Toon posts:

Grub verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Ik heb een klein probleempje nadat ik de partities van Linux heb verwijderd. Ik wil nu namelijk GRUB verwijderen, zodat ik alleen nog maar windows heb. Nu zag ik dat je daarvoor in de recovery console 'FIXMBR' moet typen.Maar ik kan maar op geen mogelijkheid in die recovery console komen.

Ik start dus op vanaf de windows xp CD, en ik druk vlak voordat ik GRUB te zien krijg op enter zodat ik windows setup krijg. Hier druk ik op f2 zodat ik in automatisch systeemherstel kom, maar daar zegt hij dat ik een diskette nodig heb. Kan iemand mij helpen?

Ps: Ik heb al een hoop topics hierover gelezen, maar er staat overal iets over FIXMBR, maar niet hoe je nu precies in die recovery console kunt komen. |:(

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Uh, iets van dat je bij 'Press R to enter recovery mode' R in moet toetsen :?

edit:
Weet het niet precies, maar het komt toch duidelijk in beeld

[ Voor 37% gewijzigd door mithras op 12-02-2006 21:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, bij mij niet. Moet ik dit dan te zien krijgen tijdens die teksten die onderin beeld komen? Want daar krijg ik het niet te zien. Ook als ik op het blauwe scherm bij de partities ben, zie ik niks over een R staan, en als ik de R indruk, gebeurt er ook niets. :X

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Je moet de WinXP CD in je computer stoppen, daar ergens op F1 drukken ofzo, en dan FIXMBR intypen. Niet in de Linux console ;)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit is meer een windowsprobleem, omdat je eigenlijk "een windows mbr wil installeren" en niet "grub wil verwijderen". En als er staat dat je een diskette nodig hebt, moet je misschien die diskette gebruiken, of kan dat niet?
Kortom, Non-Windows Operating Systems is niet helemaal de juiste plek, en je moet gewoon de instructies volgen lijkt me.

Dit topic is gesloten.