Nieuw 939 SLI systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snol
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Snol

Swim with me and get wet !

Topicstarter
Ik ga aan het eind van de maand een nieuw systeem bestellen, na al redelijk wat tijd doorgebracht te hebben op internet op zoek naar de juiste onderdelen blijf ik toch met een aantal vragen zitten:

Moederbord: Asus A8N-SLI Premium € 150,-
CPU: Athlon 64 3700+ San Diego € 210,- OF Athlon 64 X2 3800+ Manchester € 300,-
VGA: XFX 7800GT 256MB € 300,-
RAM: 2x 1 Gig € 200,-
Voeding: Geen idee
CPU Koeler: Arctic Cooling Freezer 64 Pro € 17,-

De reden van gebruik is enkel games, GTR, GTL (race-spellen, toekomst GTR 2), first person shooters (nu CS, FEAR, toekomst Black, etc.) Doe ook redelijk veel met Winrar, maar focus licht echt op bovenstaande games.

Het moederbord staat in principe vast, andere SLI opties hebben problemen met ventilatoren etc. en ik vind de A8N32 iets te overdreven. Qua Cpu wil ik wel graag advies wat nu en in het komende jaar voor mijn toepassing de beste prestaties levert. Qua prijs kom ik X2's tegen voor rond de 225,- 2dehands, dus het prijsverschil is verder totaal niet belangrijk.

De Vga heb ik duidelijk voor een 7800GT gekozen, want ik vind de GTX te duur en de 6800's niet genoeg prijs verschil voor de prestaties. Heb nu XFX gekozen omdat het qua prijs een der goedkopere is en hij wel op hogere snelheden standaard draait. Er schijnt een versie verschil te zijn maar dit heb ik verder nog niet bevestigd gezien.

Voor het Ram geheugen zie ik een trend dat iedereen 2x 1Gig koopt, in principe ben ik dus specifiek voor die A8N-SLI Premium aan het zoeken. Heb hier verder nog geen merk keuze kunnen maken. Misschien wil ik wel in eerste instantie 1 module van 1 gig kopen en dan 2 maanden later de 2de module. Dit enkel om de schrik van het totale prijskaartje te drukken, tenzij dit echt onverstandig is.

Qua voeding heb ik op dit moment geen enkel idee, enige vereiste is dat ik in de toekomst wel in SLI wil kunnen draaien en dat ik graag een stille voeding wil van een degelijk merk.

De Cpu koeler heb ik uit de Best-Buy van Tweakers gehaald en is dan enkel nodig als ik een tray Cpu koop.

Conclusie: Belangrijkste vraag is wat te doen met de Cpu, single core of dual core. Welk Ram geheugen is qua prijs/prestatie het best voor het gegeven moederbord, liefst suggesties met merk en type's (zie door alle soorten en merken totaal niet meer wat goed kan zijn). Welke voeding het best aan te raden met dus toekomst optie voor SLI 7800GT, liefst ook specifiek merk en model. Zijn er verder nog op of aanmerkingen op het gekozen moederbord en vga-kaart. Totaal budget ligt rond de € 900,- waar ik nu ook redelijk aan zit.

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:48
Een directX 9 cpu chart:
http://www.tomshardware.c...u_charts_2005/page29.html

Geen X2 dus

Lees ook [rml][ Allround-PC] Dilemma's bij keuze hardware[/rml] eens door voor linkjes naar tooltjes en bronnen voor meer info

[ Voor 35% gewijzigd door JasperE op 12-02-2006 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snol
  • Niet online

Snol

Topicstarter
@ OD-Frozen uitgaande van die Cpu chart is dan 3700+ San Diego voor mij de juiste keuze, heb de verschillende benches vergeleken. Die 2de link die je gaf geeft me verder weinig extra info.

Qua voeding heb ik ook al zitten neuzen in het correcte topic ervoor maar dit is nog een work in progress :) Anyway thanks voor de reply dan heb ik alvast 1 probleem te pakken.

