Downloads corrupt

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008

• iwp
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-06-2023
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn downloads. Pas geleden heb ik een nieuwe computer gekocht en die werkt prima. Alleen als ik een bestandje download, zoals filmpjes of programmatjes, dan komen deze kapot aan :? . Weet iemand wat het kan zijn??

Dit zijn mijn computer specificaties:

Athlon 64 3500+ Skt 939 2000 F 512kb Venice tray

Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID)

Kingston 1 GB DDR PC3200 / 400MHz ( 2x512 Kit) KVR400X64C3AK2/1G

XFX GeForce 6800 GS 256MB DDR3

Hitachi Deskstar T7K250, 160GB SATA II

Alvast bedankt,

krijn

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47
Vaak is het geheugen dan kapot. Waar download je vandaan?

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:37
Hoe download ze je??? Hoe zie je netwerk eruit? Router oid?

[ Voor 48% gewijzigd door Klaus_1250 op 12-02-2006 22:21 ]

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-01 01:30

DR161

is sarcasminist

is dit met alles zo?
of aleen bij sommige?
doet het op andere pc wel die downloads?

pssst geld kopen?

• iwp
Ik download met explorer of met getright. Met allebij heb ik het zelfde probleem.

Geheugen heb ik nog geen problemen gehad. ook niet met spelletjes

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:37
Welke Virusscanner? Wat is precies de foutmelding?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er staat mij iets bij van een ander topic dat de nvidia firewall uit moet staan als je die teminste aan hebt.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-01 15:14
Er is niks aan de hand met je systeem. Je moet alleen de nVidia netwerksoftware deïnstalleren. De software die bij de A8N-E geleverd wordt zorgt dat al je downloads corrupt raken.

De drivers hoef je niet de deïnstalleren, alleen de netwerksuite.

Dato DUO synth voor twee

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

David schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:24:
Er is niks aan de hand met je systeem. Je moet alleen de nVidia netwerksoftware deïnstalleren. De software die bij de A8N-E geleverd wordt zorgt dat al je downloads corrupt raken.

De drivers hoef je niet de deïnstalleren, alleen de netwerksuite.
activearmor heet dat toch?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• iwp
Sommige bestanden (25% van alles wat ik download) is kapot.

bij mijn vorrige pc had ik geen problemen

ik heb geen virus scanner.

en de fout meldingen die ik krijg is dat het b.v.: filmpje corrupt, programmatjes instaleerd niet doordat er een fout in zit enz.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Grappig ik draai de netwerksuite software, mijn nvidia firewall staat aan, en mijn downloads zijn nog nooit corrupt geraakt (behalve dan bij een slechte versie van firefox die alle groote downloads corrupteerde).

Verdere info:
MSI K8N Platnium (weet niet zeker of het K8N is, maar het is een nForce 3 chipset en een plat mobo).
Flashget/firefox/internet explorer gebruikt voor downloaden.
NvidiaUnified-822 drivers (kan je downloaden van guru3d.com)

[ Voor 37% gewijzigd door TweakerNummer op 12-02-2006 22:28 ]

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-01 15:14
McKaamos schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:24:
[...]
Klopt, dat was 'ie.

Dato DUO synth voor twee

• iwp
nvidia Force Ware Network Access Mnager, deze ga ik nu deinstalleren
McKaamos schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:24:
[...]

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:05

DropjesLover

Dit dus ->

grappig, dit heb ik ook sinds kort, met exact de zelfde spec's (alleen andere videokaart -> 7800GT ;) ) 8)7

ik download via nieuwsgroepen (surfnet) en af en toe zit er een .rar bij die currupt is, waardoor de hele serie .rars waar die ene bij dus niet uitgepakt kunnen worden. op het moment van downloaden ben ik niet met iets bijzonders bezig, internet, filmpje/muziek enzo

ik heb norton systemworks en weet niet meer of ik Nvidia Active armor heb geinstalleerd (kan t ook ff niet vinden)

ligt dit misschien aan de persoon die ze op de nieuwsgroep zet of echt aan mijn pc?

