Wanadoo Livebox als bridge

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 31.865 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:28

Willem2

Ω is futile

Geen matches
Neen, in bridge modus kun je alleen eth0 of eth1 gebruiken, maar niet allebei tegelijk. Moet je er een router achter zetten, dan kun je meerdere pc's aansluiten.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:05

IEF

Why so serious?

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 21:51:
Misschien een beetje een domme vraag.
Kan ik in de bridge modus beide ethernet (dus geel en rood) poorten tegelijkertijd gebruiken?

Dus kan ik twee PC's (of bijvoorbeeld 1 PC, plus 1 Sipura SPA 3000 ATA voor VoIP) tegelijkertijd aansluiten op de Livebox, terwijl deze in bridge modus staat geconfigureerd?

In router modus kan dit natuurlijk zeker, ware het niet dat de Livebox dan poort 5060 (voor VoIP) maar niet wilt doorgeven (claimt ie vast zelf voor evt VoIP verkeer, al heb je geen telefonie van Wanadoo).
Hoogst frusterend.

Ik ben nu in telnet aan het klooien, om te kijken of ik die hele VoiP troep uit de Livebox kan halen, zodat ik gewoon in routermodus m'n Sipura en PC aan m'n Livebox kan hangen. De Livebox ondersteunt QoS (quality of service), wat best sjiek is en ideaal voor VoIP.

Er moeten vast mensen zijn met hetzelfde probleem. Sipura SPA 3000 (zgn Abel Telecom ATA via de Mediamarkt voor slechts 50 euro, zie elders op GoT) icm Livebox en Wanadoo Family.
5060 wordt niet gebruikt voor zover ik weet.

De livebox/orange netwerk gebruikt geen SIP. Ze gebruiken H.323 verkeer over diverse poorten.
5060 wat jij noemt is bedoeld voor SIP.

Die SIP blokkering is niet bedoeld aanwezig denk ik. het is gewoon een kwestie van het verkeer niet weten te herkennen (geen SIP ALG zoals in een ZyXEL). De livebox mangelt het SIP verkeer waarschijnlijk zo erg dat je ATA er niets meer mee kan. SIP is ZEER nat gevoelig.

In bridge hangen met 2 apparaten??

Bridging betekent: aangesloten apparaat vraagt direct een DHCP WAN IP op van Orange.
Dus tenzij jij 2 WAN ip's krijgt van Orange, gaat dat niet. (ja, je krijgt er maar 1).

De hele functie van de router is uiteraard NAT routering omdat je maar 1 WAN IP hebt 8)

Mijn advies is dan ook om je livebox in bridge te draaien met een router erachter (denk WRT54G bijvoorbeeld).

Meeste routers ondersteunen SIP goed, ik heb zelf een WRT draaien die SIP verkeer perfect afhandelt. Je livebox heeft er dan in bridge niks meer mee te maken (of welk ander bridge modem dan ook). Overigens ondersteunt mijn WRT54GL (DD-WRT custom firmware) ook QoS en eventueel zelfs een SIP proxy.

Heb je STUN al geprobeerd? Dat zou moeten functioneren achter elke router omdat het je NAT router 'bypassed'.

[ Voor 4% gewijzigd door IEF op 02-08-2006 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-07 15:02
Geen matches
Het is geen echte bridge, maar bij mij werkt het perfect:

1. Ga naar je livebox configuratie (default 192.168.1.1)
2. klik op Firewall (menu)
3. klik op toevoegen
4. Maak de volgende instellingen:
code:
1
2
3
4
5
6
Naam : tcpforward
Toegang geactiveerd : JA
Protocol : TCP
Van poort : 1
Tot poort : 65535     
Lokaal IP-adres : [ip van je pc of router, liefst static]

5. Klik op toepassen, en herhaal stappen 2-4, maar dan met de volgende instellingen:
code:
1
2
3
4
5
6
Naam : udpforward
Protocol : UDP

6. Klik op Opslaan / Reset / Opnieuw starten (menu)
7. Klik op Opslaan

Alle poorten worden nu gewoon geforward naar je router of pc. Het is GEEN bridge, gewoon forwarding. Je krijgt dus nog steeds een intern (default 192.168.1.xxx) ip adres, en speciale protocollen komen niet aan. Maar voor een beetje gamen en wat SIP/VOIP werkt het perfect. Voordeel is dat het ook na een reboot gewoon blijft staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Nijn op 05-08-2006 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ik heb geen verstand van dit soort zaken maar ik wil wel een livebox als bridge dus ik kopieer bovenstaande methode. echter gaat het bij stap 3 mis. na de opdracht dhcp stop mer0 krijgik geen reactie meer.

3. Ga terug naar het root-menu (..) en stop de DHCP Client van de Livebox op de externe interface.
[root @ dhcpserver]$ ..
[root @ home]$
[root @ home]$ dhcp stop mer0
DHCP Client Stopped Interface = mer0
[root @ home]$

wie weet waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Tjerkhazeveld schreef op maandag 29 mei 2006 @ 00:36:

Het programmaatje TST10.exe (zit in TST10.zip) gedownload en daar draai ik het volgende scriptje:

192.168.1.1 23
WAIT "login"
SEND "root\m"
WAIT "Password"
SEND "1234\m"
wait "[root @ home]$"
send "dhcpserver"
wait "[root @ dhcpserver]$"
send "stop"
send ".."
wait "[root @ home]$"
send "dhcp stop mer0"
wait "DHCP Client Stopped Interface = mer0"
send "bridge"
wait "[root @ bridge]$"
send "bridge delete"
wait "[root @ bridge]$"
send "group eth0 mer0 -o eth0"
wait "[root @ bridge]$"
send "bridge enable"
wait "[root @ bridge]$"
send ".."
wait "[root @ home]$"
send "save"
wait "[root @ home]$"
send "exit"

Dit werkt goed om de live box in bridgemodus te zetten.
mijn tweede vraag is hoe je dit script "draait", ik heb tst10.exe gedownload maar weet niet wat ik dat verder moet doen.

Inmiddels is me dit gelukt

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappert
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-07 10:44
Geen matches
Ik ben totaal confused.
Ben van chello naar orange family gegaan maar dan werkt newszilla over ipv6 niet zomaar meer.
Dus flink wat rondgezocht en uiteindelijk die bridge toestand in de livebox voorelkaar.
Newsleecher gelaten zoals het was en ik doe de gebruikelijke dingen opstarten > batchfile draaien voor
de tunnel van windows (dus geen tunnelbroker)en hoera het werkt. Totdat ik disconnecte om wat andere servers bij te zetten. Geen contact meer met newszillaipv6.Dat will zeggen Error: 10061 - "Connection refused"
Rebooten enz. en het werkte weer totdat enz.
Maar nu komt het: de instelling voor die newzilla over ipv 6 is dus server 127.0.0.1 poort 119 3 draadjes.Als ik reboot, newsleecher opstart connect en verder helemaal niets doe dus geen batchfile voor die tunnel ook, dan begint newszilla gewoon te downloaden????????? Totdat ik weer disconnect dan moet ik weer rebooten om het te laten werken.
Maar dat het zo werkt begrijp ik helemaaaaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappert
Geen matches
En nu ben ik helemaal confused want de hele livebox is niet meer te benaderen via de browser en via telnet niet.Alles geprobeerd ook via usb en zelfs het instalproggie van orange.
Ben hier nu via chello die tot 28 augustus werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Geen matches
lang geleden dat ik een onsamenhangendere post heb gezien.

Het moge duidelijk zijn dat IPv6 alleen werkt in bridge modus. Zodra jouw livebox in bridge modus draait (dat wil zeggen een Wanadoo IP op je NIC op je eigen bak, geen intern IP), dan heb je NIETS meer met de Livebox te maken wat betreft je verbindingen naar IPv6 etc.

Dit topic gaat niet over newszilla of IPv6 verbindingen. Het is puur en alleen bedoeld voor informatie over het bridgen van een Wanadoo/Orange Livebox en het eventueel in stand houden hiervan.

Zodra dit gebeurd is heb je dus niets meer met het ding zelf te maken. Je regelt alles op je PC/NIC/eigen router.

Je zal het daar dan ook moeten zoeken.

Overigens is de livebox nooit meer in bridging modus bereikbaar, tenzij je je eigen NIC een IP geeft in de 192.168.1.* range. Dat je hem niet meer kunt bereiken is normaal, aangezien je NIC nu een
Wanadoo/Orange WAN ip adres heeft. Geen Intern IP dus meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappert
Geen matches
Het hele verhaal.( ik hoop wat minder onsamenhangend):-)

Om te beginnen lukte het mij niet om te telnetten naaar de livebox.
Kreeg dan na invullen password (1234)dat ik de eerste 60 seconden niet kon inloggen.
Uren bezig geweest met google om een antwoord te vinden op dit probleem maar niet gevonden.
Gelukkig begon op de livebox het << lampje permanent te flikkeren ook als de computer uit was.
Dus na opnieuw opstarten via iexplorer http://192.168.1.1 ingelogd op de livebox en in het menu Standaard de livebox opnieuw opstarten gekozen.
En zowaar we konden telnetten.
Ondertussen had ik TST10.zip gedownload en uitgedacht dat het wel handig was e.e.a in een batchfile te zetten omdat ik gelezen had dat de bridge na elke reboot weer ingesteld moest worden.
De batchfile:

TST10 /r:bridge.txt

Opgeslagen als bridge.bat in dezelfde map als TST10.exe en bridge.txt ( zie daarvoor: Geplaatst op maandag 29 mei 2006 00:36 Door: Tjerkhazeveld blz.3 ) en daarvan een snelkoppeling gemaakt en aangeklikt.

