Toon posts:

[Outlook] Importeren geexporteerd .pst bestand lukt niet *

Pagina: 1
Acties:
  • 3.337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag mijn inkomende & uitgaande mail geexporteerd als .pst bestand. Achteraf gezien dom want ik had ze als .csv bestand moeten exporteren maar het is nu eenmaal niet anders.
Is het ergens mogelijk deze .pst bestanden te importeren? Als ik het nu probeer geeft die de hele tijd de melding:

// ... bestand is geen bestand met persoonlijke mapppen.

Verwijderd

.pst bestanden hoef je in outlook niet te importeren. .pst bestanden kun je direct koppelen als gegevensbestand

Verwijderd

Topicstarter
En... hoe doe je dat? :$

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:35

Duinkonijn

Huh?

bestand --> openen --> outlook gegevens bestand

[ Voor 42% gewijzigd door Duinkonijn op 12-02-2006 16:56 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Een gegevensbestand openen
Alles weergeven
Alles verbergen
Een gegevensbestand is een bestand met persoonlijke mappen (.pst) (bestand met persoonlijke mappen (.pst): gegevensbestand voor opslag van uw berichten en andere items op uw computer. U kunt een .pst-bestand opgeven als standaardlocatie voor e-mailberichten. In een PST-bestand kunt u ook reservekopieën van items opslaan en deze sorteren.).

Wijs Openen aan in het menu Bestand en klik vervolgens op Outlook-gegevensbestand.
Klik op het PST-bestand dat u wilt openen en klik vervolgens op OK.
De naam van de map die aan het gegevensbestand is gekoppeld, wordt weergegeven in de Mappenlijst (mappenlijst: de beschikbare mappen in uw postvak. Klik op het plusteken (+) naast een map om de submappen weer te geven. Klik in het menu Start op Mappenlijst om de mappenlijst weer te geven.). Als u de mappenlijst wilt bekijken, klikt u in het menu Ga naar op Mappenlijst. De map heeft standaard de naam Persoonlijke mappen.

Zie ook
O, zit dat zo. E-mail op uw computer zoeken, kopiëren of als back-up opslaan
Uw e-mailberichten opslaan of archiveren op uw eigen computer

Was deze informatie nuttig?

Ja Nee Ik weet het niet

Leendert, hierboven staat een kopie uit de help van outlook, dat is echt heel handig.

Verwijderd

Topicstarter
bestand --> openen --> outlook gegevens bestand

Als ik dat doe blijft die dezelfde fout geven namelijk:

het bestand ...... is geen bestand met persoonlijke mappen.

Verwijderd

Heb je dat soms met Outlook express gedaan ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee echt met oulook!

Ik heb net de services pack 2 geinstalleerd dus aan de versie kan het dan denk ik niet liggen.

Verwijderd

laat mij eens raden... je gebruikt geen microsoft outlook ?

kan dus weg, omdat het net gevraagd is...

maar ik vind het wel vreemd dat je je mail kunt exporteren naar een .pst

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 17:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik MS outlook.

Ik heb gisteren de mail als volgt geexporteerd:

Bestand -> importeren/exporteren -> Naar een bestand exporteren -> bestand met persoonlijke mappen -> Vervolgens postvak in gekozen
-> inclusies submappen aangevinkt -> volgende en dan bestand opgeslagen als backup_inkomend.pst

Dat bestand kan ik niet importeren. Nu doe ik dezelfde handelingen weer en nu dat bestand kan ik wel openen.

Kan dit aan de versie liggen?

Als ik de nieuwste versie heb moet het toch altijd goed gaan?

Verwijderd

met gelijke versies zou het goed moeten gaan.
zoek zelf altijd met de verkenner de outlook.pst map en dan maak ik daar een komplete backup van, dat gaat me veel makkelijker af ;)

Verwijderd

Welke versies van outlook heb je gebruikt bij exporteren en welke bij het importeren ?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:35

Duinkonijn

Huh?

misschien dat hij corrupt is geraakt

http://www.slipstick.com/problems/scanpst.htm

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Hoe groot is je pst file ? Ik lees namelijk veel dat er problemen zijn met files richting de 2 gb

Verwijderd

Topicstarter
Oh nee zo groot is die lang niet.

Het is een backup van de afgelopen 2 weken dus hij is rond de 20 mb.

( maar er staan een paar belangrijke mails in )

edit:

Als ik het progje scanpst.exe uitvoer dan geeft die de melding:

het bestand xxxx/xxx.pst wordt niet herkend door het hulpprogramma voor Postvak in.
Er kunnen geen gegevens worden hersteld.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 18:00 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan het zijn dat de export niet volledig afgemaakt was? Het klinkt in ieder geval alsof er iets goed fout is gegaan. Of dat je een uit Outlook 2003 geexporteerde pst probeert te importeren in een eerdere OL versie, maar dat is blijkbaar niet het geval.

En daarnaast: bestaat het originele pst nog ergens cq. is de partitie waar die op stond niet overschreven? Probeer die pst anders te herstellen (zie de SA FAQ over verwijderde bestanden).

Hoe dan ook, je hebt het over Outlook dus past het ipv. in Software Algemeen, beter in Officesuites en -software dus ik verplaats het die kant op. Ook zegt "Outlook" helemaal niets als titel (je bent niet de eerste die ooit een topic opende over Outlook namelijk :P ) dus pas ik die titel ook even aan.

Tenslotte (om nog meer te "zeuren" :+ ), zoals je merkt noemen de mensen nogal eens dingen die je al had geprobeerd of die eenvoudig in onder F1 waren te vinden. Noem dat soort pogingen alvast even in een topicstart, dan kan men zich concentreren op waar het echt om gaat ipv. dat men te simpel denkt :)
Kortom, het lijkt me handig als je tzt. even de FAQ Forumgedrag en enige sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif) van het subforum waar je wilt posten doorleest voor je een volgende keer een topic opent. Alleen al opdat men je sneller kan helpen als het een en ander duidelijk is :)

Maar goed, welkom op GoT :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 12-02-2006 20:00 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Heb je je PST bestand toevallig op CD gezet?

Dan kan Outlook namelijk niet importeren.. Read only...
Kopieer het bestand eerst naar HD en haal de read only optie eraf.. Importeren maar??

Sign of my Time

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-12 19:52

Sebje

Makelaartje

Ik heb dus hetzelfde probleem. Het .pst bestand opent niet (ook niet na kopieeren naar de harde schijf) omdat outlook steeds de melding geeft: dit bestand is geen bestand met persoonlijke mappen.

Het is notabene dezelfde pc waar ik het pst bestand wil terugzetten??

Het is overigens een bestand van ca. 3 gig...

We hebben hier een mdaemon server met groupware. Verder winxp sp 2 en outlook 2003..

[ Voor 13% gewijzigd door Sebje op 11-03-2006 15:23 ]

Pagina: 1