Beetje onduidelijke titel, maar ik heb een simpel access programma-tje gemaakt dat foolproof moet worden. Keurig gesplitse tabellen met verwijzingen die naar een BE op de server verwijzen. Nou moeten er meerdere gebruikers via het netwerk bij dezelfde gegevens komen, maar het probleem is dat de url naar de gesharede map voor de gebruikers verschillend is.
Vraag me niet waarom, maar sommige gebruikers krijgen de p-schijf toegedeeld drie directories dieper gelinkt dan andere gebruiker.
Dus de één heeft als link
p:\public\dir1\dir2\dir3\administratie\dbasenaam.mdb
en de volgende heeft
p:\dir3\administratie\dbasenaam.mdb
en een derde heeft het weer anders.
Ze gebruiker wel allemaal dezelfde frontend die in die map staat, maar deze kan dus bij de een wel de gelinkte tabellen vinden en bij de volgende niet omdat de link naar de tabellen hard gecodeerd worden.
Hoe kan ik ze nu in godsnaam dynamisch laten bijwerken?
Ik weet dat ik met tdf.RefreshLink de boel opnieuw kan instellen, en als ik dan een geen error krijg dat het dan goed is.
Krijg ik wel een error kan ik die afvangen en weet je dat de boel dus niet goed gelinkt is, maar dan wil ik dus een schermpje laten openen waarmee ze naar de juiste database kunnen bladeren.
Rara hoe krijg ik dat laatste stuk voor elkaar?
Verder heb ik nu dus die tdf.refreshlink in een module gezet die ik middels een macro genaamd AutoExec aanroep. Hij roept hem ook wel aan, maar helaas geeft hij ook vóór die aanroep de gebruiker een foutmelding. Iemand ook nog enig idee hoe ik die kan afvangen?
Vraag me niet waarom, maar sommige gebruikers krijgen de p-schijf toegedeeld drie directories dieper gelinkt dan andere gebruiker.
Dus de één heeft als link
p:\public\dir1\dir2\dir3\administratie\dbasenaam.mdb
en de volgende heeft
p:\dir3\administratie\dbasenaam.mdb
en een derde heeft het weer anders.
Ze gebruiker wel allemaal dezelfde frontend die in die map staat, maar deze kan dus bij de een wel de gelinkte tabellen vinden en bij de volgende niet omdat de link naar de tabellen hard gecodeerd worden.
Hoe kan ik ze nu in godsnaam dynamisch laten bijwerken?
Ik weet dat ik met tdf.RefreshLink de boel opnieuw kan instellen, en als ik dan een geen error krijg dat het dan goed is.
Krijg ik wel een error kan ik die afvangen en weet je dat de boel dus niet goed gelinkt is, maar dan wil ik dus een schermpje laten openen waarmee ze naar de juiste database kunnen bladeren.
Rara hoe krijg ik dat laatste stuk voor elkaar?
Verder heb ik nu dus die tdf.refreshlink in een module gezet die ik middels een macro genaamd AutoExec aanroep. Hij roept hem ook wel aan, maar helaas geeft hij ook vóór die aanroep de gebruiker een foutmelding. Iemand ook nog enig idee hoe ik die kan afvangen?
Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P