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
hey mischien is het wel verstandig om nog even te wachten met de aanschaf van je nieuwe pc.
ik verwacht een prijsdaling na de release van de am2 processors en moederborden en er komt ook weer een serie nieuwe videokaarten aan.
mischien is een am2 systeem wel beter.
oh ja en mischien komen er door de concurentie met crossfire ook nog wel nieuwe prijdalingen / functies voor sli systemen

[ Voor 20% gewijzigd door dutch_warrior op 12-02-2006 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Een AMD Athlon 3500+ versus AMD Athlon 64 3700+ is zo marginaal. Ik zou de 3500+ kiezen en het geld dat je bespaard voor iets nuttigers gebruiken :)

http://tweakers.net/price...=46&Query=3500%2B&x=0&y=0

http://tweakers.net/price...=46&Query=3700%2B&x=0&y=0

[ Voor 40% gewijzigd door webfreakz.nl op 12-02-2006 20:52 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:48

Theo

moederbord

Graka's en cpu's worden contiu beter en goedkoper. Iets dat je nu koopt kun je volgende week goedkoper halen. Als je dus gaat wachten tot iets niet snel mer goedkoper wordt kun je beter een P1 166MHz nemen, die zakken niet meer in prijs.

Je moet kijken wat je nu wilt kopen, als je gaat wachten op M2 kun je ook wel wachten tot 939 niet meer gemaakt wordt. Je kunt nu en 7800 nemen, of wachten tot deze daalt omdat de 7900 er is. En zo blijf je wachten.
Dus stel hem nu samen en bestel hem, ga niet wachten tot alles goedkoper wordt. (behalve natuurlijk als bijv. M2 morgen leverbaar wordt en amd daarom prijzen gaat aanpassen...)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
webfreakz.nl schreef op zondag 12 februari 2006 @ 20:47:
Een AMD Athlon 3500+ versus AMD Athlon 64 3700+ is zo marginaal. Ik zou de 3500+ kiezen en het geld dat je bespaard voor iets nuttigers gebruiken :)

http://tweakers.net/price...=46&Query=3500%2B&x=0&y=0

http://tweakers.net/price...=46&Query=3700%2B&x=0&y=0
Zoveel scheelt het niet in prijs en volgens mij heb je wel degelijk wat aan de 1MB cache van de 3700+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Snol schreef op zondag 12 februari 2006 @ 17:16:
Het moederbord staat in principe vast, andere SLI opties hebben problemen met ventilatoren etc
zegt mij niets nog nooit over gehoord, vertel :)
...
Voor het Ram geheugen zie ik een trend dat iedereen 2x 1Gig koopt, in principe ben ik dus specifiek voor die A8N-SLI Premium aan het zoeken. Heb hier verder nog geen merk keuze kunnen maken. Misschien wil ik wel in eerste instantie 1 module van 1 gig kopen en dan 2 maanden later de 2de module. Dit enkel om de schrik van het totale prijskaartje te drukken, tenzij dit echt onverstandig is.
daarvoor hoef je de Premium niet te nemen maakt niets uit verder heb je met 1 lat geen Dual-Channel maar hoeveel % dit scheelt weet ik niet, wel minder dan bij een P4 die knijp je anders echt de strot dicht
...
Qua voeding heb ik op dit moment geen enkel idee, enige vereiste is dat ik in de toekomst wel in SLI wil kunnen draaien en dat ik graag een stille voeding wil van een degelijk merk.
zoek iets van Tagan ofzo neem wel een voeding die sterk genoeg is ivm je geplande SLI volgens mij hadden Antec en/of CoolerMaster ook temperatuur geregelde series voedingen
...

Conclusie: Belangrijkste vraag is wat te doen met de Cpu, single core of dual core. Welk Ram geheugen is qua prijs/prestatie het best voor het gegeven moederbord, liefst suggesties met merk en type's (zie door alle soorten en merken totaal niet meer wat goed kan zijn). Welke voeding het best aan te raden met dus toekomst optie voor SLI 7800GT, liefst ook specifiek merk en model. Zijn er verder nog op of aanmerkingen op het gekozen moederbord en vga-kaart. Totaal budget ligt rond de € 900,- waar ik nu ook redelijk aan zit
Multitask je nog wel eens redelijk zware dingen? zoja eenX2 natuurlijk verder zullen in de toekomst games ook van je Dualcore gebruik maken op wat voor termijn weet ik niet, kan nog wel een jaar of wat duren in het slechtste geval eer ze er echt goed gebruik van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:28

Piggen

Lekker bakkie

Die paar FPS die je nu inlevert, win je dik terug als games voor dual core worden geoptimaliseerd. Ik zou voor dual core gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Piggen op 12-02-2006 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snol
  • Niet online

Snol

Topicstarter
MPmad schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:48:
[...]

