Ik heb sinds een weekje een nieuw moederbord en videokaart, oude mobo was beetje stuk en had agp, nieuwe is pci--e en dus moest er een nieuwe kaart in.
Dit werd een sapphire X800gto.
Maar nu crashed die kaart dus bij alle spellen... beeld freezed en met wat geluk kom ik met vpu recover terug in windows.
heb al wat zitten zoeken over vpu recover en kwam uit dat geheugen stuk kon zijn, memtest gedraait, niks mis mee.
Verder ook gekeken wat temperaturen zijn, die gaan richting 65 graden, waarbij koeler nog op 54% blijft draaien, maar geloof dat hij boven de 65 wat beter zijn best gaat doen.
Ambient temp zit rond de 40-45 graden.
Net nog even atitool gedownload, en met die artefact test krijg ik na tijdje hoop geel in beeld waarbij alles dus totaal vastloopt.
Kaart loopt verder op standaard kloksnelheden, 400 core, 490 geheugen.
Wat er verder in mijn systeem steekt,
430w Coolermaster voeding, ding is splinternieuw.
1gb geheugen
Asus K8n4e deluxe
amd 64 3000+
Terratec aureon
4 harde schijven, per 2 actief gekoeld met 80mm fan
Verder nog een 80mm fan in zijwand en 2x 80mm fan als outtake, dus er is naar mijn idee best wat airflow in de kast zelf.
Iemand nog ideeën over wat ik nog na kan kijken, heb net geloof ik nog geheugen op 470mhz gezet waarbij spel volgens mij nog net zo hard vast liep.
Dit werd een sapphire X800gto.
Maar nu crashed die kaart dus bij alle spellen... beeld freezed en met wat geluk kom ik met vpu recover terug in windows.
heb al wat zitten zoeken over vpu recover en kwam uit dat geheugen stuk kon zijn, memtest gedraait, niks mis mee.
Verder ook gekeken wat temperaturen zijn, die gaan richting 65 graden, waarbij koeler nog op 54% blijft draaien, maar geloof dat hij boven de 65 wat beter zijn best gaat doen.
Ambient temp zit rond de 40-45 graden.
Net nog even atitool gedownload, en met die artefact test krijg ik na tijdje hoop geel in beeld waarbij alles dus totaal vastloopt.
Kaart loopt verder op standaard kloksnelheden, 400 core, 490 geheugen.
Wat er verder in mijn systeem steekt,
430w Coolermaster voeding, ding is splinternieuw.
1gb geheugen
Asus K8n4e deluxe
amd 64 3000+
Terratec aureon
4 harde schijven, per 2 actief gekoeld met 80mm fan
Verder nog een 80mm fan in zijwand en 2x 80mm fan als outtake, dus er is naar mijn idee best wat airflow in de kast zelf.
Iemand nog ideeën over wat ik nog na kan kijken, heb net geloof ik nog geheugen op 470mhz gezet waarbij spel volgens mij nog net zo hard vast liep.