Het gevolg:
1. Ik had een ip in de 85. range
2. Ik kon gebruik maken van ipv6
3. zie Geplaatst op zaterdag 19 augustus 2006 21:43

Echter na weer eens een reboot werkte niets meer en kon ik ook niet meer het net op.

Resetten van de livebox door stroom er af of rst knop mocht ook niet baten.

Dankzij Geplaatst op zondag 20 augustus 2006 17:22 Door: IEFtm
Heb ik de zaak weer werkend gekregen.

[ Voor 2% gewijzigd door Zappert op 21-08-2006 16:56 . Reden: Overbodige verwijderd ]

Verwijderd

Geen matches
Na het script van tjerk hazeveld te hebben toegepast, lukt het mij met een computer die via een kabel met de livebox is verbonden, internet verbinding te krijgen. De computer krijgt dus het orange ip adres.

Echter, wanneer ik een (sweex lw140) router aansluit op de livebox, krijgt deze niet het ip waar ik op gehoopt had. Aangezien ik met het verkrijgen van het ip op mijn computer zelf even geduld moest hebben, heb ik dit natuurlijk ook met de router uitgeprobeerd. Ook heb ik het mac adres van mijn computer aan de router gegeven, ik begreep dat dit zou kunnen helpen.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Geen matches
probeer eens 1uur (bijv.) _niets_ aan te sluiten op de livebox (op ethernet).

daarna sluit je je router aan.

Krijgt hij dan nog steeds geen orange IP, dan is er gewoon iets mis met de DHCP client in je
Sweex router. (desnoods reboot je hem daarna nog eens)
De goedkopere routers staan er bekend om dat ze niet altijd
de specificatie voor DHCP even goed / nauwkeurig volgen. Wellicht dat de Orange DHCP server
dat niet pikt.

Een firmware update heeft dan wellicht zin. Of gewoon je router omruilen voor een beter merk/model.

[ Voor 4% gewijzigd door IEF op 01-09-2006 22:27 ]

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Geen matches
Ik heb dus al sinds vorig jaar september wanadoo familiy. In het begin heb ik echter mijn oude Draytek 2600 WEblijven gebruiken, welke een gewoon ADSL modem bevat, waardoor ik ook "maar" een snelheid had van 8 Mbit. Maar goed - ik heb twee weken terug een nieuwe router aangeschaft (de WRT300N van Linksys) en zaterdag en zondag geprobeerd de livebox ervoor te hangen.

Dat wilde de zaterdag niet goed lukken. Wilde de livebox in bridge mode zetten met tst10 en het script dat hier daarvoor gepost is. Maar de router kreeg maar geen ip adres. Nu had ik ook een tip gelezen om de kabel een tijdje uit te de livebox te laten en daarna de livebox in bridge modus te zetten. Dat ben ik de zondag gaan proberen. Dat ging echter niet in een keer. Je kunt dan namelijk niet de dhcp server op de externe interface stoppen. Uiteindelijk kreeg ik het echter toch voor mekaar. Voor diegenen onder ons die het ook niet lukt. Ik heb de volgende stappen uitgevoerd:

Heb het script voor tst10.exe in tweeën gehakt.

Script1.txt bevat de volgende regels:
192.168.1.1 23
WAIT "login"
SEND "root\m"
WAIT "Password"
SEND "1234\m"
wait "[root @ home]$"
send "dhcpserver"
send "stop"
send ".."
wait "[root @ home]$"
send "dhcp stop mer0"

Script2.txt bevat de volgende regels:
192.168.1.1 23
WAIT "login"
SEND "root\m"
WAIT "Password"
SEND "1234\m"
wait "[root @ home]$"
send "bridge"
wait "[root @ bridge]$"
send "bridge delete"
wait "[root @ bridge]$"
send "group eth0 mer0 -o eth0"
wait "[root @ bridge]$"
send "bridge enable"
wait "[root @ bridge]$"
send ".."
wait "[root @ home]$"
send "save"
wait "[root @ home]$"
send "exit"

TST10.exe heb ik overigens gekopieerd naar C:\Program Files\tst. En daar heb ik ook die 2 scriptjes in gekopieerd. Vervolgens heb ik de volgende stappen uitgevoerd.

1. cd program files\tst
2. tst10 /r:script1.txt
3. telefoonkabel uittrekken uit livebox (line)
4. tst10 /r:script2.txt
5. vervolgens heb ik een uur gewacht.
6. telefoonkabel weer aangesloten.
7. router krijgt IP adres van wanadoo.

That's it, folks ;). Heb overigens een snelheid nu van ca. 18 Mbit. Was dus de moeite zeker waard. En m'n router is ook stuuuuukken sneller.

TST10 is overigens heel makkelijk op internet te vinden. Gewoon een search op google. Issa quite simple :D.

[ Voor 3% gewijzigd door Perenor op 08-09-2006 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

Geen matches
[b][message=26445206,noline]..................

Uiteindelijk kreeg ik het echter toch voor mekaar. Voor diegenen onder ons die het ook niet lukt. Ik heb de volgende stappen uitgevoerd:

Heb het script voor tst10.exe in tweeën gehakt.

Script1.txt bevat de volgende regels:
192.168.1.1 23
WAIT "login"
SEND "root\m"
WAIT "Password"
SEND "1234\m"
wait "[root @ home]$"
send "dhcpserver"
send "stop"
send ".."
wait "[root @ home]$"
send "dhcp stop mer0"
Ben vroeger bezig geweest met Tenet op een Zyxel en Speedtouch dus dit moet met de hand ook lukken maar dit scripje gaan we proberen.
Kan iemand me vertellen wat die /23 /24 betekend achter hett IP adres 192.168.1.1 /24

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Geen matches
Het was een hele bevalling met mijn volgende opstelling:

LB --->Draytek Vigor 2200VG ----> PC

Met het script lukte het niet, ook niet in 2 delen.
Met de hand lukte het niet.

Vervolgens de Vigor ertussen uit gehaald en met de hand ingevoerd, eerste keer deed hij niks maar na nog een keer alle stappen nalopen was alles oke en kreeg ik direkt de Instelling.
Vervolgens de Vigor ertussen en na het wissen van oude waarden bij Static IP en herstart (alles stond al op DHCP maar op overklaarbare wijze gebruikte hij de static gegevens) alles aan de praat.
Ik heb het commando save met de hand ingevoerd zoals hij in het script stond. Houdt hij het toch vast als je hem aan en uit zet ?

Met het scriot in 2 delen met 10 minuten een bridge, telefoonkabel niet verwijderd, gewoon gewacht en mij router pikt alles op.

[ Voor 9% gewijzigd door redyak op 12-09-2006 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:01
Geen matches
Voor iedereen die wel Telefonie heeft van Wanadoo/Orange is het omzetten naar bridge dus geen oplossing, helaas. Ik vraag me af of dit ook werkelijk goed werkt als je de modem op een router aansluit (en dus IP van router invult), zou ik bijv ook gewoon mijn Filezilla Server (FTP server) goed werkend krijgen?:
nijn-01 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 16:21:

3. klik op toevoegen
code:
1
2
3
4
5
6

5. Klik op toepassen, en herhaal stappen 2-4, maar dan met de volgende instellingen:
code:
1
2
3
4
5
6

7. Klik op Opslaan

Alle poorten worden nu gewoon geforward naar je router of pc. Het is GEEN bridge, gewoon forwarding. Je krijgt dus nog steeds een intern (default 192.168.1.xxx) ip adres, en speciale protocollen komen niet aan. Maar voor een beetje gamen en wat SIP/VOIP werkt het perfect. Voordeel is dat het ook na een reboot gewoon blijft staan.
EDIT: nope bij mij werkt dit niet, in mijn router is de poort die uTorrent gebruikt echt open, maar toch kan ik geen inkomende connecties ontvangen volgens de test van uTorrent. Deze forward in de Livebox is dus geen oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door Jazco2nd op 19-09-2006 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Geen matches
Dit topic gaat ook niet bepaald over forwarding. (of in elk geval niet van de livebox)

bridgen wil alleen zeggen dat je de livebox als non-router of "dom ADSL modem" gebruikt.

Het volgende apparaat regelt dan de connecties en IP. Dat kan dus een PC zijn of een router.