[ Voor 13% gewijzigd door DropjesLover op 12-02-2006 22:31 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DropjesLover schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:27:
grappig, dit heb ik ook sinds kort, met exact de zelfde spec's (alleen andere videokaart -> 7800GT ;) ) 8)7

ik download via nieuwsgroepen (surfnet) en af en toe zit er een .rar bij die currupt is, waardoor de hele serie .rars waar die ene bij dus niet uitgepakt kunnen worden. op het moment van downloaden ben ik niet met iets bijzonders bezig, internet, filmpje/muziek enzo

ligt dit misschien aan de persoon die ze op de nieuwsgroep zet of echt aan mijn pc?
Zelfde mobo, misschien ook zelfde drivers ?

• TweakerNummer
  • Niet online

Het lijkt me eerder dat er een zelfde bug is als met de maxtor HD's + nForce 4. Ik neem aan der er niet ge-oc'ed is? Op de nForce 3 was het zo dat er 2-tal S-ATA interfaces mee ge-oc'ed werden als je dat deed (wat dus enorme corruptie tot gevolg had).

Verder raad ik de nvidia unified driver package aan ipv het standaard rot-paket van nVidia, die drivers die zij aanbieden zijn niet goed.

[ Voor 10% gewijzigd door TweakerNummer op 12-02-2006 22:31 ]

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

Dat ligt waarschijnlijk aan de leeftijd van de bestanden. je kan ff kijken op www.binaries4all.nl tutorials voor het gebruik van newsgroups.

• iwp
de hardeschijf zou geen problemen moeten leveren met de rest volgens wat ik heb uit gezocht.
TweakerNummer schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:30:
[...]

Het lijkt me eerder dat er een zelfde bug is als met de maxtor HD's + nForce 4. Ik neem aan der er niet ge-oc'ed is? Op de nForce 3 was het zo dat er 2-tal S-ATA interfaces mee ge-oc'ed werden als je dat deed (wat dus enorme corruptie tot gevolg had).

Verder raad ik de nvidia unified driver package aan ipv het standaard rot-paket van nVidia, die drivers die zij aanbieden zijn niet goed.

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

TweakerNummer schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:30:
[...]

nope, geen oc's mee uitgevoerd. kan idd misschien aan de drivers liggen... dat unified driver package, waar vind je die en wat zit er zoal in?
sajoku schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:31:
[...]

Dat ligt waarschijnlijk aan de leeftijd van de bestanden. je kan ff kijken op www.binaries4all.nl tutorials voor het gebruik van newsgroups.
ik weet wel hoe je nieuwsgroepen moet gebruiken en aan de retentie kan het niet liggen aangezien het nooit de 1e of laatste van de serie .rars is...

[ Voor 26% gewijzigd door DropjesLover op 12-02-2006 22:38 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• iwp
Het valt mij op dat het voorkomt bij steeds de zelfde bestanden.

Nu ik nvidia netwerk zooi heb gedeinstaleerd doen de bestanden die ik nu download het wel :) :)

hopen dat mijn probleem nu is opgeslost.

bedankt voor de tips !

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 22:01
TweakerNummer schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:25:
Grappig ik draai de netwerksuite software, mijn nvidia firewall staat aan, en mijn downloads zijn nog nooit corrupt geraakt (behalve dan bij een slechte versie van firefox die alle groote downloads corrupteerde).

Verdere info:
MSI K8N Platnium (weet niet zeker of het K8N is, maar het is een nForce 3 chipset en een plat mobo).
Flashget/firefox/internet explorer gebruikt voor downloaden.
NvidiaUnified-822 drivers (kan je downloaden van guru3d.com)
Het probleem met ActiveArmor en NAM (Network Access Manager) is specifiek voor de nForce 4.
Corrupte downloads zijn hiervan inderdaad het gevolg en dit is een vrij bekend probleem. Daarom raad ik iedereen aan om bij de installatie van de nForce drivers de netwerkonderdelen niet te installeren. En ook de IDE drivers kun je meestal maar beter weglaten.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

iwp schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:36:
Het valt mij op dat het voorkomt bij steeds de zelfde bestanden.

