tv met alleen coax, hoe dvdspeler eraan hangen?

Pagina: 1
Acties:

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:11
goedenavond,
ik heb van mijn schoonouders een tvtje gekregen voor op mijn kamer zodat ik zo af en toe een dvdtje kan kijken (mn pc is naar de kl*te in mn kamer en als arm scholiertje effe geen geld voor een nieuwe).
het is een oude philips gr1ax (denk ik) en als enige ingang kan ik een coax vinden (dus geen tulp, geen scart). en nu komt de hamvraag: hoe sluit ik mijn dvdspeler (met scart en tulp aansluiting) aan op die coax of kan dat niet? ik heb rondgezocht naar verloopjes maar kom meestal verloopjes tegen van scart naar tulp. het is misschien een domme vraag maar ik kom er egt niet uit 8)7 , wil gewoon mn dvdtjes kijken :P

alvast bedankt

Verwijderd

Probeer bij een familielid nog een oude VCR te scoren. VCR -> TV via COAX, en dan DVD aan VCR via scart?

• arvidbeheerder
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:09:
Probeer bij een familielid nog een oude VCR te scoren. VCR -> TV via COAX, en dan DVD aan VCR via scart?
maar als het via die vcr kan, moet het dan ook niet via een verloop kunnen :?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:09:
Zo'n soort oplossing is inderdaad de enige oplossing, je kan simpelweg geen verloopstukje kopen van scart/tulp naar coax. Het signaal moet namelijk geconverteerd worden van een RGB (scart) naar een signaal dat de tv begrijpt (volgens mij YPbPr (maar ik heb daar ook niet zoveel verstand van)) en op een frequentie waar de tv op af kan stemmen.

If I can't fix it, it ain't broken.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:21

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Daar kan je een RF-modulator voor gebruiken. Op vele plaatsen te koop :) Maar met een videorecorder lukt het inderdaad ook.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Geestig, ik heb namelijk exact hetzelfde probleem. Zijn er geen kabels te koop met SCART -> coax?

Edit: Als je weet hoe zoiets heet gaat dat een stuk makkelijker ;) Is er verschil tussen een RF modulator en een HF modulator (zoals deze: http://www1.nl2.conrad.co...x_results=10&cachedetail=)?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 22:22 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

het antwoord is al gegeven door B_O_S_S.

De conrad heeft kleine modulatortjes voor weinig.

Wise enough to play the fool

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Ik kan je eending vertelen, en een dvd speler via een vcr aansluiten gaat niet werken tenzij je zeer vervormd beeld wilt gaan bekijken met waarschijnlijk vervormd geluid. Dit is wel mogelijk als je kopier decoder er tussen gaar hangen maar als ik het goed heb kunnen die ook wel aardig wat kosten. Of het gaat werken met een rf modulator zou het niet weten maar ik gok van niet, wegens het zelfde probleem als de vcr.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
teun-v schreef op zondag 12 februari 2006 @ 23:41:
Ik kan je eending vertelen, en een dvd speler via een vcr aansluiten gaat niet werken tenzij je zeer vervormd beeld wilt gaan bekijken met waarschijnlijk vervormd geluid. Dit is wel mogelijk als je kopier decoder er tussen gaar hangen maar als ik het goed heb kunnen die ook wel aardig wat kosten. Of het gaat werken met een rf modulator zou het niet weten maar ik gok van niet, wegens het zelfde probleem als de vcr.
Macrovision is dat.. Of t ook bij weergave (alleen dooslus naar HF coax) ook al optreed weet ik niet, of dat t alleen bij een opname is.

Als je echter toch alleen maar gefikte DVDtjes kijkt maakt t niet uit, daar is macrovision eigenlijk altijd al uitgesloopt, heb je er ook geen last meer van ;)

Andere optie is om gewoon voor 10eur op marktplaats een tvtje te scoren MET scart..

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-02 22:09

IEF

Why so serious?

Dat is alleen bij VCR's voor zover ik weet, vanwege ingebouwde Macrovision..

origineel bedoeld zodat je geen beveiligde video naar video kon opnemen.
DVD's (originele) hebben dit ook meestal.

Een RF modulator heeft daar volgens mij geen last van..
DJSmiley schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:46:
[...]

Macrovision is dat.. Of t ook bij weergave (alleen dooslus naar HF coax) ook al optreed weet ik niet, of dat t alleen bij een opname is.

Als je echter toch alleen maar gefikte DVDtjes kijkt maakt t niet uit, daar is macrovision eigenlijk altijd al uitgesloopt, heb je er ook geen last meer van ;)

Andere optie is om gewoon voor 10eur op marktplaats een tvtje te scoren MET scart..

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

DJSmiley schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:46:
[...]

[...]
Bij mij gaf het al problemen op mijn samsung vcr tijdens het bekijken van het scart kanaal. Had het zo aangesloten omdat mijn pctv kaartje geen scart heeft. Vandaar maar ook hier geld dat een andere vcr hier wel anders mee om gaat ;)

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

• arvidbeheerder
lijkt me duidelijk, een hf modulator bestellen van ongeveer 30 euro, bedankt :)
Pagina: 1