Het is ook de bedoeling om te bridgen, zodat je een apparaat kunt gebruiken (een eigen router bijvoorbeeld) welke wel fatsoenlijke forwarding opties heeft of andere functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Geen matches
Ik merk dat mijn telefonie het na een tijdje niet meer doet in de bridge mode...anderen ook?

• Jazco2nd
Geen matches
IEFtm schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 12:17:
Dit topic gaat ook niet bepaald over forwarding. (of in elk geval niet van de livebox)

bridgen wil alleen zeggen dat je de livebox als non-router of "dom ADSL modem" gebruikt.

Het volgende apparaat regelt dan de connecties en IP. Dat kan dus een PC zijn of een router.

Het is ook de bedoeling om te bridgen, zodat je een apparaat kunt gebruiken (een eigen router bijvoorbeeld) welke wel fatsoenlijke forwarding opties heeft of andere functionaliteit.
ja OK, maar 1 van de grote voordelen waarom veel mensen bridge willen is dat je niet meer hoeft te port-forwarden met de modem, alleen met je eigen apparaat... Maar aangezien bridgemode geen optie is voor wie ook telefonie gebruikt... dat is trouwens ook vreemd want ik heb op een ander adres Casema(+telefonie), in hun modem hoef ik helemaal niets te doen, gewoon in mn eigen router portforwarding of uPnP instellen en klaar... kweetniet hoe hun systeem dan werkt.. en tis natuurlijk kabel.

@fb_slim, dat staat ook in de 1e post.

• IEF

IEF

Why so serious?

Geen matches
fb_slim schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 18:51:
Ik merk dat mijn telefonie het na een tijdje niet meer doet in de bridge mode...anderen ook?
heb je orange telefonie in combinatie met bridge modus dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
jjbstolk schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:37:
[...]

Is er al iemand die dit heeft uitgeprobeerd icm. telefonie?
Ja! Ik inmiddels. Na wat gekloot met het laten forwarden van het verkeer: De firewall was van mening dat de livebox pakketen spoofed packets waren omdat het een private address (192.168.1.x) is die over mn external interface binnenkomt. Custom iptable rules toegevoegd en de livebox kan nu op internet, yeey! Voor geinteresseerden:

$IPTABLES -A FORWARD -s 192.168.1.1 -i eth1 -j ACCEPT
$IPTABLES -A FORWARD -s 192.168.1.5 -i eth1 -j ACCEPT
(iptables kan niet routen op ip alias interfaces afiak, dus even hard op ip-adres).

Ik heb alles ingericht zoals ieftm dat heeft gedaan, dus eth0mer0 (= externe interface livebox) heeft 192.168.1.5, mer0 eth0 (=interne interface livebox) 192.168.1.1 en een eth1:1 ip alias met fixed adres 192.168.1.10.

Vervolgens tcpdump laten capturen en met Ethereal geanalyseerd. Van de eth0 interface van de Livebox stromen UDP pakketjes - door Ethereal geidentificeerd als H.255.0 pakketjes - naar 193.253.66.70 portje 1719. Dus hij probeert 't :D

Eventuele replies zullen niet aankomen bij de eth0 van de Livebox maar ik zie ook eigenlijk niet zoveel in de firewall logs aankomen.. wordt vervolgd :)

Edit: forward is leuk, maar nu wordt natuurlijk mn private address meegestuurd en daar kan zo'n server aan de andere kant niets mee :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Wat gebeurt er nu? 192.168.1.5 (mer0 livebox) stuurt H.225.0 pakketjes richting een Orange VoIP server. Echter, omdat de pakketjes van de externe interface komen (mijn eth1) wordt er geen NAT toegepast, omdat mijn firewall 192.168.1.5 nu ziet als extern adres waar toevallig pakketjes van worden geaccepteerd en doorgestuurd. Oftewel 192.168.1.5 blijft staan als afzender. Daar kan de server aan de andere kant natuurlijk geen drol mee.

Dus ik moet mijn linuxserver (met iptables firewall) nou zo voor de gek houden dat de NAT wel toegepast wordt op deze pakketjes, maar ik weet niet hoe..

Dat is de eerste uitdaging. De volgende: ik zag dat IN het H.225.0 pakketje zelf ook nog eens een ipadres wordt gezet, dus in de data sectie van het UDP pakketje (gateKeeperRequest>rasAddress>ipAddress). Ik weet niet of dat mee genat wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Na wat probeelsels met oa H323 communicatiesoftware heb ik in ieder geval mogen concluderen dat het niet uitmaakt welk ip-adres in de UDP header staat. De zgn GateKeeper reageert op het ip adres dat gegeven is in het pakketje.

Oftewel, dit gaat never-nooit-nie werken als in de livebox niet valt in te stellen dat de Gatekeeper op een ander ip adres zit dan het ip-adres van mer0.

Zou het in te stellen zijn.. of zou het server adres hard in de firmware staan?

Een mogelijkheid is volgens mij wel het gebruik van een H323 proxy. Daar moet ik nog naar kijken.

Edit: na nog meer firewall stoeierij en circa 10 kopjes koffie NAT aan de praat gekregen. Ook heb ik mer0 fixed op het externe ip adres gezet - dus niet meer 192.168.1.5. Hierdoor staan de goede ip adressen overal in het pakketje.

Echter. Nothing's happening! Alleen maar zgn. gatekeepRequests en geen enkel antwoord, ook niets dat in de firewall tegengehouden wordt. Als ik dan een open-source h323 clientje erbij pak, en naar de GateKeeper laat connecten, krijg ik direct antwoord. De client wil zich dan registreren (registrationRequest), maar daar volgt een afwijzing (registrationReject). Waarschijnlijk omdat ik een aantal velden niet meegeef in die client. Waarom in het geval van een client progje wel antwoord en de doorgestuurde pakketjes van de livebox niet? De livebox wordt dus niet afgewezen oid, maar ontvangt gewoon totaal geen antwoord... Waarom? Beats me..

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Geen matches
ik kan me herinneren dat ik in de firmware na een 'bepaalde' login Gatekeeper etc. kon instellen.

Misschien is het wel handiger om iets te zoeken dat H323 doet ipv de livebox.

Wellicht bestaan er pakketten voor linux die het doen. (asterisk?).

Ik denk dat je een probleem hebt, ik meen me te kunnen herinneren dat H323 zich _NIET_ liet NAT'ten. Behalve dus met het gebruik van een H323 proxy met NAT traversal.

Persoonlijk zou ik dan liever een H323 client draaien op de linux server zelf zodat het niet geNAT wordt :)

nadeel is dan weer dat je een telefoonpoort moet hebben op je linuxbak. Dat kan meen ik een gemod analoog modem zijn (intel?) of een duur FXO/FXS kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Er zijn legio pakketten die dat doen :) Asterisk moet 't vast kunnen, heb al een testje draaien met GnuGK, die zou het ook moeten kunnen. Met zo'n H323 proxy valt 't boeltje dus wel te NAT'ten. Je zal nog wel wat 'secrets' moeten weten (H232-Id, etc) maar ik denk dat 't zeker op te zetten is vanuit niet-Livebox.

Echter, dit zou geen probleem meer moeten zijn, omdat ik nu een direct extern adres erin heb staan. De firewall regel die alle verkeer op de h323 portrange komende van de Orange GK doorstuurt is zo getikt en dan is er dus geen sprake meer van NAT.

Ik zit me echter nu af te vragen waarom ik geen antwoord terugkrijg als ik de livebox pakketjes doorstuur. Heb zelfs de UDP payload vanaf mn Windows PC gestuurd, exact de zelfde berichtinhoud als wat de Livebox stuurt. Krijgt ik net zo makkelijk wel een reply. Alleen niet als het bericht van de livebox komt.. zou er dan toch nog iets niet goed gaan met forwarden? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Geen matches
Jazco2nd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:05:
[...]

ja OK, maar 1 van de grote voordelen waarom veel mensen bridge willen is dat je niet meer hoeft te port-forwarden met de modem, alleen met je eigen apparaat... Maar aangezien bridgemode geen optie is voor wie ook telefonie gebruikt... dat is trouwens ook vreemd want ik heb op een ander adres Casema(+telefonie), in hun modem hoef ik helemaal niets te doen, gewoon in mn eigen router portforwarding of uPnP instellen en klaar... kweetniet hoe hun systeem dan werkt.. en tis natuurlijk kabel.

