airflow in compaq proliant ML350 case.

Pagina: 1
Acties:

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Hey

Ik heb mijn pc onderdelen in een compaq proliant server case gebouwd.
Nu heb ik er nog geen casefans erin gezet maar heb hier wel een fancontroller met 4x80 mm liggen.
Maar deze kast is nogal groot en anders dan de standaard atx kasten dus nu weet ik nog niet zeker hoe ik de fans er het beste kan inbouwen.
Ook zaten er standaard 2 fans bij deze kast een 120 x 120 mm en een 90 x 90 mm deze werden aangesloten op een 5 pins connector met 4 aangesloten pins de connector is als volgt pin, pin, pin, leeg, pin deze connector zit niet op mijn huidige moederbord.
Nou vroeg ik mij af of er een simpele manier is om deze fans op een 3 pins case fan connector te pluggen of aan een molex stekker. En wat zou de beste plaatsing zijn van de fans. (1 120 mm en 3 80 mm)
specs:
amd athlon xp 2600+
club 3d radeon 9600XT 128 mb
300 watt atx voeding LITEON (wordt binnekort vevangen of er komt een 2e bij)
asus A7N8X-X mobo
2 x kingston 256 mb ddr 333 mhz
1 5200 rpm 20 gb hd
1 7200 rpm 40 gb hd
nec dvd brander

alvast bedankt voor de hulp.
groeten Martijn

paint plaatje van de case. de 1ste is de huidge situatie, de 2e een idee.
HET BLIJKT DUS DAT DE PSU FAN OUTTAKE MOEST ZIJN. dit heb ik inmiddels veranderd scheelt nog best veel met stabiliteit en temps.
Afbeeldingslocatie: http://i39.photobucket.com/albums/e180/sarge666/pczijkanthuidig.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.photobucket.com/albums/e180/sarge666/pczijkantidee.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door dutch_warrior op 12-02-2006 17:38 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27
Ik vind het een beetje merkwaardig dat je bovenaan bij je PSU een *intake* wilt maken? Dat zou ik niet doen, is ook niet erg gebruikelijk...

Heb je een foto van die 5-pins fan connectors? Of anders de kleurtjes die gebruikt worden?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• dutch_warrior
ehm mijn de fan achter in me psu blaast naar binnen. Zo zat het altijd al, maar dat hoort dus niet ?
geen wonder dat me psu zo ^%&^^ heet was. :P ik dacht al die warme lucht wordt nu naar binnen geblazen dat is toch vaag maar heb er veder nooit iets aan gedaan. maar dan wordt het bij de psu dus outtake.

ehm de kleuren zijn als volgt: geel, niet aangesloten, rood, zwart, zwart

[ Voor 29% gewijzigd door dutch_warrior op 12-02-2006 17:36 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:35

Theo

moederbord

ik vind het trouwens nogal overdreven om zoveel fans te plaatsen in zo'n kast. Jouw systeem wordt niet zo extreem warm, en heeft dus ook geen super airflow nodig. Als ik jou was zou ik de fan in de voeding omdraaien (voeding openschroeven, fan omdraaien , voeding dicht), de originele 120mm outtake laten zitten, en één 92mm intake gebruiken. Dit koelt net zo goed, alleen veel stiller.

Nu met WP, PV, EV en PC

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:29
Wil je je kast opblazen ofzo met zoveel fans erin?
gewoon zoals hierboven genoemt word 1 intake (92mm) 1 outtake(120mm) en dan je voeding op blazen naar buiten.

Als je je frisdrank brier koud wil maken dan zou misschien wat meer fans helpen maar echt heel koud gaat niet lukken >:)

• dutch_warrior
ja hahah alleen is het zo dat ik nu in een kelder zit waar het 23 graden is als ik in de zomer op campzone zit word ie wel een stuk warmer en is de omgevings temp ook hoger 4 man met 4 pc's dat bakt nogal lekker in een caravan

nee bier koelen met fans is niet echt wat dat bleek wel bij mythbusters, hoewel ik wel een minikoelkast zou kunnen inbouwen in het gat waar me scsi bay zat dat zou wel handig zijn op campzone maar misch is waterkoeling dan een beter optie maarja ik koop toch een nieuwe pc straks dus maar niet teveel upgraden aan deze.

heeft iemand btw nog info over die fan connectors

[ Voor 51% gewijzigd door dutch_warrior op 12-02-2006 19:55 . Reden: typo's ]

• dutch_warrior
ehm btw heeft iemand info over het inbouwen van een 2e voeding in je pc hoe zet je deze aan enz.
en ik vroeg me af wat de beste plaats zou zijn.
Ik dacht aan een van de volgende locaties bovenop me huidige psu dat word echter wel best lelijk.
of aan voorkant vna de pc onderin de hoek en dan misch daar een buis maken of zo die de warmte afvoert?

[ Voor 134% gewijzigd door dutch_warrior op 12-02-2006 20:24 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:35

Theo

moederbord

hoe je ze aan moet sluiten saat in de TS van Welke voeding heb ik nodig? Deel 14 .

je kan de voeding ook naast de originele voeding kwijt. Een beetje modden zodat hij de warmte aan de bovenkant kwijt kan.

Nu met WP, PV, EV en PC

• dutch_warrior
OK bedankt ik zla wel een keer posten als het gleukt is met de voeding en de fans.
Pagina: 1