casefan 80 -> 120mm koppelstuk

Pagina: 1
Acties:

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-02 19:55
Ik heb een tijdje terug op een website ergens een plastic koppelstukje gezien. Je schroeft dat op een 80mm fan opening en dan kan je er een 120mm fan op plaatsen.

Vind het wel handig aangezien ik m'n pc stiller wil maken. Een 120mm outtake fan is daarbij wel prettig, maar helaas heb ik een 80mm opening achter.

Nu vraag ik me af of er mensen zijn die dit uitgeprobeerd hebben. Daarbij zou ik ook graag willen weten waar ik zoiets kan kopen, want ik heb het hele overclocking & cooling deel in de pricewatch doorgespit maar ik kan nergens iets dergelijks vinden.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Verwijderd

kun je zelf ook wel maken toch? :)
Beetje creatief zijn 8)

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-02 19:55
Ja maar voor een paar euro kan je het net zo goed kopen. Ik vind het al best creatief om zo'n ding te gebruiken ;)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zou voor zelf maken gaan scheelt je een hoop geld.

Maar ze zijn in NL wel te krijgen hoor -> http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=468

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:58
Hebben jullie een handleiding/tips om zo'n ding te maken?? Lijkt mij namelijk wel interessant

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Lijkt me wel te doen met karton en tape.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:35

Theo

moederbord

ik zou hewoon gaan rommelen met dik papier en van dat dikke tape en evt van die mecano ijzerreepjes. Zo'n verloopstukje kost dus wel 15 euro met verzendkosten.

Nu met WP, PV, EV en PC

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Interessant item. Zelf maken lijkt mij inderdaad goedkoper. Je hebt me in ieder geval op een idee gebracht. Karton lijkt mij zelf niet zo steving. Misschien iets snijden / vouwen van metaalplaat?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:31
Zo'n ding kost een euro of 5, daar ga je zelf toch niet voor lopen prutsen?

Roomba E5 te koop

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:35

Theo

moederbord

zo'n ding kost geen 5 euro, maar 15 met verzendkosten (8euro +7.5 verzendkosten), en voor 15 euro wil ik wel even gaan prutsen met dik karton en tape

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

voor die 15 euro zou ik me gewoon zo'n ding gaan halen, dat gedoe met dik karton en tape word toch op een duur minder, en dan ga je toch zo'n blokje halen 8)

• sig69
theodouma schreef op maandag 13 februari 2006 @ 11:03:
zo'n ding kost geen 5 euro, maar 15 met verzendkosten (8euro +7.5 verzendkosten), en voor 15 euro wil ik wel even gaan prutsen met dik karton en tape
Zo'n ding kost wel 5 of 6 euro, afhankelijk van type/merk/uv reactive en dat soort dingen. Laat 'm voor een euro en een beetje in een envelop proppen en voor 6,5 euro ben je klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door sig69 op 13-02-2006 11:24 ]

Roomba E5 te koop

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
sig69 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 11:13:
[...]

Zo'n ding kost wel 5 of 6 euro, afhankelijk van type/merk/uv reactive en dat soort dingen. Laat 'm voor een euro en een beetje in een envelop proppen en voor 6,5 euro ben je klaar.
dat valt ook wel mee...
als je die link bekijkt.

• sig69
klik en verzendkosten:
Pakje brievenbus formaat 38 x 26. 5 x 3.2 cm Max. 0 tot 20 gram € 0,39
20 tot 50 gram € 0,78
50 tot 100 gram € 1,17
100 tot 250 gram € 1,56
250 tot 500 gram € 2,25
500 gram tot 2 kilo € 3,00
2 tot 3 kilo € 3,00

Het is dus zeker wel mogelijk, ace-systems heeft alleen 1 nadeeltje:
Hilversum 6-02-2006

Wegens te groote drukte verzoeken wij u om geen
nieuwe bestellingen te doen op de site tot nader order.

De huidige bestellingen proberen wij zo spoedig mogelijk af te handelen.

Dit kan op lopen tot 15-02-2006

Het ACE-Team
Maar ja de 15e is over 2 dagen al...

Roomba E5 te koop

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
bij alternate hebben ze deze dingen ook
http://www.alternate.nl/h...odding&Level2=Toebehoren&
kost 5 euro met verzendkosten 14 dus dat scheelt best wel veel.
maar je kan altijd samen met iemand anders onderdelen bestellen of meerdere onderdelen halen.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

je kna het ook maken van een blokje hout. Als je de afmetingen maar hebt( duh 12 cm) Je kan hem dan prima op maat maken. En ziet er vooral beter uit dan karton en plakband. Als je een beetje prima kan omgaan met hout is het prima te doen. Ik ga het nog proberen maar ik heb de spullen daarvoor in huis ( ben de enige met een beetje creabea skills)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

Heb pas zelf iets in elkaar geprutst met piepschuim, was een artic cooler een standaar socket A ding heb ergens nog een 12 cm fan liggen dus ik ging eerst proberen met een plastic zak om mijn cola fles op die artic, dus in deze opstelling
12cmfan-->plasticzak tunnel --> colafles --> artic 7cm fan+koelblok --> amd XP mobile 2600+
dit werkte knap beroerd want als die fan op toeren kwam zakte het hele zooitje in elkaar, en pc naaide ook in elkaar :'( en was dus niet echt een oplossing, hierna 12 cm meegenomen naar werkplaats, en stuk piepschuim van 3cm op die fan geschoefd gat erin uitgehold, twee elastieken achter koelblok langs en koelen maar.

werkte wel aardig, maar al wil je het goed doen dan moet je zorgen dat het tussenstuk goed luchtdicht is dus tapen!

draai nou trouwens alleen op case fan @ 1500rpm en me proc. op 9*166 @ 1.4 volt zonder koeler, die mobiles zijn zo ook best leuk :9

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

Pagina: 1