@fb_slim, dat staat ook in de 1e post.
Sorry, ik bedoel dat de KPN lijn het niet meer doet...ik heb geen Wanadoo Orange telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nee, daar heb ik geen last van, KPN blijft gewoon bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Kernel gerecompiled met nat_323 module.
Volgende probleem was het feit dat 192.168.1.5 niet de interface is waar de Livebox normaal mee communiceert.. dus die had geen MAC. Een poging tot het handmatig toevoegen aan de arp tabel (natuurlijk hetzelfde mac als de 192.168.1.1) resulteert in mijn eerste echte niet-tijdens-booten-kernel-panic. :O Gereboot, eerst 192.168.1.1 uit de arp tabel weggegooid en toen 192.168.1.5 toegevoegd. Nu durf ik natuurlijk niet meer te telnetten, dat zal wel in een nieuwe kernel panic resulteren :D

De eindstand for now:
code:
1
2
3
4
23:08:59.454268 IP 192.168.1.5.3719 > 193.253.66.70.1719: UDP, length: 86
23:08:59.454372 IP sxxxxxxx.adsl.wanadoo.nl.3719 > 193.253.66.70.1719: UDP, length: 86
23:08:59.502791 IP 193.253.66.70.1719 > sxxxxxxx.adsl.wanadoo.nl.3719: UDP, length: 53
23:08:59.502868 IP 193.253.66.70.1719 > 192.168.1.5.3719: UDP, length: 53

Oftewel UDP gaat heen ende weer, waarom het nou van 192.168.1.5 komt en niet 192.168.1.1 is me helaas ook niet duidelijk. Want hier wordt overduidelijk het UDP pakketje weer hard gedropped door de livebox..

Oftewel, het is toch wel kritisch dat de interface waar *blijkbaar* de h323 pakketjes vandaan komen niet alleen naar buiten kan, maar ook routable is, wat niet het geval is. Inmiddels met het superuser account in de h323 instellingen zitten vrutten, maar die lijkt 'gewoon' op 192.168.1.1 te draaien. Toch gaat ie pas verzenden als je mer0 up brengt. Dus het is op eoa manier gekoppeld aan mer0. Maar die is niet (goed) routable.

Dus als iemand daar nog iets slims op weet.. shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-07 10:10

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Geen matches
Is uPnP standaard aan in de livebox? zo nee, waar stel ik dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Geen matches
Ik kom er niet meer in, bij password kan ik niks meer invullen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Geen matches
uPnP werkt (naar mijn ervaring) niet in de Livebox..
echt jammer hoor... als je je eigen router op de Livebox aansluit kun je gewoon geen binnenkomende verbindingen accepteren... de router kan je wel openstellen maar de Livebox portforwarding werkt voor geen meter.
En instellen als Bridge is ook geen optie want dan is er geen telefonie meer zoals de experts hier al hebben gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-Power
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-02-2024

C-Power

Blablabla Jekkedie sjmekkedie

Geen matches
lazrambo schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:53:
Ik kom er niet meer in, bij password kan ik niks meer invullen :(
Idd, hier heb ik sinds vandaag ook last van :(

Heeft altijd prima gewerkt als bridge, maar nu na een harde reset (had geen verbinding meer) heeft hij de laatste firmware erin gezet, en nu kan ik dus ook geen password meer invullen :?

Niet echt lekker aangezien ik nu dus ook niet mijn ventrillo servertje kan draaien en dus een aantal boze gezichetn op me gericht heb staan :P

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

OVERCLOCKING - The process of installing high hopes, dumb luck, and several paychecks into a rectangular box which transmits a signal to a screen that displays your fate. The outcome is usually depressing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:15
Geen matches
Ik heb sinds deze week Orange Family, ADSL + Telefonie.
Heb de LiveBox in bridge gezet zodat mijn ASUS WL500gP router de rest zou kunnen regelen maar internet is nu trager dan ooit(!)

Oftewel:
Download +/- 150Kb/s
Upload +/- 2Kb/s

Terwijl als ik de LiveBox (origineel) op een los workstation aansluit hij download 1080Kb/s en upload 150Kb/s aangeeft.

De ASUS WL500gP router heeft het met Chello altijd prima gedaan.
Heb ook al een firmware upgrade gedaan, geen succes.

Iemand enig idee?
Telefonie werkt hier prima trouwens terwijl de LiveBox in bridge staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Bezzerk op 08-11-2006 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Telefonie via Orange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:15
Geen matches
Ja hoor, Orange Family ADSL + telefonie via de livebox. Daarom zeg ik het er nadrukkelijk bij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Geen matches
Bezzerk schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 20:20:
[...]

Ja hoor, Orange Family ADSL + telefonie via de livebox. Daarom zeg ik het er nadrukkelijk bij ;-)
verklaar je nader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ja, daar ben ook wel benieuwd hoe dat dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Geen matches
Bezzerk schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:38:
Ik heb sinds deze week Orange Family, ADSL + Telefonie.
Heb de LiveBox in bridge gezet zodat mijn ASUS WL500gP router de rest zou kunnen regelen maar internet is nu trager dan ooit(!)

Oftewel:
Download +/- 150Kb/s
Upload +/- 2Kb/s

Terwijl als ik de LiveBox (origineel) op een los workstation aansluit hij download 1080Kb/s en upload 150Kb/s aangeeft.

De ASUS WL500gP router heeft het met Chello altijd prima gedaan.
Heb ook al een firmware upgrade gedaan, geen succes.

Iemand enig idee?
Volgens mij bedoelt bezzerk toch wat anders... kan het niet geloven dat LiveBox werkelijk in bridgemodus werkt icm Telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Geen matches
juistem :) vandaar 'verklaar je nader'.

Je kunt de livebox geen bridging laten doen icm H323 Telefonie. Tenzij je een slimme methode hebt gevonden om:

-Telefonie via een andere weg te laten verlopen dan de livebox. (zou te doen moeten zijn
met de juiste instellingen en de juiste client)
-Telefonie op je router op te vangen en weer terug te sturen naar je livebox (moeilijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Inderdaad, daarom ben ik zeer benieuwd hoe hij het voor elkaar heeft gekregen :)

Ik ben sowieso erg benieuwd naar een pcap dumpje van een succesvolle registratie naar de H323 server van Orange, zodat ik weet wat ik in moet stellen in Asterisk om dit te laten werken. Ik zie in het algemene topic dat dit mensen gelukt is..

edit: Bezzerk: bel je nu niet gewoon via je KPN lijn? Heb je het livebox 'riedeltje' wel als je je telefoon opneemt en naar de kiestoon luistert?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2006 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Wat overigens volgens mij ook nieuw is.. sinds kort blijft het '@'-lampje op mijn Livebox knipperen, maar ik kan wel gewoon internetten (in bridge modus natuurlijk).

Is dit normaal bij een Livebox in bridge modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 15:04
Geen matches
Heb het hele topic zojuist nog even doorgelezen, maar nog geen antwoord gevonden.

Is er geen definitieve oplossing om de livebox in bridge te laten booten?
Afgelopen weekend door een stroomstoring de instellingen kwijt geraakt en huisgenoten zitten nu bijna 3 dagen zonder internet omdat ik niet thuis ben.

EDIT:
Het script van vdherik op pagina 1 is opzich een leuke oplossing, ware het niet dat na een stroomuitval
mijn linux bak geen ip adres krijgt van de livebox (livebox geeft alleen ip aan mijn WRT54GL)
en vanaf de linuxmachine is de livebox dus niet bereikbaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Mark- op 04-12-2006 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Geen matches
MaCk- schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:12:
Heb het hele topic zojuist nog even doorgelezen, maar nog geen antwoord gevonden.

Is er geen definitieve oplossing om de livebox in bridge te laten booten?
Afgelopen weekend door een stroomstoring de instellingen kwijt geraakt en huisgenoten zitten nu bijna 3 dagen zonder internet omdat ik niet thuis ben.

EDIT:
Het script van vdherik op pagina 1 is opzich een leuke oplossing, ware het niet dat na een stroomuitval
mijn linux bak geen ip adres krijgt van de livebox (livebox geeft alleen ip aan mijn WRT54GL)
kortweg: nee.

verder zou je die linux bak aan je WRT54GL kunnen hangen (welke ongetwijfeld als router functioneert en dus lokale IP's uitgeeft). Dan kun je toch simpel via je linuxbak die instellingen resetten met dat script?

Of je maakt gewoon een virtual interface eth0:0 aan met een vast IP in de livebox range en hangt een 2e kabel aan de livebox. Die zorgt dan voor het bridgen.

Is natuurlijk hoe dan ook nogal een 'gare' oplossing. De firmware laat simpelweg niets anders toe :)

vandaar ook mijn overstap naar een 'echt' modem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WowThur
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-06 08:04
Geen matches
Ok, ik heb ook eens geprobeerd de telefonie aan de praat te krijgen.

Situatie nu:
livebox eth0 : 192.168.2.1
livebox mer0 : 192.168.2.5
livebox default gw : 192.168.2.2

WRT54G vlan1 : [ip van orange]
WRT54G vlan1:0 : 192.168.2.2

iptables rules toegevoegd FORWARD ACCEPT etc.

nu kan ik dus pingen vanuit de livebox, werkt goed, maar een tcpdump op de WRT54G geeft geen UDP pakketjes naar de voip server.

@Vin: Mis ik nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
MaCk- schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:12:(...)
Ik heb m'n livebox direct aan mn linuxbak hangen. Als ik zorg dat het scriptje om de 5 minuten steeds via dhcpcd opnieuw een ip-adres aanvraagt gaat het op een gegeven moment goed. Het is geen waterdicht systeem, dat klopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Pfoe, goeie vraag, mijn avontuur met de livebox is alweer een tijd geleden :) Ik zal ns kijken..

