Toon posts:

CPU vervangen compaq armada 4110

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt een oude compaq armada 4110 met een 150mhz cpu te kopen.. Is dat gewoon socket 7? Ik heb de search gebruikt en zag daar dat je bij sommige laptops de cpu kan vervangen en sommige weer niet. Dan zitten ze vast op het moederbord. Weet er iemand of het met deze laptop mogelijk is en tot hoe hoog hij dan aan kan? ik heb nog enekele 166mhz mmx procjes liggen maar ik kan ook zo aan 233 cpu's komen..

En als ik nou geheugen voor dat ding wil kopen he. Welk type moet er dan in?

Ik zie met google wel eens dezelfde type laptop langs komen maar dan hebben ze een 100mhz cpu. Dus vandaar ik denk dat het wel mogelijk is!

Sorry, maar ik kan echter helemaal nergens de specs vinden. Zelfs compaq heeft op de site geen manual ofzo staan.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

bij CPU's wil de processor ook nog wel eens op het mobo direct vast gesoldeerd zitten, en dat kunnen verschillende chips zijn dus een andere snelheid zegt niet zo heel veel :)
alleen is de FSB van de 150 en 100Mhz processortjes wel gelijk aan die van de 166 en 233 versies, lijkt mij persoonlijk niet :P

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

Topicstarter
GoldenSample schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:07:
bij CPU's wil de processor ook nog wel eens op het mobo direct vast gesoldeerd zitten, en dat kunnen verschillende chips zijn dus een andere snelheid zegt niet zo heel veel :)
alleen is de FSB van de 150 en 100Mhz processortjes wel gelijk aan die van de 166 en 233 versies, lijkt mij persoonlijk niet :P
Dus je wil zeggen dat het kan zijn dat de cpu bestaat uit meerdere los van elkaar gesoldeerde chips?

Ik moet eigenlijk iemand zijn reply hebben die er zelf een heeft. En die weet of het echt kan of niet kan..

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-02 10:38
Ga er maar van uit dat het niet kan.

Bij de meeste (vooral oude) laptops is de CPU direkt op het mobo gesoldeerd dus niet vervangbaar.

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Topicstarter
Weet er dan wel iemand wat voor geheugen er in moet?

Verwijderd

volgens http://www.ciao.co.uk/Pro...mpaq_Armada_4110__5374994 moet er fastpage geheugen in (max 40 in totaal, waarvan 8 standaard al vast aanwezig. er is dus een uitbreidingsslot voor max 32), en zou het gaan om een cpu van 100 Mhz, met 66 Mhz bus. Er wordt niet gesproken over een 150 Mhz cpu, maar die 66 Mhz bus heb je wel nodig voor een 166/233 Mhz cpu. bedenk dan trouwens wel, dat hij waarschijnlijk geen MMX slikt!

zie ook http://www.pchub.com/uph/catf/SearchItem.aspx?ft=armada+cpu. hier heeft men (op dit moment) iig een vervangende cpu. beter gezegd: een cpu-board. het lijkt er dus op dat de cpu wel gesoldeerd is, maar dat er een stuk pcb te vervangen is. helaas staan er weinig specs bij, dus geen idee hoeveel Mhz etc.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 10:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een andere laptop uiteindelijke gekregen.. Een Tulip FT-6000 met pentium 90mhz. Ik heb er een 200mhz zonder mmx ingezet die terig gekloked is naar 120mhz. Hoger kreeg ik hem niet. Er zat niet echt een socket in maar net als bij de 486 een socket zonder beugel. Je moet de cpu er gewoon in duwen. Moet alleen nog eens ff kijken hoe ik de orginele cooler van die p90 af ga slopen.. die zit echt moer vast.. CPU mag iig kapot :D

Afbeeldingslocatie: http://ragingb.pointclark.net/upload/files/1/cpu.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 16:37 ]

Pagina: 1