Hey
Ik heb mijn pc onderdelen in een compaq proliant server case gebouwd.
Nu heb ik er nog geen casefans erin gezet maar heb hier wel een fancontroller met 4x80 mm liggen.
Maar deze kast is nogal groot en anders dan de standaard atx kasten dus nu weet ik nog niet zeker hoe ik de fans er het beste kan inbouwen.
Ook zaten er standaard 2 fans bij deze kast een 120 x 120 mm en een 90 x 90 mm deze werden aangesloten op een 5 pins connector met 4 aangesloten pins de connector is als volgt pin, pin, pin, leeg, pin deze connector zit niet op mijn huidige moederbord.
Nou vroeg ik mij af of er een simpele manier is om deze fans op een 3 pins case fan connector te pluggen of aan een molex stekker. En wat zou de beste plaatsing zijn van de fans. (1 120 mm en 3 80 mm)
specs:
amd athlon xp 2600+
club 3d radeon 9600XT 128 mb
300 watt atx voeding LITEON (wordt binnekort vevangen of er komt een 2e bij)
asus A7N8X-X mobo
2 x kingston 256 mb ddr 333 mhz
1 5200 rpm 20 gb hd
1 7200 rpm 40 gb hd
nec dvd brander
alvast bedankt voor de hulp.
groeten Martijn
paint plaatje van de case. de 1ste is de huidge situatie, de 2e een idee.
HET BLIJKT DUS DAT DE PSU FAN OUTTAKE MOEST ZIJN. dit heb ik inmiddels veranderd scheelt nog best veel met stabiliteit en temps.

Ik heb mijn pc onderdelen in een compaq proliant server case gebouwd.
Nu heb ik er nog geen casefans erin gezet maar heb hier wel een fancontroller met 4x80 mm liggen.
Maar deze kast is nogal groot en anders dan de standaard atx kasten dus nu weet ik nog niet zeker hoe ik de fans er het beste kan inbouwen.
Ook zaten er standaard 2 fans bij deze kast een 120 x 120 mm en een 90 x 90 mm deze werden aangesloten op een 5 pins connector met 4 aangesloten pins de connector is als volgt pin, pin, pin, leeg, pin deze connector zit niet op mijn huidige moederbord.
Nou vroeg ik mij af of er een simpele manier is om deze fans op een 3 pins case fan connector te pluggen of aan een molex stekker. En wat zou de beste plaatsing zijn van de fans. (1 120 mm en 3 80 mm)
specs:
amd athlon xp 2600+
club 3d radeon 9600XT 128 mb
300 watt atx voeding LITEON (wordt binnekort vevangen of er komt een 2e bij)
asus A7N8X-X mobo
2 x kingston 256 mb ddr 333 mhz
1 5200 rpm 20 gb hd
1 7200 rpm 40 gb hd
nec dvd brander
alvast bedankt voor de hulp.
groeten Martijn
paint plaatje van de case. de 1ste is de huidge situatie, de 2e een idee.
HET BLIJKT DUS DAT DE PSU FAN OUTTAKE MOEST ZIJN. dit heb ik inmiddels veranderd scheelt nog best veel met stabiliteit en temps.

[ Voor 7% gewijzigd door dutch_warrior op 12-02-2006 17:38 ]