Toon posts:

smtp server opsporen

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
stel ik zit op een vreemd netwerk in een hotel of luchthaven dan kan ik geen mail verzenden omdat ik de betreffende smtp server van dat netwerk niet weet, is er een manier of een prog om daar dan achter te komen?

groeten

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

SMTP luistert altijd naar poort 25. Je zou dus een progje kunnen maken welke test op welk IP adres poort 25 luistert. Maar dan zit je alsnog met de beveiliging die eventueel op deze SMTP server staat.

Waarom niet gewoon webbased mail versturen ?
VPN naar je mailserver opzetten ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik dan bijna alle settings [ op smtp na ] gewoon kan laten staan, bij webmail komen er ook weer allerlei reclameboodschappen mee, en moet ik ook weer zo,n account aanmaken, en vpn heb ik geen ervaring mee, meestal als ik zo iets wil installeren dan ben ik dagen bezig om zoiets weer goed werkend te krijgen.
dus ik dacht als er een soort traceprogramaatje bestaat dan leek mij dit een optie, maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.

• Magure
  • Laatst online: 13-08 17:08

Magure

Bla....

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 16:03:
stel ik zit op een vreemd netwerk in een hotel of luchthaven dan kan ik geen mail verzenden omdat ik de betreffende smtp server van dat netwerk niet weet, is er een manier of een prog om daar dan achter te komen?

groeten
webmail _/-\o_

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 08:41
Toch webmail of VPN... VPN is relatief eenvoudig op te zetten, als je een router hebt die het ondersteund ben je met 5 klikken klaar!

Als je een goede webmail neemt (zoals Gmail oid) heb je nauwelijks tot geen last van reclame...

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Open relay zal sowieso niet toegestaan worden lijkt me, dus scannen etc heeft weinig nut lijkt me.

Eigen mailserver icm VPN lijkt me de enige echte 'goeie' oplossing :)

edit:
Eigen mailserver is dan uiteraard niet nodig, daar je dan gewoon je ISP's mailserver kunt gebruiken.

[ Voor 29% gewijzigd door Osiris op 12-02-2006 18:32 ]

• cryhtorchild
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

Je zou ook op je eigen computer een SMTP server kunnen draaien en die instellen in je mail programma als SMTP server. Heb je altijd een SMTP server. Wel even zorgen dat die van buiten niet gebruikt kan worden, maar alleen vanaf je eigen computer.

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:27:
.... bij webmail komen er ook weer allerlei reclameboodschappen mee, en moet ik ook weer zo,n account aanmaken, ....
Bij de meest internet providers kun je gewoon op je eigen web mail in loggen. Daar voor hoef je dus geen account voor aantemaken. En wat die reclame betreft. die zal idd meer zijn bij een gratis aanbieder dan bij eigen provider

Grutte Pier fansels

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

ik weet niet welke provider je hebt, maar bij xs4all kan je authenticated relay doen, dus gewoon al je mail via smtps.xs4all.nl sturen.

Anders kan je ook nog met openssh of putty een tunneltje voor poortje 25 opzetten over een ssh sessie naar de shell server van je isp, dan kan je hierover mailen...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
inicia [is nu tiscali][heb auth geprobeerd maar werkt niet] in espana, dus toch maar webmail, bedankt voor de antwoorden.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gewoon zelf een eenvoudige SMTP server installeren. Klik. Ik gebruik zelf deze: http://www.getfreefile.com/localsrv.html

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik me niet vergis vond de smtp server van hetnet ook mails van niet-hetnet klanten lief, dus dat zou je kunnen proberen :)
Feit is dat je gewoon een willekeurige SMTP server nodig hebt - zelfs een open relay werkt al. En die moeten best wel te vinden zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:45
The_Eagle schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:51:
Als ik me niet vergis vond de smtp server van hetnet ook mails van niet-hetnet klanten lief, dus dat zou je kunnen proberen :)
Dat lijk mij niet ? Anders word die waarschijnlijk nu behoorlijk misbruikt als open-relay voor spam doeleinden :?

Last.fm
Films!

Verwijderd

VPN moet je maar net zien of dat kan.
Als ze poort 1723 dichtgesmeten hebben...

Ik zie het echt probleem van webmail niet, is tegenwoordig goed gebruiksvriendelijk en geavanceerd genoeg.

Mocht je een exchange mailserver hebben dan kun je je outlook instellen dat hij zijn mail via https ophaald en hoef je niet te werken met webmail/vpn's.

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Je mag hopen dat semi-openbare netwerken voldoende zijn dichtgezet om te voorkomen dat iedere malloot met een laptop even langs kan komen om wat spam de wereld in te sturen. Sowieso zal het je niet in dank worden afgenomen als je het lokale netwerk gaat scannen op open smtp-servers. Zelf een smtp servertje draaien op je laptop zal om dezelfde reden ook niet werken.

Kortom: webmail of verbinden met een smtp server met authentificatie mogelijkheid. Maar eerlijk gezegd ontgaat me inmiddels wat dit nog met officesuites en -software van doen heeft.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1