Allereerst de boel instellen zoals ieftm dat heeft gedaan op de livebox:
IEFtm in "Wanadoo Livebox als bridge"
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
[root @ home]$ ifconfig -o mer0 192.168.1.5 netmask 255.255.255.0 up
[root @ home]$ route delete -o -dest 0.0.0.0
[root @ home]$ route add -o -dest 0.0.0.0 -gateway 192.168.1.10
[root @ home]$ ping www.google.nl

Pinging www.google.nl (66.249.93.99) with 56 bytes of data

64 bytes from 66.249.93.99: icmp_seq= 0 ttl=246 time= 34 ms
64 bytes from 66.249.93.99: icmp_seq= 1 ttl=246 time= 33 ms
64 bytes from 66.249.93.99: icmp_seq= 2 ttl=246 time= 32 ms
64 bytes from 66.249.93.99: icmp_seq= 3 ttl=246 time= 33 ms

--- www.google.nl ping statistics ---
4 packets transmitted, 4 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max =  32/ 33/ 34 ms
[root @ home]$ list routes
Internet Routing Table
Destination       Gateway                  Netmask    Interface   Metric
------------------------------------------------------------------------
0.0.0.0            192.168.1.10       0.0.0.0            eth0     0
127.0.0.1          127.0.0.1          255.0.0.0          lo0      0
192.168.1.0        192.168.1.1        255.255.255.0      eth0     0
224.0.0.0          192.168.1.1        255.0.0.0          eth0     0

Op de linuxbak een virtuele interface eth1:1 aangemaakt met static-ip 192.168.1.10.

Even wachten en daar zijn ze al:
code:
1
2
12:05:06.522749 IP 192.168.1.5.3719 > 193.253.66.70.1719: UDP, length: 86
12:05:06.522802 IP sxxxxxxx.adsl.wanadoo.nl.3719 > 193.253.66.70.1719: UDP, length: 86

Hoe ik die reply voor elkaar heb gekregen weet ik echt niet meer helaas. Ik heb weer met die arp tabel zitten stoeien, maar dat had het beoogde effect niet. Overigens heb ik wel nog een firewall-rule gemaakt voor die 192.168.1.5, anders wordt het pakketje gedropped als spoofed packet, dus 192.168.1.5 is gewhitelist.

Punt is dat ik nog steeds lost ben in die livebox. Ik denk om dit een beetje betrouwbaar aan de praat te krijgen, je een h323-proxy op moet zetten op een server en vervolgens de livebox hiernaar moet laten connecten. Zelfs met superuser-pw kon ik niet alle gegevens vinden om succesvol een verbinding op te zetten met een voip-h323-clientje. Ik heb het h323-id en het password, maar wellicht checkt die server ook nog op client-version-string of mac-adres of weet ik veel.

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 12:50 ]

Verwijderd

Geen matches
Ik heb er nog eens naar zitten kijken, maar ik weet niet voldoende van h323 om een conclusie te trekken.

In tegenstelling tot wat tcpdump me lijkt te vertellen, gaan volgens mij de pakketjes vanaf de livebox niet 'de deur uit'. Er komt nml nul komma nul antwoord, de firewall logs blijven leeg.

Als ik hetzelfde udp pakketje dat de livebox verstuurt vervolgens via udp-flooper verstuurt (payload via ethereal in een bestandje gegooid), komt er nml wel netjes een antwoord terug, zoals ik al eens geschreven heb.

Dusse.. ik weet het niet echt meer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Bridge mode heeft hier een etmaal gewerkt daarna geen ipnr meer.
Na het herstarten van mijn router kreeg hij wel weer een ipnr toegewezen maar daarmee is dan ook alles gezegd.
Moest de livebox resetten om weer online te komen.

Wel veel gedownload maar via usenet, het aantal verbindingen viel wel mee.

Hoop dat dat niet iedere 24 uur gaat gebeuren want da's toch echt geen porum.

Edit:
Keuze was te gaan klooien met scripts op een linux satellietontvanger of een andere modem.

Voor 15 euro een alcatel SpeedTouch 546 op de kop getikt incl adsl splitter die ik ook nog een moest hebben.
Jammer dat ik de intrainwaardes niet meer kan zien (tip iemand?).

Die modempjes zijn er zat te koop voor een prikkie en ze zien er een stuk beschaafder uit dan zo'n frotbox.

http://dmt.mhilfe.de gedraaid:
de 546 traint toch 1,25Mbit lager in als de LB.
Na met DMT.exe gespeeld te hebben traint ie 1,1Mbit hóger in dan de LB.
Nog te kort om wat zinvols over de stabiliteit te kunnen zeggen maar het ziet er vooralsnog goed uit.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 21:55
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:46:
Bridge mode heeft hier een etmaal gewerkt daarna geen ipnr meer.
Na het herstarten van mijn router kreeg hij wel weer een ipnr toegewezen maar daarmee is dan ook alles gezegd.
Moest de livebox resetten om weer online te komen.
Dit probleem heb ik ook. Ik heb alleen nooit in bridge mode kunnen draaien, en nu nog steeds niet :(
Wie weet hiervoor een oplossing?
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:46:
Voor 15 euro een alcatel SpeedTouch 546 op de kop getikt incl adsl splitter die ik ook nog een moest hebben.
Kan je deze wel goed in bridge mode zetten? Want ik wil mijn linux router gewoon weer kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Jep, de 546 werkt hier vooralsnog perfect.
Momenteel dus pas 9 dagen maar ik heb dan ook geen problemen ondervonden.
Na met DMT.exe getweaked te hebben traint ie ook sneller in.

Kan het alleen maar aanraden voor degenen die van die livebox af willen.

Gewoon zo'n 546 scoren voor 20 euro of zo.

Ik ben er iig erg >:) mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:58:
Jep, de 546 werkt hier vooralsnog perfect.
Momenteel dus pas 9 dagen maar ik heb dan ook geen problemen ondervonden.
Na met DMT.exe getweaked te hebben traint ie ook sneller in.

Kan het alleen maar aanraden voor degenen die van die livebox af willen.

Gewoon zo'n 546 scoren voor 20 euro of zo.

Ik ben er iig erg >:) mee
Jij hebt 'm ook in bridge mode draaien of niet? Want daar gaat het mij wel om.

En welke instellingen moet je verder maken om die combi werkend te krijgen (Orange ADSL met Speedtouch modem)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
M'n 546 draait gewoon als bridge ja, als router gebruik ik een Draytek 2900VG.

Het in bridge mode zetten van de 546 is een fluitje van een cent maar zorg dat je vooraf de settings weet en de configuratietool al hebt.

VPI / VCI 8 / 35
Encapsulation RFC1483 Bridged LLC
ATM QoS Type UBR
WAN IP Automatic / DHCP verkregen

Met de configtool hoef je maar 2 of 3 keuzes te maken en als je weet welke is het een fluitje van een cent.
In bridged mode is de 546 niet meer te benaderen en mocht je nieuwe firmware willen flashen dan moet je ook dat vooraf doen net zoals het tweaken met DMT.exe vooraf moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:51:In bridged mode is de 546 niet meer te benaderen en mocht je nieuwe firmware willen flashen dan moet je ook dat vooraf doen net zoals het tweaken met DMT.exe vooraf moet gebeuren.
Not true! Ik heb firmware wel vooraf gedaan ivm de instellingen die verloren gaan, dat is wel aan te raden. Maar als je je netwerkkaart in de range 10.0.0.x zet dan is de Speedtouch gewoon op 10.0.0.138 bereikbaar. DMT heb ik dus lekker achteraf gedraaid en zit nou heel netjes ingetrained :D

Ik heb het zelf opgelost door op mn linux router een alias-eth te maken (eth1:1) en deze een static ip van 10.0.0.1 te geven.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:05:
[...]
als je je netwerkkaart in de range 10.0.0.x zet dan is de Speedtouch gewoon op 10.0.0.138 bereikbaar. DMT heb ik dus lekker achteraf gedraaid en zit nou heel netjes ingetrained :D

Ik heb het zelf opgelost door op mn linux router een alias-eth te maken (eth1:1) en deze een static ip van 10.0.0.1 te geven.
Goed om te weten.
Maar in mijn geval vanwege de "vele" netwerkapparatuur die allemaal statisch ingesteld zijn wat minder handig.
Wellicht op termijn nog eens de moeite waard om het zo in te stellen.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik denk dat het ook wel mogelijk is door een static route toe te voegen op de router die je gebruikt, of je pc als deze direct aan het modem hangt.

Zie http://www.microsoft.com/...en-us/route.mspx?mfr=true

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 02:37:
[...]

Goed om te weten.
Maar in mijn geval vanwege de "vele" netwerkapparatuur die allemaal statisch ingesteld zijn wat minder handig.
Wellicht op termijn nog eens de moeite waard om het zo in te stellen.
O-)
En daarom kies ik altijd voor een router waarbij je meestal met telnet vaste ip adressen kan uitdelen door de dhcp server voor apparatuur en de overige range vrijlaat voor echt dhcp als je wat extra's toevoegd.Dat zijn er trouwens heel veel je moet alleen eerst even zoeken naar handleidingen en tips via google.

