Mijn topic gaat een klein beetje lijken op wat ik eerder heb gepost omtrendt dit probleem, maar helemaal hetzelfde is het niet.
Ik heb een div-element met een groene achtergrond. Tevens bevat dit div-element een bg-image die een uitlijning naar linksonder heeft (zie #1).
Vervolgens staat hier een andere element in, met een margin-left van ongeveer 150px om op die manier - voor het oog - een left-bar te creëeren die overigens verder geen nut heeft. Dit element bevat straks de content (zie #2).
Beide elementen hebben geen height-value mee gekregen. Het werkt perfect.
Als ik nu namelijk ontzettend veel content in #2 plaats, dan rekken beide elementen netjes mee.
Maar, ik wil een minimale height hebben van beide elementen van ongeveer 500px.
Als ik dit wil doen en zo bepaal bij een van de elementen, en er staat content in wat een totaal van hoger dan 500px maakt, dan rendert IE het wel goed, maar Firefox bijv. niet. De content lijkt dan `uit het #2-element te schieten (een overflow dus, waarbij de hoogte van de parent elementen niet aangepast wordt).

Hoe kan ik dit netjes en crossbrowser oplossen?
Relevante CSS-code:
Ik heb een div-element met een groene achtergrond. Tevens bevat dit div-element een bg-image die een uitlijning naar linksonder heeft (zie #1).
Vervolgens staat hier een andere element in, met een margin-left van ongeveer 150px om op die manier - voor het oog - een left-bar te creëeren die overigens verder geen nut heeft. Dit element bevat straks de content (zie #2).
Beide elementen hebben geen height-value mee gekregen. Het werkt perfect.
Als ik nu namelijk ontzettend veel content in #2 plaats, dan rekken beide elementen netjes mee.
Maar, ik wil een minimale height hebben van beide elementen van ongeveer 500px.
Als ik dit wil doen en zo bepaal bij een van de elementen, en er staat content in wat een totaal van hoger dan 500px maakt, dan rendert IE het wel goed, maar Firefox bijv. niet. De content lijkt dan `uit het #2-element te schieten (een overflow dus, waarbij de hoogte van de parent elementen niet aangepast wordt).

Hoe kan ik dit netjes en crossbrowser oplossen?
Relevante CSS-code:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| .maincontainer { /* #1 */ width: 100%; background: url('afbeeldingen/subbg.gif') left bottom no-repeat; background-color: #c8e7a6; } .content { /* #2 */ margin: 0 0 0 135px; width: 371px; height: 500px; /* boosdoener */ text-align: left; background: url('afbeeldingen/contentbg.gif') right top no-repeat; background-color: white; padding: 0 120px; } |
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 16:34 ]