Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

inflatie berekening over meerdere jaren IVM pensioenverz.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.489 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:12
Binnenkort wil een bedrijf mij gelukkig gaan maken met een pensioenverzekering. Allemaal leuk en aardig maar wanneer ik nu een X bedrag inleg zal dat bedrag in 2045 behoorlijk wat minder waard zijn IVM inflatie.

Wat ik nu wil doen is in Excel een formule bakken waarmee ik de inflatie over meerdere jaren kan verrekenen/berekenen.

Net zoiets als een andere tweaker al had gedaan maar wat ik niet snap.. :/
200.000 Euro over 30 jaar is bij een inflatie van 3% gelijk aan een bedrag van 200.000/(1.03^30)= 62.000 in de waarde van nu.

kunnen jullie even met mij meedenken over hoe ik zoiets in excel weet te maken?

Alvast bedankt voor het meedenken. :)

Verwijderd

toch gewoon letterlijk inkloppen wat je al hebt?

"wat ik niet snap" > plus 3 procent is hetzelfde als maal 1.03 :) ; min 3 procent is hetzelfde als maal 0.97, of gedeeld door 1.03 (afhankelijk van welke procenten je neemt, ervoor of erna)

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 21:39

TheDane

1.618

Vergeet je niet dat je over dat geld in dat pensioenfonds ook rente krijgt ?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Niet zozeer van direct belang voor de TS misschien, maar wel een handige website: http://www.pensioenkijker...te.dws?lettertype=1&id=12

ARME AOW’er

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 21:42

zomertje

Barisax knorretje

Als een pensioenfonds geld van jou in beheer heeft en dus vaak spaart of belegt gedurende een aantal jaren dan rekenen ze op dit moment met 4% rendement per jaar. Dus als het goed is heb je over X jaar minimaal evenveel 'waarde' over als wat je nu inlegt. :)

Inflatie wisselt nogal maar ik ga er zelf meestal vanuit dat de waarde van geld zich min of meer halveert in 25 jaar. Wie weet hoe dit precies geschat wordt?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• the noise
gunhead; hoe wil je dat denk je in excel zien te krijgen dan?

zomertje; jou idee van halvering wil ik dus zien te krijgen in excel.. maar hoe dus.

De reden van dit alles is dat ik een keuze kan maken; of m'n geld hierin steken of investeren in onroerende goederen (huis met 2-3 ha grond in de regio Amersfoort-Veenendaal.

Kijk, wanneer ik in het laatste investeer heb ik die bezittingen over een X-aantal jaren gewoon nog steeds. Bij een pensioenverzekering heb ik dat verhaal nog niet echt duidelijk in beeld.
Een van de punten die ik dus interessant vindt is wat de waarde van mijn Euro nu over 35 jaar zal zijn.

de tussenpersoon mailde me alweer om me te overtuigen:
De maandpremie bedraagt € 126,53.
Hiervoor krijg je vrijstelling van premie bij arbeidsongeschiktheid, een nabestaandenpensioen en een oudedagspensioen.

Van de € 126,53 betaalt 'de zaak' de helft. Dan blijft er voor jou over € 62,26 om te betalen.
Maar daar neemt de fiscus ongeveer 40% van voor haar rekening. Voor jou resteert een maandbedrag
van ongeveer € 37,35.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

the noise schreef op zondag 12 februari 2006 @ 17:40:
de tussenpersoon mailde me alweer om me te overtuigen:
De maandpremie bedraagt € 126,53.
Hiervoor krijg je vrijstelling van premie bij arbeidsongeschiktheid, een nabestaandenpensioen en een oudedagspensioen.
Een (groot) deel van de premie gaat op aan verzekeringen. En dat is nu precies waaraan een tussenpersoon verdient.

Ik zou me zeker eens in 'pensioen' gaan verdiepen en sowieso meerdere maatschappijen/tussenpersonen laten offreren.

ARME AOW’er

• the noise
Guardian Angel schreef op zondag 12 februari 2006 @ 17:53:
[...]

Een (groot) deel van de premie gaat op aan verzekeringen. En dat is nu precies waaraan een tussenpersoon verdient.

Ik zou me zeker eens in 'pensioen' gaan verdiepen en sowieso meerdere maatschappijen/tussenpersonen laten offreren.
tja, ik denk maar zo: ze willen niet voor niets tijd in mij investeren dus ergens moeten ze lekker geld aan me overhouden!
Pagina: 1