[ Voor 8% gewijzigd door redyak op 26-01-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
nijn-01 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 16:21:

3. klik op toevoegen
code:
1
2
3
4
5
6

code:
1
2
3
4
5
6

7. Klik op Opslaan

Dit heeft nu ook mijn voorkeur. Ik forward alles naar mijn WRT54g, en die routeert het het naar 192.168.1.129/25, waarin mijn DHCP pool zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb 2 pc's.
Als de livebox in bridge mode staat kan ik ze dan nog wel alle 2 aansluiten op de livebox?
Of moet ik dan een netwerkbrug maken?

GRTZ ribo

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Geen matches
Met de nieuwste softwareupdate van Orange kan je niet meer bridgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Laatst online: 12-03 21:19
Geen matches
redyak schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:34:
Is dit nog steeds zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 01:54:
Ik heb 2 pc's.
Als de livebox in bridge mode staat kan ik ze dan nog wel alle 2 aansluiten op de livebox?
Of moet ik dan een netwerkbrug maken?

GRTZ ribo
Nee, je livebox geeft alleen het externe ip adres uit dus je hebt dan nog maar 1 poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Geen matches
3202WNLB_22204A

Dit is de laatste versie en die weigert categorisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
redyak schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:34:
AARGH, heb net een WRT54GC besteld als accespoint. Nu kan ik weer dokken voor een SpeedTouch? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Geen matches
Een SpeedTouch 516 of 546 kan niet meer kosten (2e hands) dan een paar tientjes.

Overigens is mijn lijnsnelheid van 17 mbit naar 20.4 mbit gegaan met een Speedtouch inmiddels.
Dit na het draaien van DMT.

De LiveBox lijkt met elke software update lager in te trainen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteZZz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-12-2023
Geen matches
ik heb nu men livebox in bridge modus staan, en had zelfs de settings gesaved, wat is nu het punt. als ik een reset geef dan blijft men LB dus in bridge modus.(had dit gevonden op een andere site om dus je settings te saven)
dus is natuurlijk goed als je em in bridge modus wil houden, maar nu ik men servers uit moet gooien vanwege teveel stroom verbruik, en de energy kosten zijn met 200% gestegen, dus moet em in routermodus zetten.
is het dus ook mogelijk om dit via telnet op een nette manier weet terug te zetten naar router modus?
iemand suggesties?

SteZZz is the Name, Everything is my Game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
IEFtm schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 20:07:
Een SpeedTouch 516 of 546 kan niet meer kosten (2e hands) dan een paar tientjes.

Overigens is mijn lijnsnelheid van 17 mbit naar 20.4 mbit gegaan met een Speedtouch inmiddels.
Dit na het draaien van DMT.

De LiveBox lijkt met elke software update lager in te trainen :)
Zijn er ook nog oplossingen met telefonie erbij in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteZZz
Geen matches
ff terug komen op men reply hierboven.
heb dus net geprobeerd om hem terug te zetten in router modus, goede reset gegeven dus zoals in het boekje staat beschreven.
vervolgens kwam de livebox dus online, kon via 192.168.1.1 op de router komen.
maar hij had geen internet verbinding.
heb vervolgens geprobeerd om een verbinding te realiseren, maar tervergeefs.
bij het verbinden zei men router:
Status ADSL-lijn : Geen kabel (ook het lampje op de LB @ bleef knipperen).
dit is natuurlijk onzin, helemaal omdat ik wel een kiestoon hoor(gewone telefonie btw).
anyway heb uiteindelijk men LB 10 keer een reset gegeven maar wilde niet baten.
vervolgens de handleiding weer uitgevoerd om hem in bridge modus te zetten en binnen 10 seconden had ik weer internet.
nu vraag ik me dus af hoe ik dit op 1 of andere manier kan fixxen :S please kan iemand me uit de brand helpen?
als er enige onduidelijkheden zijn over wat ik hier neerzet, please let me know. het is tenslote 2:39 in de ochtend :D

ps.: ik heb nu dus wel verbinding met men eigen router/firewall, en de LiveBox het "@" lampje knipperd nogsteeds. maar ik heb dus nu wel internet.
misschien dat dit wat meer helpt met het oplossen van mijn probleem om de LB weer terug te zetten in router modus

[ Voor 11% gewijzigd door SteZZz op 11-02-2007 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
WRT54GC binnen, wat een klein ding :)
De combinatie livebox/linksys zou dus niet werken, maar toch heb ik het geprobeerd aangezien ik het al besteld heb. Livebox aangesloten op ethernet poort van wrt54gc, pc had perfecte ontvangst (90%) door een aantal muren. Maar zoals verwacht werkte het niet, dus op 192.168.1.1 (van Linksys dus) de ip ingesteld op 192.168.2.1. En tadaa, het werkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Geen matches
Ik heb nu een Speedtouch 546 V6 draaien in bridge mode. De truc om dat direct te laten werken is gebruik te maken van MAC spoofing op je router. (Gebruik het livebox MAC adres).
Ik kan het iedereen aanraden. Ik heb het boxje via marktplaats 2e hands gekocht voor 20 euro incl. verzending. De trainingswaardes bleven bij mij redelijk gelijk, maar...
Voor mijn gevoel wordt een TCP verbinding sneller opgezet. Snelheid is weliswaar gelijk, maar het opzetten van een verbinding, dat doet de 546 toch echt sneller. (Het blijft natuurlijk gevoelsmatig, ik heb het niet kunnen testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Matched: stezzz
SteZZz schreef op zondag 11 februari 2007 @ 02:39:
ff terug komen op men reply hierboven.
heb dus net geprobeerd om hem terug te zetten in router modus, goede reset gegeven dus zoals in het boekje staat beschreven.
vervolgens kwam de livebox dus online, kon via 192.168.1.1 op de router komen.
maar hij had geen internet verbinding.
heb vervolgens geprobeerd om een verbinding te realiseren, maar tervergeefs.
bij het verbinden zei men router:
Status ADSL-lijn : Geen kabel (ook het lampje op de LB @ bleef knipperen).
dit is natuurlijk onzin, helemaal omdat ik wel een kiestoon hoor(gewone telefonie btw).
anyway heb uiteindelijk men LB 10 keer een reset gegeven maar wilde niet baten.
vervolgens de handleiding weer uitgevoerd om hem in bridge modus te zetten en binnen 10 seconden had ik weer internet.
nu vraag ik me dus af hoe ik dit op 1 of andere manier kan fixxen :S please kan iemand me uit de brand helpen?
als er enige onduidelijkheden zijn over wat ik hier neerzet, please let me know. het is tenslote 2:39 in de ochtend :D

ps.: ik heb nu dus wel verbinding met men eigen router/firewall, en de LiveBox het "@" lampje knipperd nogsteeds. maar ik heb dus nu wel internet.
misschien dat dit wat meer helpt met het oplossen van mijn probleem om de LB weer terug te zetten in router modus
Dit had ik precvies hetzelfde op vrijdag ochtend deed hij dit ook. Van zaterdag op zondagnacht had hij de firmware geupdate en kon ik weer onlie, gerouterd wel te verstaan. 25 minuten mobiel met de helpdesk is overbodig. Uiteindelijk pushen ze de nieuwe firmware en kan je niet meer bridgen. Dus gezien de tijdsduur kan je nu weer een continu brandend lampje zien en heb je weer verbinding

[ Voor 4% gewijzigd door redyak op 13-02-2007 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 15:04
Geen matches
bridge mode werkt nog steeds hoor bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Geen matches
MaCk- schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 12:56:
bridge mode werkt nog steeds hoor bij mij.
Heb je ook de nieuwe firmware? Naja ik zou niet het modem uit de bridge stand halen, want dan krijg je hem vanzelf...righ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nu dan, mijn geliefde bridge is ook niet meer sinds de laatste firmwares, hiervoor al maanden stabiel (dank allen in dit topic). Nu ben ik zelf ook maar aan het kloten geslagen.

Firmware 3202WNLB_22204A, router FreeBSD6.2 server

Na bridgen krijg je idd geen extern IP op je router en als je dan een 192.168 adres pakt is je livebox er nog gewoon.
Als je echter op je router het MAC adres van mer0 cloned krijg je a-la de seconde wel het externe IP adres toegewezen. Helaas kan je dan nogsteeds geen externe adressen bereiken, ook niet op basis van IP.
Lijkt me dat er in de bridge group nog iets niet klopt, ik heb wat combinaties geprobeerd met eth0 en mer0, maar meestal moet ik de livebox dan hard-resetten om er uberhaupt weer bij te kunnen.

Voorlopig dus nogsteeds vast aan tcp/udp forward, bah :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
Geen matches
Ik heb m uiteindelijk wel in bridge modus gekregen. Duurde alleen lang, maar nu werkt het toch allemaal. Ik heb ook de laatste firmware en mijn linux router krijgt netjes een extern IP.

