formatteren en opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:

• FietsFanaat33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-12 20:56
hallo,

ik zit met een probleem. ik heb net mijn laptop opnieuw geinstalleerd met windows xp.
maar nu ik hem opnieuw heb geinstalleerd staan alle oude bestanden er nog op.
kan ik mijn schijf formatteren (alleen de D partitie) en dan installeren?
want als je formateerd doet je cd-rom drive het dan nog? en hoe moet ik partitie D formatteren??
want partitie C en E moeten er absoluut op blijven staan, want C is voor school en mag absoluut niet weg. Dus hoe moet ik station D formatteren, en kan ik daarna gewoon opnieuw installeren? zodat de cdrom drive het nog gewoon doet?

BvD!!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:42
Van floppy booten en in DOS even D: doen en dan Format D: typen..? En als je gebruik maakt van de Windows XP cd dan kan je tijdens de installatie zelf aangeven welke schijf je wilt formatteren.

En je cdrom-drive heeft z'n eigen drivers, die staan niet op je hardeschijf. Dus ja, die blijft het doen als je geformatteerd hebt.

The devil is in the details.

• FietsFanaat33
sorry, maar wat bedoel je met van floppy formatteren? en als ik installeer vraagt ie daar dan om? maar de cdrom drive blijf altijd lezen ??

Verwijderd

Ik weet niet wat je hebt gedaan, maar in ieder geval geen schone installatie. Waarschijnlijk een restore of iets dergelijks waardoor alles er nog op staat.

Vindt je het wenselijk om je systeempartitite D te maken ??? Mij lijkt het slim als je een backup van je bestanden maakt en dan een nieuwe installatie doet van Windows...

Je cdrom is niets mee aan de hand als je maar een bootable windows cd hebt... stel dit wel in je bios in...

Naar mijn idee kon je dit na wat zoekwerk ook wel achterhalen want wat wil je nu precies van ons? Je vraag is in mijn ogen erg onduidelijk !

Succes

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:50

NoTimeRemains

I know

dan heb je niet opnieuw geinstalleerd. je hebt waarschijnlijk de oude installatie opnieuw gedaan.
en de D partitie is?
is dat een data partitie of een CD drive?
als je formateert dan werkt je optical nog. rechtermuis - deze comp - beheren - schijfbeheer - rechtermuis op d: - format.
ik zou maar eerst even je data op cd/dvd zetten.
en als je niet hoe dat moet moet je maar ff een professional bellen of bij een langs gaan om dit simpele klusje te klaren.

This is the Way.

• FietsFanaat33
mijn laptop is voor school gekocht en op c staat xp gilde zeg ma. en op d staat xp thuis. en alleen die moet opnieuw geinstalleerd worden. en dan moeten alle bestanden er vanaf zijn. mijn data heb ik op c gezet die ik nog nodig heb. ik wil gewoon alleen xp erop hebben staan op D. en hoe moet ik formatteren? of vraag de xp cd met de installatie vanzelf of ik alles wil verwijderen? want anders heb ik dat over het hoofd gezien. maar alvast bedankt voor de snelle reacties.

Verwijderd

Je doet de XP cd in je cd-rom drive en start de laptop op. Op een gegeven moment zegt je laptop:"Druk op een toets om van cd-rom te booten". Druk dan op een toets. Daarna zie je dat de installatie wordt voorbereid... Je krijgt vervolgens een scherm te zien met al je partities, ook je D:\. Je kunt hier kiezen op welke partitie je Windows XP wilt installeren. Kies hier voor D:\. Je kan hier ook gelijk kiezen of je de D:\ wilt formateren. Daarna gaat de installatie van start op je D:\ partitie.

Je moet goed lezen wat er staat. Dan kom je er wel uit.

Succes :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 11:49 ]

Pagina: 1