Toon posts:

[Javascript/DOM] Span binnen Div zorgt voor mouseout bij Div

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet!

Ik heb hier wel eens wat over gelezen (zonder dat ik het toen nodig had.. zucht.. ;( ), maar wat nu een probleem is. Ik weet niet meer hoe dit precies genoemd wordt en heb geprobeert te zoeken op tweakers en op google, maar de exacte naam en oplossing niet meer kunnen vinden..

Afijn.. ik heb dus dit:
HTML:
1
<div><span>Tekst</span></div>

De div heeft een mouseout als event, maar als ik naar de span ga, wordt deze getriggerd... Ik had erges iets gelezen over parentnodes en events daarvan.. maar kan er dus niets meer over vinden.. mss had ik het beter in de favo's kunnen zetten :P

Voor de mensen die het onder ogen willen zien: http://62.195.51.83/alpha/

Als je linksboven op het kruisje klikt, verdwijnt het menu, ga je met de muis daarna over het logo heen, komt het menu (maar niet gepinned) terug, beweeg dan je muis naar Voeg venster toe, en het window vedwijnt... Als ie gewoon gepinned is werkt het wel.. (en ja, dit lijkt inderdaad op www.start.com :9 Maar kvond het leuk om het gewoon te maken :P ) De windows (Die dinge met een blauwe header) kun je in ieder geval al van kolom laten veranderen... verticale verandering moet ik nog programmeren...

Maar iig.. iemand een idee hoe ik dat van die mouseout kan oplossen bij de <div> ?

Thanks! _/-\o_

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
zie http://www.quirksmode.org/ en daar dan de pagina's over events onder de sectie javascript

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Bluestorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08-2022
Je moet even zoeken naar de term "event bubbling". Je problemen zijn daar aan gerelateerd. Op de site die faabman noemt is daar genoeg over te vinden.

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Body.Menu.divMenu.addEventListener('mouseout', hideMenu, true);

Dit werkt niet...

Body.Menu.divMenu.addEventListener('mouseout', hideMenu, false);

Werkt ook niet.. dit is de functie hideMenu:
JavaScript:
1
2
3
4
5
function hideMenu() 
{ 
 if (Body.Menu.Pinned == false)
Body.Menu.divMenu.style.display = "none"; 
}

In internet explorer doet dit eigenlijk al helemaaal niks.. die pakt die addEventListener niet eens..

Ik was ook aan het proberen om gewoon de mouse te capturen en dan te kijke of de X en de Y coordinaten buiten de DIV zit.. maar dat doe ik andere keer wel weer, tenzij iemand anders nog een beter idee heeft?

En trouwens.. volgens het event bubbeling principe zou hij het sowieso altijd moeten doen.. de span zit immers gewoon in de div nietwaar?

Gegroet!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 20:54:
In internet explorer doet dit eigenlijk al helemaaal niks.. die pakt die addEventListener niet eens..
Ja, logisch - IE ondersteund het W3 DOM-eventmodel niet, dat is algemeen bekent...
Ik was ook aan het proberen om gewoon de mouse te capturen en dan te kijke of de X en de Y coordinaten buiten de DIV zit.. maar dat doe ik andere keer wel weer, tenzij iemand anders nog een beter idee heeft?
Je kan beter naar je event target kijken denk ik (srcElement voor IE)
En trouwens.. volgens het event bubbeling principe zou hij het sowieso altijd moeten doen.. de span zit immers gewoon in de div nietwaar?

Gegroet!
Ja, maar een mouseover op je span triggert weer een mouseout op je div, weer gevolgd door de mouseover die bubbled vanaf je span.

Werken met events is nogal een beetje tricky; je een beetje inlezen in de materie kan derhalve geen kwaad ;)

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 12-02-2006 22:46 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Crisp voor de reply.. maar nu weet ik / kan ik nog steeds geen oplossing bedenken... zou ik dan eigenlijk geen mouseout moeten gebruiken op de <div>? Hoe kan ik dan die target / srcelement gebruiken om mijn probleem op te lossen? Ik kan er ff niet bijkome hoe ik dit nu moet doen |:( heb nog wat dingen geprobeert.. maar die werkte totaal niet.. is waarschijnlijk te dom om te posten :'(

Duss.. als je (pleassee) kan beschrijven hoe ik die targetElement in combinatie met die div en span moet gebruiken, zal ik er vast wel uitkomen _/-\o_

Thanks!

EDIT: Al gefixed :) thanks!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 18:46 ]

Pagina: 1