Nu ik nvidia netwerk zooi heb gedeinstaleerd doen de bestanden die ik nu download het wel :) :)

hopen dat mijn probleem nu is opgeslost.

bedankt voor de tips !
waar staat die netwerk zooi eigenlijk, ik kan het bij mij niet echt vinden (niet bij configuratie -> toevoegen/verwijderen prog en ook niet bij start -> programma's)

BThGvNeOA

• TweakerNummer
  • Niet online
nForce 4 + HD's is een nogal groot probleem. Bijv van http://www.amdgamer.com/read.php?rid=136&type=1 zie je "NCQ / TCQ & nForce 4 Data Corruption - The Fix". Maar je zegt dat het opgelost is dus dat klinkt goed.

nVidia unified driver package kan je hier http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1271 downloaden. Het volgende zit erin (volgens de readme):

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Audio driver version 4.62 (WHQL)
Audio utility version 4.51
Ethernet PreNRM driver 4.71 nforce2 (stable beta)(fixes throughput bsod)
Ethernet NRM driver version 5.09 nforce 3/4 (customised whql)
Network management tools version 5.09
GART driver 4.40 (stable beta)
Memory controller driver 4.40 (stable beta)
SMBus driver version 4.50 (WHQL)
Installer version 4.93
SATA RAID driver version 6.24 (customised stable beta)
IDE driver version 6.24 (nforce 2,3 and 4) (customised stable beta)
RAIDTOOL application version 6.22 (customised stable beta)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Let wel even op de disclaimer:
"This set is not supported by nVidia and will not be liable for any damages done to your system
you use these files at your own risk and the creator will provide as best support as possible". Je kan ook apart de files downloaden via de nVidia site (al is het wel lastig zoeken).

• iwp
DropjesLover schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:41:
[...]

waar staat die netwerk zooi eigenlijk, ik kan het bij mij niet echt vinden (niet bij configuratie -> toevoegen/verwijderen prog en ook niet bij start -> programma's)
ik heb bij configuratiescherm->software
en dan "nvidia Force Ware Network Access Manager" deinstalleren

• TweakerNummer
  • Niet online
ShadowLord schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:40:
[...]
Het probleem met ActiveArmor en NAM (Network Access Manager) is specifiek voor de nForce 4.
Corrupte downloads zijn hiervan inderdaad het gevolg en dit is een vrij bekend probleem. Daarom raad ik iedereen aan om bij de installatie van de nForce drivers de netwerkonderdelen niet te installeren. En ook de IDE drivers kun je meestal maar beter weglaten.
NAM is een groot probleem bij nVidia. De eerste versies waren echt afgrijselijk en de officiele driver download van nVidia heeft ook een NAM versie die zwaar bagger is. Meer info over corrupted downloads kan je vinden in http://72.14.207.104/sear...&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=6
(lang leven google cache). Ow ja en veel IDE drivers zijn ook bagger, en nieuwe versies werken niet op non-ACPI enabled PC's. Om die drivers nouw niet te installeren is echter een beetje extreem. Vooral voor Win2K gebruikers (ik weet niet of WinXP ingebouwde drivers heeft, maar bij Win2k ga je problemen krijgen).
So I found the culprit of my corrupted downloads. It turns out that with ActiveArmor offloading outbound connections, I can't get a perfect download. I hope this fixes the problem and I don't have to disable the firewall whenever I download stuff which completely voids the purpose of a firewall.
en
Just change the Active Armor default to "Not Offloadable" for all programs. Instructions are in the Administrator's Guide. Active Armor is not the firewall part of the program anyway. That should solve the corruption problems without having to turn off the firewall.

[ Voor 10% gewijzigd door TweakerNummer op 12-02-2006 22:54 ]

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

iwp schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:44:
[...]

ik heb bij configuratiescherm->software
en dan "nvidia Force Ware Network Access Manager" deinstalleren
thx!
vandaar dat k hem niet kon vinden, ik heb heb het er ook niet op staan 8)7

en in dat driver pack zitten nogal veel beta's, misschien toch ff proberen...

BThGvNeOA

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
En een toevoeging: zelfs de de-installatie van NAM is echt heel erg bagger.

Dit probleem ligt 99% zeker aan je Nvidia firewall die je hebt. Echter zal je er niet zeker van zijn dat het probleem opgelost zal zijn met een uninstall. Bij mij was een verse XP pas voldoende. Helaas, maar het kan niet anders.
Als het wel lukt met een gewone uninstall, dan heb je geluk :)

• TweakerNummer
  • Niet online
Mithras86 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:53:
En een toevoeging: zelfs de de-installatie van NAM is echt heel erg bagger.

