Samenwerking JSP en servlet

Pagina: 1
Acties:

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-04 22:02
Ok ik maak hier gebruik van een form die mij de waarden geeft en een servlet die alles opslaat met als naam klant_check en de als package config. Deze servlet bevindt zich in de map WEB-INF\classes van mijn ROOT van tomcat. Daar staan ook alle andere benodigdheden voor de servlet (ik ga er ook van uit dat de servlet helemaal werkt).

Mijn probleem is dus hoe ik er voor moet zorgen dat alle waarden uit de form in de servlet komen, ik moet dus een bepaalde action="" hebben die dat aangeeft, maar ik kom er niet uit wat dit is.

Als iemand mij kan helpen, graag.

Alvast bedankt

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-04 15:52

Apache

amateur software devver

Zoek eens op servlet mappings?

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-04 22:02
Ja dat is het mooie, ik begrijp niet helemaal hoe dat in elkaar steekt...

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
In de Web.xml moet je die servlet configureren, onder andere het pad waarmee je hem aanroept. Ik denk dat Tomcat wel een voorbeeld heeft daarvoor.
En anders kan je /servlet/config/klant_check proberen. ;)

In Java beginnen klassenamen wel met een hoofdletter, KlantCheck zou beter zijn, of KlantCheckServlet, weet je meteen dat het een servlet is. ;)

Als de class file nu in the WEB-INF/classes zit werkt het sowieso niet, elke package is een folder, dus dat zou dan WEB-INF/classes/config/klant_check.class worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Gert op 13-02-2006 00:12 . Reden: Nog wat text :o ]

Verwijderd

Gert schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:10:
In Java beginnen klassenamen wel met een hoofdletter, KlantCheck zou beter zijn, of KlantCheckServlet, weet je meteen dat het een servlet is. ;)
Hier wil ik graag nog even een opmerking over maken. Wat is de toegevoegde waarde voor de gebruiker?

Het is natuurlijk geen ramp maar je geeft implementatie specifieke informatie weer in je URL. Voor een gebruiker is het toch niet interessant wat er aan de achterkant gebeurd en door welke techniek het wordt afgehandeld.

Het mooie van de jsp spec is dat je url's kan mappen op een servlet (of jsp). Zodoende kun je een pagina maken met een nette url en een informatieve extentie. Bijvoorbeeld dus "/klant.html". Veel makkelijker voor de gebruiker om te onthouden en jij bind je applicatie niet aan de achterliggende implementatie.

Verwijderd

* in je web.xml map je een servlet
* html form laten posten naar de mapping / servlet
* uitlezen parameters in je servlet met request.getParameter(x)

Als je applicatie uitgebreider gaat worden dan 2 forms, dan zou ik me verdiepen in een framework zoals Struts of Spring

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 09:47 ]

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Volgens mij begon ik de regel met, in Java beginnen klassenamen ..., dus ik had het over de naam van de klasse niet over hoe deze gemapped kan worden. :)

Ik zou alleen niet .html gebruiken wegens conflicten met bijv. caching van statische content. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Gert op 13-02-2006 09:54 ]

Verwijderd

Gert schreef op maandag 13 februari 2006 @ 09:53:
Ik zou alleen niet .html gebruiken wegens conflicten met bijv. caching van statische content. ;)
Daarvoor heb je http headers. Juist altijd de juiste extentie gebruiken van het type inhoud dat je stuurt.
Pagina: 1