Nieuwe hardware, pc boot niet

Pagina: 1
Acties:

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Vandaag heb ik m'n nieuwe hardware binnengekregen.
A8N-SLI SE
3200+ venice 2939
xfx 7800gt
1gb kingston hyper pc3200 ddr400

Nu zet ik alles in elkaar en de pc boot niet. Ik een half uur lang kloten maar ik kan niks vinden.
Totdat ik een op mn vga drukte, toen zag ik ineens de bios. Als ik hem weer loslaat valt het beeld weer weg. Nu zit inmiddels de vga stevig in het mobo en pci-e voedinkje is aangesloten.
Fofo:
Afbeeldingslocatie: http://img133.imageshack.us/img133/9113/pict12382la.th.jpg

Wanneer ik boot krijg ik nog altijd geen beeld. Ik heb een oude monitor aangesloten via zo een verlengstukje van VGA->PCI-E. Mn waterkoeling werkt en alles is goed aangesloten. De bios is gereset. Het geheugen zit in de goeie bank.

Ik ben ten einde raad en heb geen idee waar het nu aan kan liggen. Graag jullie hulp.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:04
Ook de 4 pins voedingsstekker naast je processor aangesloten?

• BFmango
Die is aangesloten.

Verwijderd

Doe het vijsje waarmee de vidkaart vastzit eens los en kuis de PCI-E poort eens goed uit (blazen ofzo). Dan steek je hem er opnieuw in, goed aandrukken, maar NIET VASTVIJZEN...

Kan zijn dat je hem naarboven trekt door te vijzen, waardoor slecht contact

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

PCI-E slot schoonblazen (wellicht met zo'n busje perslucht?)

• BFmango
Heb ik geprobeerd, nog steeds niks. Alles draait, lampje van scherm knippert maar ik krijg geen beeld.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:04
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 16:31:
Doe het vijsje waarmee de vidkaart vastzit eens los en kuis de PCI-E poort eens goed uit (blazen ofzo). Dan steek je hem er opnieuw in, goed aandrukken, maar NIET VASTVIJZEN...

Kan zijn dat je hem naarboven trekt door te vijzen, waardoor slecht contact
Euh, wat mag "vijzen" en "kuis" betekenen? :/

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
@ Ricardo87: Vijzen, uit de context maak ik op dat Madboy het schroeven/schroefje bedoelt, waarmee de videokaart is vastgezet. Kuis maken = schoonmaken.

@TS:
Je zegt dat je, door de videokaart aan te drukken, wel beeld krijgt. Dat wijst er in mijn ogen op dat de videokaart dus niet voldoende contact maakt. Misschien de tip van Madboy eens proberen, de videokaart dus niet vast schroeven, of in ieder geval niet zo strak als je nu hebt. De videokaart wil dan nog wel eens wat beter in het slot blijven zitten. Sluit anders eens die SLI-powerconnector aan. Het mag misschien niets uitmaken, maar het kan ook geen kwaad.

Wat bedoel je trouwens met verlengstukje van VGA->PCI-Express? Ik neem aan dat je een DSUB->DVI convertje bedoelde? Dat mag in principe niets uitmaken.
Heb je 1 bankje van 1GB, of 2 x 512? Indien je 1 bankje hebt, wordt bij die Asus borden meestal aangeraden om hem in slot3 of slot4 te plaatsen.

• BFmango
BredeP schreef op zondag 12 februari 2006 @ 16:48:
@ Ricardo87: Vijzen, uit de context maak ik op dat Madboy het schroeven/schroefje bedoelt, waarmee de videokaart is vastgezet. Kuis maken = schoonmaken.

@TS:
Je zegt dat je, door de videokaart aan te drukken, wel beeld krijgt. Dat wijst er in mijn ogen op dat de videokaart dus niet voldoende contact maakt. Misschien de tip van Madboy eens proberen, de videokaart dus niet vast schroeven, of in ieder geval niet zo strak als je nu hebt. De videokaart wil dan nog wel eens wat beter in het slot blijven zitten. Sluit anders eens die SLI-powerconnector aan. Het mag misschien niets uitmaken, maar het kan ook geen kwaad.
Hij doet het nog niet wanneer ik tijdens het opstarten tegen de kaart duw. Nu zit de kaart tevens goed, aan mijn foto te zien toch? De SLI poweconnector is aangesloten.
Ook heb ik ipv de pci-e kabel van de voeding, eens de pci-e kabel gebruikt die in doos van de vga zat. Zo een die van 2molex naar 1pci-e gaat. Nog krijg ik geen beeld.
Wat bedoel je trouwens met verlengstukje van VGA->PCI-Express? Ik neem aan dat je een DSUB->DVI convertje bedoelde? Dat mag in principe niets uitmaken.
Heb je 1 bankje van 1GB, of 2 x 512? Indien je 1 bankje hebt, wordt bij die Asus borden meestal aangeraden om hem in slot3 of slot4 te plaatsen.
Dat bedoel ik inderdaad, een DSUB naar DVI connectortje. Het geheugenreepje mag alleen in Bank3 wanneer ik maar een DDR reepje gebruik, staat in handleiding van mn mobo.