Dit probleem ligt 99% zeker aan je Nvidia firewall die je hebt. Echter zal je er niet zeker van zijn dat het probleem opgelost zal zijn met een uninstall. Bij mij was een verse XP pas voldoende. Helaas, maar het kan niet anders.
Als het wel lukt met een gewone uninstall, dan heb je geluk :)
Als je eerst de firewall uitzet, en daarna de firewall services uitzet via de Windows Service Manager zou het afdoende moeten zijn (nVidia gebruikt een Apache service die niet uitgaat als je de firewall zelf uitzet via het nVidia controle menu, en die apache service veroorzaakt ook nog wel eens problemen).

• iwp
ik heb nu nog geen problemen met het downloaden. dus het deinstalleren van de nvidia zooi is bij mij voldoende.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
DropjesLover schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:35:
[...]

nope, geen oc's mee uitgevoerd. kan idd misschien aan de drivers liggen... dat unified driver package, waar vind je die en wat zit er zoal in?

[...]

ik weet wel hoe je nieuwsgroepen moet gebruiken en aan de retentie kan het niet liggen aangezien het nooit de 1e of laatste van de serie .rars is...
Even geheel offtopic, maar misschien is Quickpar een optie voor je?
Lees je daar maar eens op in. Een corrupte rar komt veel voor met downloaden uit de nieuwsgroepen, vandaar de PAR files.
Staat volgens mij compleet los van de problemen die de TS had.

• iwp
TweakerNummer schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:42:
nForce 4 + HD's is een nogal groot probleem. Bijv van http://www.amdgamer.com/read.php?rid=136&type=1 zie je "NCQ / TCQ & nForce 4 Data Corruption - The Fix". Maar je zegt dat het opgelost is dus dat klinkt goed.

nVidia unified driver package kan je hier http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1271 downloaden. Het volgende zit erin (volgens de readme):

Audio driver version 4.62 (WHQL)
Audio utility version 4.51
Ethernet PreNRM driver 4.71 nforce2 (stable beta)(fixes throughput bsod)
Ethernet NRM driver version 5.09 nforce 3/4 (customised whql)
Network management tools version 5.09
GART driver 4.40 (stable beta)
Memory controller driver 4.40 (stable beta)
SMBus driver version 4.50 (WHQL)
Installer version 4.93
SATA RAID driver version 6.24 (customised stable beta)
IDE driver version 6.24 (nforce 2,3 and 4) (customised stable beta)
RAIDTOOL application version 6.22 (customised stable beta)

Let wel even op de disclaimer:
"This set is not supported by nVidia and will not be liable for any damages done to your system
you use these files at your own risk and the creator will provide as best support as possible". Je kan ook apart de files downloaden via de nVidia site (al is het wel lastig zoeken).
ik heb deze drivers geinstalleerd en ik heb geen problemen meer met mijn pc tot nu toe.

ik had ook een cd-rom drive in mijn pc zitten die ik had uitgeschakeld omdat hij het niet deed. Ik dacht dat hij kapot was. maar met deze drivers doet hij het weer :)

bedankt voor de tip.

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-01 18:41
ik had precies zelfde met dit mobo extra netwerk drivers eraf en het werkt weer...

Verwijderd

mensen, wel goed opletten wat je voorstelt.

Het gaat hier om moederbrden met de nvidia nforce 4 chipset (of nforce pro).
Om deze moederborden inclusief de onboard gbit nic(s) aan de praat te krijgen heb je drivers nodig.
Deze drivers zitten gebundeld in de nforce 4 chipset driver die je van de nvidia site af kunt halen.
Als je de install start dan gaat ie vanalles instaleren, en vervolgens vraagt ie nogmaals een aantal keren los om bevestiging. De network interface driver software moet je WEL instaleren anders doet je onboard nic het niet. De firewall moet je NIET instaleren, daar krijg je dit soort ellende van.

In het begin van nforce4 was de ide driver rot, daardoor gingen cdrom drives ineens gekke dingen doen en verdwenen volledig uit windows. Ik weet niet zeker of het nu voor alle moederborden opgelost is maar ik draai met de nforce ide driver zonder enig probleem.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:17
/little kick

Ik wil ook graag af van NAM, maar ik kan hem niet uninstalleren. Tijdens de uninstall gaat alles goed, wil je rebooten etc. Maar na de reboot staat ie gewoon vrolijk in de taakbalk. Als ik alle services van forceware uit zet, heb ik geen internet meer, en ik kan hem alsnog nog niet uninstalleren. Format C; wil ik liever niet, is er toch een andere manier?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Start eens een topic in het juiste subforum :)

Client Software Algemeen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.