Asus A7V geeft geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 15:22
Ik wilde vandaag het beste van de in gebruik zijnde computer combineren met wat spul wat ik nog had staan, en na de overdracht zette ik hem aan om hem te testen. Hij deed het toen ook gewoon. Het is een Asus A7V moederbord met Amd 1000 (weet niet of het een Duron of Athlon is, gebruikte zelf de computer nooit en 2ehands gekocht).

Maar er zat nog een Super Orb op die erg veel herrie maakte en aangezien er niet op wordt gegamed en hij ook nooit is overgeclocked wilde ik die vervangen door een socket 7 coolertje die in die andere computer zat. Ik merkte al meteen dat de Orb erg lastig bevestigd zat en verwijderen was een k*tkarwei (zoals ook beschreven op vele sites). Na eerst zelf voorzichtig wat te wrikken heb ik de methode van deze site maar geprobeerd, dus met een schroevendraaier erachter en voorzichtig de clip induwen. Hiermee ging het dan ook vrij soepel, maar toen ik de andere cooler erop had gezet en hem opnieuw probeerde aan te zetten kreeg ik geen beeld meer. Ook het terugzetten van de Orb verandert daar niks aan. Wel voelde ik dat de onderkant van die Socket 7 na een paar seconde erop te hebben gezeten al heet was geworden.

Hij geeft geen piepjes als foutmelding, wel gaan (en blijven) alle lock lampjes aan (scroll, caps & num) en hoor ik dat de harde schijf niet doorlaad. Het is dus niet gewoon de videokaart die het niet doet.

Heeft iemand van jullie hier misschien ervaring mee of weten jullie nog wat ik kan proberen, of is de Athlon waarschijnlijk overleden?
Het is een ontzettende k*tsituatie want ik zit op kamers en ga morgen weer de hele week weg. Als het vanavond niet gefixed kan worden, zal ik nog een keer terug moeten komen in de loop van de week, omdat het de enige (in werking zijnde) pc in huis is. Dus als ik vanavond nog meer duidelijkheid zou kunnen krijgen zou ik dat erg waarderen! :)

Owja, ik heb Google en GoT al afgespeurd maar niks gevonden dat me verder hielp.

[ Voor 10% gewijzigd door CeeDeeS op 12-02-2006 22:46 ]

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

kan 2 dingen zijn:
- Kortsluiting
- Koeler zat er niet goed op en cpu is doorgebrand.

Als je de CPU eens eruit haalt en dan zonder CPU opstart, piept het moederbord dan wel?
Had je wel nieuwe en goeie koelpasta gebruikt bij het plaatsen van de nieuwe koeler?

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 15:22
hmm okee, dat klinkt niet al te goed, ik heb geen koelpasta gebruikt bij het vervangen van de onderdelen.
Heb nou mijn eigen pc maar opgeofferd en voor hun klaargemaakt, zodat ze die kunnen gebruiken zolang, maar ik vrees dat ik op zoek moet naar een nieuwe processor :(

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

Ik zal toch nog eventjes GOED uitproberen en voor de zekerheid het ding nog eens een keer goed testen voordat je het opgeeft. Als je de koelblok er altijd wel erop had en je had het systeem niet langer dan 2min aan geef ik je 60% kans dat de CPU nog goed is.

Het is heel belangrijk dat je koelpasta tussen de koeler en CPU aanbrengt, daardoor worden de oneffenheden opgevuld en wordt de warmte beter doorgegeven.

Als je geen koelpasta hebt of je weet niet hoe je het moet aanbrengen, vraag een lokale pc winkel dat voor jou te doen. Dat kan meestal wel zonder kosten en is binnen 1 minuut gedaan.

p.s. mijn moederbord > condensator pinnetje maakte kortsluiting in een schroefgat (heb een m-ATX kast + moederbord). Eerst ging de pc hele tijd niet aan. Na 5minuten gewacht te hebben en voeding uit en aan geswitched te hebben ging alles wel aan, maar opeens kwam er dikke rookpluimen uit mijn moederbord! Momenteel heb ik het moederbord op een kartonnen doos, daar werk ik nu op. 4 weken Prime95 + gamen, ik kan alles nog gewoon doen. Alleen de condensator pin is zwart geworden en de +12V lijn is wat gedaald.

[ Voor 30% gewijzigd door Archimond op 13-02-2006 15:07 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 08:32
Waren die Super Orb's geen Core Crushers? Kijk eens naar de core of er geen hoekjes vanaf gebrokkeld zijn... Als dit het geval is, ben ik bang dat ie een beetje kuduuk is.

Pvouput live