Die paar FPS die je nu inlevert, win je dik terug als games voor dual core worden geoptimaliseerd. Ik zou voor dual core gaan.
In principe wil ik gewoon nu een goed systeem samen stellen wat relatief betaalbaar is, budget max 1000,- Ik kan wel met moederbord nog makkelijk over een jaar een vette upgrade doen qua Cpu en Vga dan in Sli. Focus is op dit moment echt games en als ik het goed begrijp heeft nu die X2 nu geen zin voor de spellen die ik speel. Als ik over een jaartje dan een nieuwe Cpu wil dan kan ik dan dus toch beter een dual core kopen.

@ Goldensample; Moederbord ventilator verhalen kwamen wel erg vaak voor bij het lezen van verschillende topics, kreeg zelf in ieder geval ook het idee dat de Premium stabieler zou zijn, maar dit ga ik nog wel verder uitzoeken, prijsverschil ligt denk rond de 25,- dus op het totaal plaatje maakt het niet veel uit. Geheugen en voeding onthouden we nog even.

Qua 3500+ vs 3700+ lijkt me ook de 1MB cache veel uitmaken en 200,- voor een tray vind ik goed acceptabel. Voor de rest wil ik niet wachten op de toekomst qua prijzen. Heb me huidige (te langzame) game pc in stukjes verkocht en wanneer ik me budget heb wil ik direct iets kopen, einde van de maand :)

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 13:20

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb recentelijk (januari) een systeem aangeschaft (zie sig) dat wel wat van jouw lijstje wegheeft. Ik heb destijds wel voor een 3500+ gekozen omdat toen ik 'm bestelde er toch nog wel een redelijk prijsverschil tussen 512kb of 1 mb cache zat. Ik heb toen redelijk wat onderzoek gedaan of die extra cache zinvol zou zijn en mijn conclusie (na het nodige rondsurfen) was dat je er juist voor spellen amper wat aan hebt. Wellicht dat de prijzen inmiddels dusdanig zijn gezakt dat het niet veel meer uitmaakt, maar ik zou niet teveel verwachten van die extra cache.

Wat moederbord betreft doe je denk ik een goede keuze. Je hebt gelijk wat betreft ventilator problemen op de A8N-SLI moederborden die wel een fan hebben (de deluxe en standaard versie), achteraf is dat ook het enige onderdeel van m'n pc waar ik een beetje spijt van heb (ik heb de standaard A8N-SLI), alhoewel ik de moederbord fan dmv een Zalman Fanmate wel redelijk rustig heb gekregen.

Qua voeding kun je eens kijken naar wat ik gekozen heb, namelijk een Nexus NX-5000. Deze voeding heb ik ook met het oog op een mogelijk toekomstige SLI config gekozen: hij is krachtig genoeg (500 watt), is qua aansluitingen op SLI voorbereid en hij is werkelijk muisstil.

Misschien kun je nog meer inspiratie aan mijn config opdoen, mocht je nog over andere onderdelen twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snol
  • Niet online

Snol

Topicstarter
jasjenl schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:37:
Ik heb recentelijk (januari) een systeem aangeschaft (zie sig) dat wel wat van jouw lijstje wegheeft. Ik heb destijds wel voor een 3500+ gekozen omdat toen ik 'm bestelde er toch nog wel een redelijk prijsverschil tussen 512kb of 1 mb cache zat. Ik heb toen redelijk wat onderzoek gedaan of die extra cache zinvol zou zijn en mijn conclusie (na het nodige rondsurfen) was dat je er juist voor spellen amper wat aan hebt. Wellicht dat de prijzen inmiddels dusdanig zijn gezakt dat het niet veel meer uitmaakt, maar ik zou niet teveel verwachten van die extra cache.

Wat moederbord betreft doe je denk ik een goede keuze. Je hebt gelijk wat betreft ventilator problemen op de A8N-SLI moederborden die wel een fan hebben (de deluxe en standaard versie), achteraf is dat ook het enige onderdeel van m'n pc waar ik een beetje spijt van heb (ik heb de standaard A8N-SLI), alhoewel ik de moederbord fan dmv een Zalman Fanmate wel redelijk rustig heb gekregen.

Qua voeding kun je eens kijken naar wat ik gekozen heb, namelijk een Nexus NX-5000. Deze voeding heb ik ook met het oog op een mogelijk toekomstige SLI config gekozen: hij is krachtig genoeg (500 watt), is qua aansluitingen op SLI voorbereid en hij is werkelijk muisstil.

Misschien kun je nog meer inspiratie aan mijn config opdoen, mocht je nog over andere onderdelen twijfelen.
Heb het prijsverschil nagekeken tussen 3500+ en 3700+ en dat scheelt ongeveer 25-30 euro's, zag op de eerder gegeven Cpu link niet heel veel verschil, maar gevoelsmatig heb ik dan liever de 3700+.