Verwijderd

Geen matches
Hoe lang is lang bij jou? Na een dag nog niets hier, tenzij ik dus het MAC clone en dan krijg ik geen web access :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteZZz
Geen matches
redyak schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:22:
[...]

Dit had ik precvies hetzelfde op vrijdag ochtend deed hij dit ook. Van zaterdag op zondagnacht had hij de firmware geupdate en kon ik weer onlie, gerouterd wel te verstaan. 25 minuten mobiel met de helpdesk is overbodig. Uiteindelijk pushen ze de nieuwe firmware en kan je niet meer bridgen. Dus gezien de tijdsduur kan je nu weer een continu brandend lampje zien en heb je weer verbinding
hmmz ik heb em nu maar weer terug gezet in bridge dus anders heb ik geen internet, en ik draai nog al wat dingen zoals een webserver teamspeak en nog wat zaken die 24/7 bereikbaar moeten blijven.
maar als ik je dus goed begrijp is.
zet hem in routermodus, ga op vakantie voor een weekendje kom terug en het moet allemaal in orde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Matched: stezzz
SteZZz schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:40:
[...]

hmmz ik heb em nu maar weer terug gezet in bridge dus anders heb ik geen internet, en ik draai nog al wat dingen zoals een webserver teamspeak en nog wat zaken die 24/7 bereikbaar moeten blijven.
maar als ik je dus goed begrijp is.
zet hem in routermodus, ga op vakantie voor een weekendje kom terug en het moet allemaal in orde zijn?
Nou dat zou ik niet doen. Want dan moet je alles gaan aanpassen omweer te kunnen portforwarden. Als je bridge hebt zou ik hem houden. Ik had helaas een stroomstoring dus ik kon niet meer voor of achtuit :-).

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07 21:09
Geen matches
Zeezicht schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:53:
Ik heb m uiteindelijk wel in bridge modus gekregen. Duurde alleen lang, maar nu werkt het toch allemaal. Ik heb ook de laatste firmware en mijn linux router krijgt netjes een extern IP.
Wat heb je gedaan om het werkend te krijgen ? ik heb de LB in bridgemode gezet en zelfs na zo'n 6 uur wachten kreeg ik nog geen ip, ben daarna naar me werk gegaan en nu nog steeds geen ip, zag wel dat mer0 weer een public ip heeft gekregen dus het kan zijn dat een van mijn huisgenoten zo leuk is geweest om de LB te resetten

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Geen matches
zit beetje te rommelen in de LB en het is me gelukt om eth1 actief te krijgen en een ip (192.168.2.1)te geven (wil eigenlijk de LB blijven gebruiken als Wireless AP dus het plan is LB in bridge mode, kabel naar server en van server weer kabel terug en dan die interface groupen met wlan), nu lijkt het zo te zijn dat beide ethernet poorten gekoppeld zijn aan eth0(beide krijgen auto .1.* adres met gateway 192.168.1.1 en komen op die manier op internet, en .2.1 is te pingen zolang de gateway ingesteld staat, maar zodra ik dan mijn adres ook naar de .2.* range gooi is .2.1 niet te pingen. Iemand een idee of het mogelijk is om de 2 poorten onafhankelijk te gaan gebruiken als eth0 en eth1 ? (optie die overblijft is nl server via USB naar LB en dan lan terug naar LB, maar server heeft geen usb2.0 dus dat gaat heel erg kut worden (max 12mbit) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Geen matches
het is me uiteindelijk gelukt:
via telnet naar LB de base mac van de LB aangepast (log in als root, ga naar ethernet, en gebruik commando setemac, save settings en dan reboot) en de mac van mijn server gespoofed. Heb nu gewoon internet :)
Volgende probleem is is dat na 1 group te maken in bridge het niet mogelijk is om meer interfaces te groupen (ik kijg dan de melding invalid interface)
ben niet echt een expert in bridge instellingen of routen, maar de bedoeling is dat de LB dus als 2 bridges functioneerd 1 naar de server (nu over ethernet als het niet mogelijk gaat zijn om dan de teruglijn ook over ethernet te gooien dan gooi ik een usb2 kaart in me server en gaat ie via usb verbinden) en dan nog een bridge tussen rest netwerk (met draaiende DHCP) en wireless kant van LB
Als iemand nog iets weet om of een 2e bridge/group erin te krijgen, of om eth1 echt actief te krijgen (hij heeft een mac, dus er moet _iets_ mee te doen zijn)
Zag ook dat de LB Vlan mogelijkheden heeft en nog veel meer dingen die via telnet te doen zijn maar niet via de webinterface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteZZz
Geen matches
toevallig ook een oplossing om LB in router modus te zetten?
juist omdat ik via telnet men settings heb gesaved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:27:
WRT54GC binnen, wat een klein ding :)
De combinatie livebox/linksys zou dus niet werken, maar toch heb ik het geprobeerd aangezien ik het al besteld heb. Livebox aangesloten op ethernet poort van wrt54gc, pc had perfecte ontvangst (90%) door een aantal muren. Maar zoals verwacht werkte het niet, dus op 192.168.1.1 (van Linksys dus) de ip ingesteld op 192.168.2.1. En tadaa, het werkt! :)
Ik ben van plan om vandaag de wrt54gc aan te schaffen, maar is het nu zeker dat ie werkt icm de orange livebox? Werkt het bijv nog steeds bij jouw vincper?En kan iemand svp vertellen welke en hoe je de instellingen kunt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:38:
[...]

Ik ben van plan om vandaag de wrt54gc aan te schaffen, maar is het nu zeker dat ie werkt icm de orange livebox? Werkt het bijv nog steeds bij jouw vincper?En kan iemand svp vertellen welke en hoe je de instellingen kunt wijzigen?

Het werkt dus maar je hebt wel een router achter een router dus wel even opletten met forwarding. En daarom was die bridgestand zo lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dank voor je snelle antwoord :) Dus naast het veranderen van ip wrt54gc moet er geforwarded worden?

Ik ben een leek als het gaat om routers enz: Toevallig iemand een how-to om de wrt54gc in te stellen na aansluiting (hoe te forwarden/brigden)?

Bedankt voor de moeite!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:14:
Dank voor je snelle antwoord :) Dus naast het veranderen van ip wrt54gc moet er geforwarded worden?

Ik ben een leek als het gaat om routers enz: Toevallig iemand een how-to om de wrt54gc in te stellen na aansluiting (hoe te forwarden/brigden)?

Bedankt voor de moeite!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Sorry, nu was ik niet zo snel. Op www.portforward.com zoek je je linksys op en daarna het programma dat je wilt forwarden. Moet kunnen voor een leek.
In de livebox doe je onder Firewall dat zelfde voor UDP en TCP voor de complete range 0-65xxx.
Dan moet alles werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215139

Geen matches
Ik heb ook livebox versie 3202WNLB_22204A.
Heb gisteren mn livebox als bridge ingesteld zoals in the startpost vermeld, maar mijn router wat achter de livebox zit krijgt dus geen extern IP van orange, ook niet na 30 minuten wachten.

Zoals ik het hier lees is er dus geen enkele manier om de livebox als bridge te gebruiken als je er een router achter hebt hangen (als je de nieuwste livebox firmware hebt) ?

Als dit toch gaat via MAC clonen naar de router, en bijv. de livebox een ander MAC adres geven (als dit mogelijk is) welk LB MAC adres moet ik de router dan geven? Bij mij heeft eth0 (met intern IP) een MAC adres, maar mer0 (extern IP) krijgt er géén. Je zou toch denken dat mer0 (waar de internetverbinding op binnenkomt) een MAC adres heeft, of is dit hetzelfde als eth0? Sorry ben een noob op dit gebied :p

Alvast bedankt!

Edit: kan ook niet precies vinden hoe ik het MAC adres van de livebox via telnet aan kan passen |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 215139 op 06-04-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zo ik heb eindelijk ook weer Orange/Wanadoo, had de boel af laten sluiten omdat ik in het buitenland zat. Maar nu dus weer terug, net livebox ontvangen van de TPG, aansluiten, firmware geupdate naar laaste versie, telnetten, bridge mode instellen en hoppakee, het werkt uit de kunst. Weet niet waarom mensen problemen hebben met bridge en de laaste firmware. Wat heb ik precies gedaan
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
toor@epia:~$ telnet 192.168.1.1
Trying 192.168.1.1...
Connected to 192.168.1.1.
Escape character is '^]'.
login: root
Password:
[root @ home]$ dhcpserver
[root @ dhcpserver]$ stop
DHCP Server stopped !!!
[root @ dhcpserver]$ ..
[root @ home]$ bridge
[root @ bridge]$ bridge delete
[root @ bridge]$ group eth0 mer0 -o eth0
[root @ bridge]$ bridge enable
[root @ bridge]$ cd ..
[root @ home]$ save
Configuration saved successfully
[root @ home]$ exit
Connection closed by foreign host.
toor@epia:~$

Thats it!
Daarna dhcp renew gedaan in mijn wrt54g met tomato, en ik kreeg extern ip :9

