Toon posts:

opzet web-hosting met sqlserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na weken speuren en bellen komik ten einde raad hier terecht.
Ik ben van plan om onze websites en webservices te verplaatsen naar een eigen server.
De services draaien onder asp.net. De verbinding met de sql-server is nodig om de gegevens van de
in de asp-applicatie te laden en / of op te slaan.
Gebruikers komen via login met wachtwoord terecht in de asp-applicatie.

Tot nog toe ben ik niet verder gekomen dan dat ik nodig heb:

1 * MS server 2003 standard
1 * MS Sql-server 2000 of 2005
1 * MS external Connector
1 * processor-license voor MS sql-server

Dit wordt al met al een zeer dure grap.

Verder las ik wel al dat de Web-edition een oplossing zou kunnen zijn aangezien hier de external connector al inzit maar de web edition schijnt niet te mogen of kunnen samenwerken met sqlserver

Als alternatief denk ik verder nog aan small business server 2003 premium maar deze heeft weer de beperking dat de sqlserver hiervan niet publiek op internet gemaakt kan worden en dat hier maar een domeinnaam aan gekoppeld kan worden.

Aangezien Microsoft alleen de allereerste oplossing biedt of een duur certificeringstraject en vervolgens huur en dit voor mij echt geen optie is hierbij mijn verzoek om hulp.

:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 22:05 . Reden: verbetering omschrijving probleem ]

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:22

markvt

Peppi Cola

Er is wat meer informatie nodig, ga je naar 1 server of wil je 2 aparte servers een voor asp.net en een voor sql server ?

En is sql server express 2005 geen optie ?

[ Voor 16% gewijzigd door markvt op 12-02-2006 18:51 ]

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:46:
Verder las ik wel al dat de Web-edition een oplossing zou kunnen zijn aangezien hier de external connector al inzit maar de web edition schijnt niet te mogen of kunnen samenwerken met sqlserver
kan wel samenwerken, maar kan/mag alleen zelf geen MSSQL draaien.

En het hangt er inderdaad vanaf of je één of twee servers wilt. Ik zou liever niet én MSSQL én web op dezelfde doos hosten, maar dat ben ik :P

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 12-02-2006 19:19 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
2 servers is een optie indien nodig
sql expres is geen optie aangezien e.e.a. commercieel benut wordt. :'(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je ook al eens overwogen naar SPLA te kijken?

http://www.microsoft.com/...ms/windowswebhosting.mspx

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mischien geheel overbodig, maar je weet dat je die software niet perse hoeft te kopen, je kan deze ook huren bij MS

http://www.microsoft.com/...erviceproviders/spla.aspx

scheelt je een bom duiten

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
huren is voor mij geen optie gezien de eisen die microsoft aan spla kandidaten stelt.
Mijn bedrijfje is te klein om 2 mensen deze cursussen te laten volgen :(

• Zwelgje
Met 2 Microsoft Certified Professionals of 1 productcertificering bent u Certified Partner.

2x 160 euro voor een examen.. en ja windows XP examen halen en je bent MCP... (8>

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand meer die mij kan helpen? >:)

• Zwelgje
tja,tja,

het is of kopen of geen ms software gebruiken.. of je gebruikt trial versies... die je dan elke 180 dagen reinstalled })

wat verwacht je van ons :?

Verwijderd

Topicstarter
Indien ik geen processor license gebruik maar cal licensies kan ik deze dan naamllos gebruiken
of heb ik voor iedere gebruiker een aparte user nodig? :7

Verwijderd

je hebt in principe alleen een processor licentie nodig als je "anonymous" queries naar de database doet. Als elke user ingelogt is en met die credentials een query doet zou je met cals toekunnen...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 11:55 ]

Pagina: 1