Toon posts:

wel internetverbinding, maar geen enkele pagina te openen

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop tegen het volgende probleem aan. Al diverse topics doorzocht en antwoorden uitgeprobeerd, maar nog geen resultaat.

Als ik een inbelverbinding maak, gaat alles gewoon goed, maar ik kan geen pagina's openen.
Configuratie:
Windows98 met inbelverbinding naar Het Net.

Reeds geprobeerd:
Alle settings nalopen volgens de gegevens van Het Net.
Nieuwe inbelverbinding gemaakt mbv downloadbaar inbelprogrammatje van HetNet
Handmatig nieuwe inbelverbinding gemaakt
Inbelverbinding met andere provider (Planet) gemaakt: exact hetzelfde resultaat
Handmatig instellen DNS servers van Het net: 195.121.1.34 / 195.121.1.66
Windows98SE opnieuw er overheen geinstalleerd.
Externe toegang verwijderd en opnieuw toegevoegd.

Pingen naar een IP-adres van www.planet.nl (213.75.12.54) gaat iedere keer goed, maar zodra ik op naam zoek gaat het mis. Het lijkt dus een DNS probleem, maar ik kan de oplossing niet vinden. Ik weet het niet meer....??? Iemand suggesties?

Edit:
tracert op IP nr gaat dus goed en bij tracert op naam krijg ik de melding: " kan naam doelsysteem www.planet.nl" niet converteren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 18:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na lang zoeken dan toch de oplossing gevonden. Aangereikt door Enforcer in een ander (heel oud) topic. Eventueel voor mensen met hetzelfde probleem, hieronder nogmaals de oplossing:

<begin>
Probleem
Je hebt een IP-adres maar je kan niet browsen op het internet dmv. Internet Explorer of Netscape en je kunt wel pingen naar de gateway van <provider>
Hier is sprake van "corrupte winsock register sleutels".

Dit werkt alleen met Windows 95/98/Milennium dus ga dit niet proberen op Windows 2000/NT/XP
Overigens kan de tekst afwijken van de verschillende versies en taal van Windows maar het komt altijd op hetzelfde neer.

Oplossing
Allereerst maak je een backup van het register:
Start - Uitvoeren - type "scanreg /backup" en druk daarna op <ENTER>.
Mocht er namelijk iets fout gaan tijdens deze procedure, dan start je de pc opnieuw op en je drukt op F8 gedurende enkele seconden achter elkaar zodat het Boot-Menu tevoorschijn komt. Kies voor "Alleen MS-DOS Prompt", vervolgens type je in "scanreg /restore" <ENTER>, Je kiest de backup en drukt vervolgens op "OK".

1. Start - Instellingen - Configuratiescherm - Software - Windows Setup - Communicatie

Verwijder voor Win95/98: - Externe Toegang
Verwijder voor WinME: - InbelNetwerk

Mocht de vraag verschijnen: "Wilt u Externe Toegang en alle onderdelen verwijderen waarvoor dit is vereist", kies dan gewoon voor "Ja".

* PC niet opnieuw opstarten! *

2. Start - Uitvoeren - type "regedit" en druk daarna op <ENTER>

Ga vervolgens naar de sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services

In de map Services, verwijder je de volgende sleutels (erop rechtsklikken en voor verwijderen kiezen):

Winsock
Winsock2

Open vervolgens de map VXD (een paar sleutels boven de sleutels die je net heb weggehaald)
In de map VXD, verwijder je op dezelfde manier de volgende sleutels:

AFVXD
DHCP
MSTCP
WINSOCK
WINSOCK2

* PC niet opnieuw opstarten! *

Vervolgens ga je terug naar het Configuratiescherm en installeer je Externe Toegang / Inbelnetwerk weer die je in stap 1 hebt verwijderd. Nu worden alle sleutels weer aangemaakt in de originele staat.

* Start vervolgens de PC nu wel opnieuw op! *

Kan je nu nog steeds niet internetten dan zou je als laatste de netwerkkaart opnieuw kunnen installeren. Normaal gesproken is dit niet nodig, maar niet geschoten is altijd mis.
<einde>

Verwijderd

Zat op het punt om voor te stellen je hosts-file eens na te kijken (ik sloeg de plank volledig mis dus ;p), maar goed dat je dit even deelt! :)

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Deze kan dan wel op slot lijkt me, het betreffende topic:

Enforcer in "Updaten van I&T FaQ: Onderwerpen"

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Dit topic is gesloten.