Overhitte Banshee

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vandaag begon mijn Banshee toch ietsje te warm te worden, hij bleef op de vreemste momenten hangen. De koelplaat op mijn Banshee was gloeiend heet toen ik met mijn vinger 'polshoogte' ging nemen.
Toen ik de computerkast open liet staan ging het weer een stuk beter.

Ik heb nu een 486 fannetje op de koelplaat gezet en op het eerste gezicht loopt hij niet meer vast, mijn vraag is nu: moet het fannetje de lucht erop blazen of er vanaf zuigen?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Erop lijkt mij, de fans op je processor blazen toch op de heatsink.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat weet ik dus niet zeker, volgens mij zuigt de mijne de lucht er vanaf (ik heb hem net zo geplaatst zoals hij op de 486 zat)

Overigens, hoe zit het met extra fans op de kast zelf?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:38
ik weet niet meer waar ik het heb gelezen maar een of ander computerblad heeft het onderzocht en uit hun testopstellingen bleek dat de koeling beter is als de fan de lucht wegzuigt

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:58
Mijne zuigt al jaren :)

Verwijderd

de ventilatoren dit op de heatsink van mijn cpu's zitten, blazen allemaal. Dus heb ik de fan op mijn banshee ook laten blazen. Dat deed de fan trouwens ook al toen ie nog op de 486 zat :)
extra kastfans: onderaan de kast luch de kast in blazen, en bovenin de kast, lucht uit de kast zuigen. een betere airflow kan je niet hebben. (warme lucht stijgt omhoog)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
op zich is het beter om de ware lucht van je cpu+koeler weg te laten zuigen maar bijna alle standaard koelers blazen de koele lucht er op
dus dat is een kwestie van fan omdraaien klaar is [vulhierzelfjenaamin] ;)

Daarnaast is die koeling van je kast inderdaad onder zuigen boven blazen zodat onder de koele lucht erin komt en boven de warme eruit.

Ik heb op mijn banshee ook een tweede fan gemonteerd, er zat er wel al eentje op het koelblokje maar daardoor was ie te dik en hing over een ander pci slot heen
dus heb ik hem erafgsloopt en er twee lucht naar het koelblokje blazend gemonteerd
werkt perfect :)

.

Verwijderd

kan je ook vertellen waarom het beter is? ;)
Pagina: 1