Edit: Prestatieverschil is wel erg weinig, kijk aan het eind vd maand wel welke dan qua prijs het interessants is.

Je voeding ga ik zeker even verder uitzoeken, muisstil klinkt goed en ik moet inderdaad meteen een goede hebben. Moederbord staat in principe nu wel vast, bedankt voor de bevestiging :)

[ Voor 4% gewijzigd door Snol op 12-02-2006 23:10 ]

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snol
  • Niet online

Snol

Topicstarter
Heb nog even verder gezocht naar je voeding en die staat voorlopig op me lijstje, ziet er stylisch uit en uit reviews komt die goed naar voren, prestaties en geluid. (me kast is ook zwart)

Misschien dat andere mensen nog goede Sli voedingen aan te raden hebben rond dezelfde prijsklasse (100,-) of goedkoper. Had verder nog iets gelezen over meerdere 12v rails wat goed schijnt te zijn en dat sommige voedingen geen -5 hebben, wat me moederbord keuze niet nodig heeft ??

Rest van mijn vraagpunten is dan eigenlijk het geheugen waar jij 2x512 hebt en ikzelf toch voor 2x1gig wil gaan, maar hier moet ik nog verder op zoeken qua merk en soorten. Als iemand aanbevelingen heeft hoor ik het graag.

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Voor het merk geheugen moet je even in de QVL van de fabrikant van je moederboard kijken, dan heb je in ieder geval de garantie dat het werkt :) Voor voedingen enzo is trouwens een apart topic in OH, daar kunnen ze je wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snol
  • Niet online

Snol

Topicstarter
RoD schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:10:
Voor het merk geheugen moet je even in de QVL van de fabrikant van je moederboard kijken, dan heb je in ieder geval de garantie dat het werkt :) Voor voedingen enzo is trouwens een apart topic in OH, daar kunnen ze je wel helpen.
Had al op de asus site gekeken maar zag zo snel niks, ga straks wel kijken of ik een handleiding voor die premium kan downloaden. Afkorting QVL staat voor ? Voor voedingen had ik het topic al gevonden en daar ga ik nu me vraag ook in stellen.

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Qualified Vendors List

En die is hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snol
  • Niet online

Snol

Topicstarter
MPmad schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:20:
Qualified Vendors List

En die is hier te vinden.
Thanks !! :) Raar dat die wel bij de gewone Sli staat en niet bij de Premium, ga er vanuit dat het op het zelfde neer komt.

Edit. Hmmm zie maar 3 opties van 1024MB op het lijstje staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Snol op 13-02-2006 00:29 ]

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Zijn ze gewoon vergeten, want de chipsets zijn identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 22:07
Met de 3700+ krijg ik persoonlijk met 3dmark 2005 een zeer lage cpu score dus of dat de goede keuze is betwijfel ik..

Semi on-topic:
Wat ik overigens nog mis in je lijstje is een goede geluidskaart (ook niet geheel onbelangrijk bij spellen), de x-fi is momenteel erg in trek schijnt hoewel ik het met een Audigy 2 ZS nog moet doen.. daarvoor moet je dan toch ook weer +100 euro bijtellen.. met dan wat optische drives en kleinere dingen zit je al snel aan je budget..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snol
  • Niet online

Snol

Topicstarter
arjanvr schreef op maandag 13 februari 2006 @ 12:57:
Met de 3700+ krijg ik persoonlijk met 3dmark 2005 een zeer lage cpu score dus of dat de goede keuze is betwijfel ik..

Semi on-topic:
Wat ik overigens nog mis in je lijstje is een goede geluidskaart (ook niet geheel onbelangrijk bij spellen), de x-fi is momenteel erg in trek schijnt hoewel ik het met een Audigy 2 ZS nog moet doen.. daarvoor moet je dan toch ook weer +100 euro bijtellen.. met dan wat optische drives en kleinere dingen zit je al snel aan je budget..
Moet voor de processor nog inderdaad nakijken of die 1MB cache goede invloed heeft, lijkt me dat het sneller moet zijn tenzij het voor bepaalde programma's langer duurt om die cache aan te spreken. Maar dit ga ik nog wel verder uitpluizen, moet ook aan het eind van de maand kijken welke qua prijs het gunstigst is geworden. Verwacht uiteindelijk wel na een jaartje de processor weer te upgraden.