• BFmango
Ik ben er nog steeds niet uit.
Weet iemand hier hoe moeilijk Alternate over RMA oid doet? Als ik hun opbel en zeg dat mn 7800gt ook in een andere pc niet werkt, zullen ze me dan een nieuwe sturen nadat ik de mijne naar hun heb opgestuurd?

• BFmango
Sorry voor de 3e post achter elkaar, maar ik wil dit probleem natuurlijk zo snel mogelijk oplossen zodat wanneer ik er niet uitkom meteen alternate op kan bellen voor een RMA :P

inmiddels weet ik dat het niet aan het geheugen en aan de videokaart ligt, aangezien deze beide wle in een andere computer van een vriend werken.
Dus het is oftewel mn moedebord oftewel mn processor.
Bij het opstarten hoor ik geen piep geluidjes uit mn speakertje.

• anguilla
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11-2025
Het zal wel geen troost zijn maar ik heb precies hetzelfde met mijn vrijdag gekochte spullen.

Asus 8n sli premium
corsair valueselect ddr sram 1Gb
Amd athlon x2 3800
Asus EN6600 GT
Zalman CNPS7700-CU
Antec titan550

Geen boot,geen beeld wel draaien alle koelers en brandt het lampje op het moederbord.
Twee keer in en uit elkaar gehaald,zonder geheugen laten draaien ( ook geen biepje) maar geen succes.
Morgen terug naar Azerty (rma). :( :(

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

Haal eens je CPU uit het moederbord.
Als je dan wel piepjes krijgt is het moederbord waarschijnlijk wel goed en kan de CPU RMA. Als het niet piept is het waarschijnlijk het moederbord.

Vraag anders voor de zekerheid bij een lokale pc winkel het eventjes te testen.

Hou anders de videokaart eens hele tijd vast of vraag iemand dat te doen. Probeer dan of je een OS kan installeren/draaien.

[ Voor 20% gewijzigd door Archimond op 13-02-2006 04:56 ]

• BFmango
Archimond schreef op maandag 13 februari 2006 @ 04:55:
Haal eens je CPU uit het moederbord.
Als je dan wel piepjes krijgt is het moederbord waarschijnlijk wel goed en kan de CPU RMA. Als het niet piept is het waarschijnlijk het moederbord.

Vraag anders voor de zekerheid bij een lokale pc winkel het eventjes te testen.

Hou anders de videokaart eens hele tijd vast of vraag iemand dat te doen. Probeer dan of je een OS kan installeren/draaien.
Als ik de CPU eruithaal piept er niks. Er verandert niks. Bedankt, ik weet nu dus waar het aan ligt, vanmiddag vul ik het RMA formulier voor alternate in.

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

Probeer voor de zekerheid de 2 suggesties van BredeP nog een keer voor de zekerheid. Als Alternate het moederbord test en het is niet kapot, zullen zij misschien de transport en administratie kosten op jou verhalen.

Je moet ook zekerweten dat je de PC speaker stekker hebt aangesloten anders zal die nooit piepen.
BredeP schreef op zondag 12 februari 2006 @ 16:48:

@TS:

• anguilla
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11-2025
Vandaag bericht dat het moederbord DOA is.
anguilla schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:11:
Het zal wel geen troost zijn maar ik heb precies hetzelfde met mijn vrijdag gekochte spullen.

Asus 8n sli premium
corsair valueselect ddr sram 1Gb
Amd athlon x2 3800
Asus EN6600 GT
Zalman CNPS7700-CU
Antec titan550

Geen boot,geen beeld wel draaien alle koelers en brandt het lampje op het moederbord.
Twee keer in en uit elkaar gehaald,zonder geheugen laten draaien ( ook geen biepje) maar geen succes.
Morgen terug naar Azerty (rma). :( :(
Pagina: 1