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:05:
Zo ik heb eindelijk ook weer Orange/Wanadoo, had de boel af laten sluiten omdat ik in het buitenland zat. Maar nu dus weer terug, net livebox ontvangen van de TPG, aansluiten, firmware geupdate naar laaste versie, telnetten, bridge mode instellen en hoppakee, het werkt uit de kunst. Weet niet waarom mensen problemen hebben met bridge en de laaste firmware. Wat heb ik precies gedaan
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
toor@epia:~$ telnet 192.168.1.1
Trying 192.168.1.1...
Connected to 192.168.1.1.
Escape character is '^]'.
login: root
Password:
[root @ home]$ dhcpserver
[root @ dhcpserver]$ stop
DHCP Server stopped !!!
[root @ dhcpserver]$ ..
[root @ home]$ bridge
[root @ bridge]$ bridge delete
[root @ bridge]$ group eth0 mer0 -o eth0
[root @ bridge]$ bridge enable
[root @ bridge]$ cd ..
[root @ home]$ save
Configuration saved successfully
[root @ home]$ exit
Connection closed by foreign host.
toor@epia:~$

Thats it!
Daarna dhcp renew gedaan in mijn wrt54g met tomato, en ik kreeg extern ip :9
Heb dus precies hetzelfde gedaan, maar via het webmenu van de router DHCP renew gedaan. Aantal keren geprobeerd (ook na een uur wachten) maar de router krijgt nog steeds geen outside IP (0.0.0.0). Heb btw zelfde router alleen iets meer uitgebreide versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Anoniem: 215139 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 22:35:
[...]
Heb dus precies hetzelfde gedaan, maar via het webmenu van de router DHCP renew gedaan. Aantal keren geprobeerd (ook na een uur wachten) maar de router krijgt nog steeds geen outside IP (0.0.0.0). Heb btw zelfde router alleen iets meer uitgebreide versie.
Dat is wel vaag ja, ik heb effe een andere router getest en die krijgt ook gewoon ip, misschien komt het omdat ik nieuwe klant ben en elk mac adress nog geaccepteerd wordt? Je zou gewoon zonder al te veel gemekker een ip moeten krijgen als de livebox eenmaal in bridge staat. Als je dat niet krijgt is of de bridge niet goed of Orange mac systeem werkt niet naar behoren, als mac adres klonen ook niet werkt weet ik het ook niet. Suc7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Geen matches
Als niet nieuwe klant moet je inderdaad je MAC adres klonen.

Dus, je bridged je modem zoals hierboven beschreven. Vervolgens pak je het modem er even bij. Op het modem zit een stikkertje met je MAC adres. Dat MAC adres moet je in je router opgeven onder MAC spoofing, MAC cloning of hoe het in jouw router ook heet. Dan werkt het allemaal prima. (Getest met Livebox icm WRT54G-Tomato)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tube Tone
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-09-2020
Geen matches
Als je de Livebox in de bridge mode zet werkt de bluetooth functie van de Livebox dan nog? Ik gebruik bluetooth namelijk op via mijn telefoon het internet op te kunnen. Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Geen matches
Nee, geen bluetooth, geen voip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Nijn schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:17:
Als niet nieuwe klant moet je inderdaad je MAC adres klonen.

Dus, je bridged je modem zoals hierboven beschreven. Vervolgens pak je het modem er even bij. Op het modem zit een stikkertje met je MAC adres. Dat MAC adres moet je in je router opgeven onder MAC spoofing, MAC cloning of hoe het in jouw router ook heet. Dan werkt het allemaal prima. (Getest met Livebox icm WRT54G-Tomato)
Thx ga ik proberen. Op deze manier heb ik wel in de router en livebox t zelfde MAC adres. Kan (zo ja, hoe?) ik het MAC adres van de livebox aanpassen, en is dit nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Geen matches
Nee, dat heb je niet. Als je aan het bridgen bent, heeft de livebox geen WAN MAC adres. De Livebox werkt als een convertertje tussen het ADSL signaal en de router. De verbinding wordt dus ook opgezet door de router, welke ook het WAN IP adres krijgt.

Het aanpassen van het MAC adres is dus niet noodzakelijk. (Wss is het wel mogelijk via telnet, maar dat doet er ff niet toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteZZz
Geen matches
opzich zal bridge ook wel een betere oplossing zijn, maar ivm stroomverbruik moet ik men eigen firewall/router plat gooie en wil dus weer terugschakelen naar router modus, maar nu wil dit me tot op de dag van vandaag niet lukken.
redyak schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:15:
[...]

Nou dat zou ik niet doen. Want dan moet je alles gaan aanpassen omweer te kunnen portforwarden. Als je bridge hebt zou ik hem houden. Ik had helaas een stroomstoring dus ik kon niet meer voor of achtuit :-).
misschien zijn er slimme mensen op dit forum die hier wat op weten te vinden, aub voor uitleg bekijk mijn vorige reply's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Geen matches
Ik heb nu een brainstorm gehad en heb een manier bedacht waarop het mogelijk is om de livebox als bridge te hebben, en het wireless gedeelte ook te gebruiken, maar het wil nog niet echt vlotten, wat ik wil doen is de livebox zo instellen dat ie de virtuele interface van mijn server als default gateway gebruikt, pingen naar de server gaat goed, alleen het lukt mij niet om het route commando successvol te gebruiken, kan iemand mij uitleggen wat de juiste toetsencombinaties zijn ? (ik "weet" wel hoe het ongeveer zou moeten (dest 0.0.0.0 gw 192.168.1.5 nm 0.0.0.0) maar met de hulp die ik krijg met help -o route ben ik er ook niet uitgekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Geen matches
het veranderen van je livebox mac address is (volgens mij dan) wel nodig indien je de livebox nog wilt bereiken vanaf je gespoofde mac, dit omdat communicatie tussen 2 keer hetzelfde mac adres niet mogelijk is
dit kan je doen in het ethernet sub menu met het commando setemac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Geen matches
terror538 schreef op zondag 22 april 2007 @ 20:10:
het veranderen van je livebox mac address is (volgens mij dan) wel nodig indien je de livebox nog wilt bereiken vanaf je gespoofde mac, dit omdat communicatie tussen 2 keer hetzelfde mac adres niet mogelijk is
dit kan je doen in het ethernet sub menu met het commando setemac
Je vergeet hier 1 belangrijk detail. De interne netwerkadapter en de externe WAN interface hebben een ander MAC adres.

Stel, jouw Livebox:

WAN: 00:00:00 (Deze staat op het stickertje)
ETH: 11:11:11

Jouw router:
WAN: 22:22:22
ETH: 33:33:33

Wat je dus doet is het clonen van het MAC adres van de WAN poort van de Livebox. Dus je geeft je router`s WAN poort MAC 00:00:00.

De Livebox is dan nog steeds bereikbaar omdat het interne MAC adres nergens anders in gebruik is. Dat is het hele verhaal achter bridgen. Je Livebox wordt een soort converter, en je router maakt de daadwerkelijke verbinding met de ISP. Anders zou het MAC adres van je router ook niets uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Geen matches
de mac van eth0 en mer0 zijn bij (mijn?) livebox dus hetzelfde ;) om dus de livebox op 192.168.1.1 nog te bereiken moest ik dus wel de base mac aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226244

Geen matches
Ik heb inmiddels enkele weken geleden in Frankrijk een Livebox ontvangen van Orange, direct kwam het idee om een andere router te gebruiken gezien de zwakte van de Livebox's zwakke wireless-signaal.

Dit is een Level One router geworden, het was gelukt om te internetten via die router door DHCP uit te schakelen op de Livebox, poorten 0-16000 oid te forwarden. (mbv dit topic)

Ongeveer een week geleden was er opeens geen connectie meer, ik dacht dat Orange de Livebox had geupdate en het daar wel aan zou liggen. Nu lukt internetten via de Livebox wel (kabel) maar die router kom ik dus niet meer in (eerst nog wel maar nu helemaal niet meer), die andere router er maar tussen uit gehaald en zal die bij terug keer in Nederland retour brengen; wil hier iets hebben dat werkt door de stekkers erin te stoppen!

Nu is dus het probleem dat ik helemaal geen Wireless verbinding meer heb.. password (dat irritante lange ding verkregen van Orange) ingevoerd, klopt. Ik krijg alleen geen IP toebedeeld van de Livebox, overigens krijg ik wel een IP via de kabel.

Zou iemand weten hoe ik dit kan oplossen en wat ik als vervangende router het beste kan nemen (of gewoon helemaal moden/router combinatie om van livebox af te zijn.. jammer dan van die paar euro in de maand), ik wil vooral een sterk en constant Wireless-signaal hebben. De modem/router staat namelijk in een geheel andere hoek van het huis, de vloer is van dik beton met stalen leidingen erin: nogal een stoorzender dus. Ook de muren naar het terras en andere kamers zijn zeer dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Geen matches
Je kunt toch ook gewoon een access point kopen i.p.v. een router?

[ Voor 16% gewijzigd door NNF op 14-07-2007 12:22 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste