeer.
Misschien weten jullie een oplossing !

Alvast bedankt.

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Is je netwerk wel (goed) beveiligd? Zoja? Dan moet je weten welke gebruiker dat doet, spreek hem/haar erop aan.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:13

Barrycade

Through the...

Op een andere channel gaan zitten? Dus niet de standaard (meestal is dat 11).

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-04 09:42
Je WRT54g gebruiken als router i.p.v. switch. Multicast heeft maar een ttl-waarde van "1" de router trekt daar 1 van af, en ziet dat het pakket verloopt.

Enige nadeel is dan wel dat je vaste pc het ook niet zal kunnen bekijken, mits je multicast dan weer terug laat routen.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Als je de andere firmware gebruikt ben je vast ook wel bekend met de telnet/ssh toegang tot het hart van het beestje, daar kan je via iptables zo multicast er uit filteren.
Als je alleen op het switch gedeelte werkt meen ik dat je alles moet blokken op het br0 interface.
Het draadloze gedeelte is nog wat onduidelijk als ik in het beestje kijk, als br0 dus niet werkt kun je eth1 en vlan0 nog even proberen.

Wel kan het blijven dat het je draadloze verbinding vertraagd, en daar zal je weinig aan kunnen doen, wireless is nou eenmaal niet zo fijn als er veel mensen op werken, meerdere signalen etc.

Ik weet het commando niet uit mijn hoofd, maar een handige tweaker heeft dit zo gevonden, Succes!! :7

[ Voor 35% gewijzigd door Me_dusa op 13-02-2006 11:32 ]

Me_dusa