Voor de geluidskaart wil ik in principe de eerste paar maandjes de sound on board gebruiken totdat ik weer wat extra geld hebt. Heb ook een audigy player liggen maar heb ten eerste geen goede speakers en me koptelefoon is ook niet super qua geluid. Zal ook langzaam 2 goede harde schijven in raid willen plaatsen en een degelijke dvd brander, tevens nog een 5-tal 80mm casefans (Chieftec big tower) en misschien wat ccfl's. Maar dit heb ik express buiten me budget gehouden omdat ik nu zeg maar goed wil beginnen met genoeg opties voor toekomstige upgrades waar je duidelijk profijt van moet krijgen.

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116363

Veel mensen zeggen dat je beter kunt wachten op am2 en G71, maar wat ik mijzelf dan afvraag: Hoelang duurt dat dan nog voordat dat komt? Als dit in half maart komt, vind ik het best, maar als het eind april komt, dan kan je net zogoed wachten op de G80... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 12:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb gelezen dat de 3700+ helemaal niet als een 3700+ presteerd maar op zijn best gelijk is aan een goede 3500+. Een 3500+ is denk ik zelfs iets goedkoper.
Verder wordt hier ook een Asus A8N-SLI gedraaid en wel de Deluxe versie. Hier zit 1 GB Kingston geheugen in verdeeld over 2 reepjes van 512MB. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snol
  • Niet online

Snol

Topicstarter
cybersteef schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:02:
Ik heb gelezen dat de 3700+ helemaal niet als een 3700+ presteerd maar op zijn best gelijk is aan een goede 3500+. Een 3500+ is denk ik zelfs iets goedkoper.
Verder wordt hier ook een Asus A8N-SLI gedraaid en wel de Deluxe versie. Hier zit 1 GB Kingston geheugen in verdeeld over 2 reepjes van 512MB. :)
Ze draaien allebei op 2,2 Ghz alleen bij de 3700+ (San Diego) heb je 1MB cache en bij de 3500+ (Venice) 512KB. 3500+ is inderdaad iets goedkoper, scheelt rond de 20-30,-

Ik neem aan dat je verder op een review doelt alleen zie ik geen link, als je die hebt wil ik die wel zien.

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
3700+ is een afgekeurde 4000+ is mij verteld.. hij is ook later uitgebracht dan de 3800+ die maar 512mb cache heeft.. net als de 4000+ heeft de 3700+ ook 1mb cache.. nu zegt cpu ook niet alles want ik draai alles op de hoogste resolutie en alle opties aan met dank aan mijn videokaart. 3dmark 2006 score was ergens in de 6000 on-gemod dus ach.. bovendien is er volgens mij momenteel niet een amd processor (intel weet ik niet) die wel spectaculaire scores haalt in 3dmark05/06
Er zit trouwens ook verschil in de prestatie tussen de verschillende geheugen modules.. ook zeker de moeite waard om daar niet op te bezuinigen...

[ Voor 14% gewijzigd door arjanvr op 14-02-2006 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je kunt idd beter voor 'n 3500+ gaan of X2 gaan a la 4200+ / 4400+

Ik zou de 3700+ niet eens overwegen ook al heeft deze dus 1 mb cache-geheugen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116363

Dus jullie zouden eerder een amd 64 3500+ nemen ipv een 3700+ ? :o Waarom dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Weinig meerwaarde tussen die 2.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snol
  • Niet online

Snol

Topicstarter
Denk aan de reacties te zien dat een 3500+ dus ook verstandiger is om te nemen, het prijsverschil is vrij klein. Maar dit check ik op het moment van bestellen nog wel.

Belangrijkste vragen voor mij blijven dan geheugen, en de vga kaart waar ik tot nu toe heb gezien dat de XFX de beste prijs/prestatie biedt.

Voor geheugen had ik nu gezien in de pricewatch:
1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2.5 (TwinMos) € 162,99
2x 1024MB KINGSTON KVR400X64C3A/1G 3 N/A DS HYB25D512800BE-5B € 163,26

Welke qua prijs wel interessant zijn maar ik zie door de vele keuze in pricewatch niet echt duidelijk wat geschikt voor mij is. Heb zelf ook niet veel ervaring welke merken beter zijn maar dit wil ik vanavond wel verder uitzoeken.

Qua voeding zag ik zelf ook nog niet veel duidelijke alternatieven maar ik ga wel wat sigs van verschillende gebruikers checken. Nog minimaal 2 weekjes eer ik genoeg geld heb :(

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snol
  • Niet online

Snol

Topicstarter
Zie trouwens wel dat er 3 verschillende 3500+ zijn, neem aan dat ik hier goed op moet letten bij aanschaf en voor zover ik heb kunnen zien is de Venice core het snelst.

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Venice is geloof ik ook het zuinigst en het beste te overclocken? Misschien ergens reviewtje plukken ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 13:20

jasjenl

Liab A Tymo

Je moet inderdaad wel de venice core hebben, maar ik neem aan dat de meeste winkels oudere versies ook niet meer verkopen, aangezien venice gewoon de laatste versie van de 3500+ is. Persoonlijk zou ik qua geheugen eerder voor Kingston dan voor Twinmos gaan, over dat laatste merk lees ik toch wel wat vaker over compatibliteits problemen (en ik heb er op mijn werk ook wel eens ellende mee gehad, met meerdere pc's). Corsair is ook een goed alternatief en in de standaard types denk ik net zo duur als Kingston.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2044

MPmad schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:48:
[...]

Misschien een stomme vraag,..
maar stel ik heb een virusscanner draaien,.. en ik start een spel op..
Gebeurt dit dan met 1 core? of gaat je systeem dit verdelen over 2 cores?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Bij een OS dat dual core ondersteunt zal iedere applicatie zijn eigen core krijgen.
Lees de SMP FAQ maar eens voor meer informatie over dual core en SMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragfreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03-2023
Wordt netjes over 2 cores verdeeld. Dus gamen en virusscannen kan mooi tegelijk.

edit: net te laat :z

[ Voor 15% gewijzigd door fragfreak op 15-02-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
Snol schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:59:
[...]

Denk aan de reacties te zien dat een 3500+ dus ook verstandiger is om te nemen, het prijsverschil is vrij klein. Maar dit check ik op het moment van bestellen nog wel.

Belangrijkste vragen voor mij blijven dan geheugen, en de vga kaart waar ik tot nu toe heb gezien dat de XFX de beste prijs/prestatie biedt.

Voor geheugen had ik nu gezien in de pricewatch:
1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2.5 (TwinMos) € 162,99
2x 1024MB KINGSTON KVR400X64C3A/1G 3 N/A DS HYB25D512800BE-5B € 163,26

Welke qua prijs wel interessant zijn maar ik zie door de vele keuze in pricewatch niet echt duidelijk wat geschikt voor mij is. Heb zelf ook niet veel ervaring welke merken beter zijn maar dit wil ik vanavond wel verder uitzoeken.

Qua voeding zag ik zelf ook nog niet veel duidelijke alternatieven maar ik ga wel wat sigs van verschillende gebruikers checken. Nog minimaal 2 weekjes eer ik genoeg geld heb :(
Met de spullen die jij erin zet zou ik toch zeker wel voor 400mhz geheugen gaan.
1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2.5 (TwinMos) -- Is sowieso geen 400mhz geheugen
2x 1024MB KINGSTON KVR400X64C3A/1G 3 N/A DS HYB25D512800BE-5B -- Weet niet of dit 400mhz geheugen is.. zo te zien wel maar dat zou je nog even moeten controleren. Je hoeft niet perse het supersnelle 400mhz geheugen te nemen want je videokaart blijft denk ik toch sowieso de bottleneck..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

RAM FAQ

PC3200 = 400MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snol
  • Niet online

Snol

Topicstarter
hehehe ik begon al te twijfelen :) Ik ben qua keuzes al iets verder gekomen, ik ga de onderdelen bestellen bij Azerty, staat goed in de pricewatch en komt goed naar voren in de shop survey, lijstje:

A8N-SLI Premium 161
3500+ Boxed 213
XFX 7800GT Extr. 330
Corsair Twinx2048-3200C2PT 235
Voeding (nog mee bezig) 100
-------
1039

Zit nu al iets boven me budget, voeding zal minimaal 100 euro worden als ik naar de verschillende Sli opties kijk. Komen nog:
5x casefans bij: Coolermaster Led fan 80*80 Groen a 5,-
Sunbeam dual ccfl kit groen a 7,-
Vantec Fan controller zwart 5,25 a 21,-

Andere toekomst upgrades nog buiten beschouwing gelaten, Raid Sata Hdd's, DvD Brander, Cpu koeler (afhankelijk lawaai boxed koeler), geluidskaart, 2de 7800GT.

Denk dat dat hem wel is, moet nog minimaal een weekje wachten voor het bestellen, als iemand iets op of aan te merken heeft dan lees ik dat graag.

*

Pagina: 1