Abit AN8-SLI Fatal1ty rare problemen

Pagina: 1
Acties:

• libie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-05 15:19
Ik heb een probleem met mijn fatality moederbord, eerst maar even de specs;

Abit an8-sli fatal1ty socket 939
AMD x2 3800+ gekoeld door een Zalman reserator
Corsair XMS 3200c2 twinx 2 x 512MB
Club3d 7800gt met Zalman vf700cu
Tagan 480w easycon
2x WD Raptor 36gb (Raid-0)
Zalman vf700cu
Nec 4550 dvd-rw

Het probleem is dat de pc alleen maar op te starten is na een bios reset.
Nieuwste bios is geinstalleerd, ik heb het met 3 processors getest en met ander geheugen.

Zodra hij is opgestart is hij 100% stabiel, overklokken gaat ook prima met abit tooltje.

Het systeem gaat wel aan, 10 seconden ongeveer, beeld blijft zwart, en gaat daarna weer uit.
Na drie keer dit te doen, start hij wel door, maar staat de bios op safe mode.

Dit is ook al mijn 2e bordje, de vorige had dezelfde symptonen, heeft een week gewerkt en wou daarna helemaal niet meer aan.

Alle onderdelen zijn getest in een ander systeem en doen het prima.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ach het gaat niet voor niets slecht met Abit. Ze maken gewoon rotzooi en er lijkt weinig verbetering in te zitten.
Modbreak:Gelieve niet te flamen... als je een mening toegedaan bent, wees zo goed die te onderbouwen

[ Voor 39% gewijzigd door dion_b op 12-02-2006 19:37 ]

Verwijderd

smvs schreef op zondag 12 februari 2006 @ 16:03:
Ach het gaat niet voor niets slecht met Abit. Ze maken gewoon rotzooi en doen en er lijkt weinig verbetering in te zitten.
Dit heeft totaal geen nuttige toevoeging!
Modbreak:Dit ook niet... voortaan modereren aan de modjes overlaten :o

Als je vindt dat een modje een kijk mag nemen in een topic, gebruik dan de topicreport.

[ Voor 25% gewijzigd door dion_b op 12-02-2006 19:38 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 16:07:
[...]

Dit heeft totaal geen nuttige toevoeging!
Dit anders ook niet?

/ontopic

Ik zie dat je een goede voeding hebt, maar heb je al eens geprobeerd met een andere?
Lijkt me dat één van je componenten niet echt voldoende power krijgt...

• libie
Exorcist schreef op zondag 12 februari 2006 @ 16:33:
[...]

Ik zie dat je een goede voeding hebt, maar heb je al eens geprobeerd met een andere?
Lijkt me dat één van je componenten niet echt voldoende power krijgt...
Ja ik ga morgen gelijk een andere voeding proberen, de voltlijnen zijn verder ook allemaal prima, dus dat is dan wel vreemd, maar lijkt idd de enige oplossing nog.

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 14:37
Zie ik nou serieus dat je maar 1 harde schijf in je systeem hebt en dat dit een 36 gig betreft?
Het lijkt mij namelijk een probleem dat de computer moeite heeft om mogelijkerwijs de harde schijven en of cd roms te vinden of van stroom te voorzien.
Zelf wel eens meegemaakt dat hierdoor ik ook dergelijke problemen kreeg.

Die raptor kan op piekvermogen best wel zwaar aan je voeding trekken. (piek is bij opstarten o.a).
je zou kunnen proberen wat verschillende onderdelen van de voeding af te halen en dan te starten.
zoals de dvd speler wat fannetjes etc. Dan langzaam aan opbouwen en kijken of ie et doet te ja of te nee.
Geeft je bios aan als er geen hd is aangesloten of komt ie daar niet eens. Op die manier kun je wellicht het vermogen van je voeding checken.

[ Voor 45% gewijzigd door hoeretoeter op 12-02-2006 17:01 ]

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

• libie
hoeretoeter schreef op zondag 12 februari 2006 @ 16:56:
Zie ik nou serieus dat je maar 1 harde schijf in je systeem hebt en dat dit een 36 gig betreft?
Het lijkt mij namelijk een probleem dat de computer moeite heeft om mogelijkerwijs de harde schijven en of cd roms te vinden of van stroom te voorzien.
Zelf wel eens meegemaakt dat hierdoor ik ook dergelijke problemen kreeg.

Die raptor kan op piekvermogen best wel zwaar aan je voeding trekken. (piek is bij opstarten o.a).
je zou kunnen proberen wat verschillende onderdelen van de voeding af te halen en dan te starten.
zoals de dvd speler wat fannetjes etc. Dan langzaam aan opbouwen en kijken of ie et doet te ja of te nee.
Geeft je bios aan als er geen hd is aangesloten of komt ie daar niet eens. Op die manier kun je wellicht het vermogen van je voeding checken.
heb het systeem geboot zonder hd en cd-rom speler en de problemen waren hetzelfde dus dat is het ook niet. Zijn 2 raptors trouwens, in raid-0. Zal startpost nog wel ff aanpassen

• libie
Heb zonet met een Huntkey 550 watt voeding geprobeerd, en de problemen zijn nog precies hetzelfde.

Voeding is dus uitgesloten.

Geheugen is ook getest, 0 fouten in memtest en verschillende processoren maakt ook niet uit.

Verwijderd

mobo blijft dan over denk ik..... :)

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04 22:36

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

heb je ook het stekertje van het frontpannel er afgehaald, ik bedoel de cmos jumper stekker, die naar die maffe firebutton gaat.
haal hem er eens af en zet een gewone jumper op.

.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 15:13
Probeer eens te booten zonder USB apparaten ingestoken. Ook even -als je die hebt- het bracket van de USB header eraf halen.

Is iets wat wel eens problemen kan veroorzaken met nForce4 in combinatie met Award BIOS.

[ Voor 12% gewijzigd door SpaceAce op 14-02-2006 16:33 ]

Verwijderd

Zijn de harde schijven via SATA aangesloten. Zoja... probeer ide´s schijven eens. SATA met Nforce4 die op AN8/sli zit staat er bekend om gezeik met opstarten tehebben met sata.

• libie
heb alles geprobeerd wat jullie zeiden.

Denk dat het mobo niet goed is, moet maar weer teruggestuurd dan :(

Verwijderd

lees ik nou dat wanneer je hem opgestart krijg, je hem meteen overclockt?
want dan zou het een hoop verklaren. dan clock je hem te ver over zodat je systeem instabiel word, wegvalt. en als je hem dan weer opnieuw opstart, dan lukt dat niet omdat je hem te ver hebt overgeclockt dus moet je de bios resetten en ja, dan doet hij het weer. clock hem dus niet meteen over als je hem aan de praat krijgt ;)

in het geval dat ik het verkeerd begrepen heb, dan denk ik ook dat het je mobo is. kan je geen asus regelen ofzow? die presteren erg goed...

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-03 09:15
Heb dit model mobo ook voor een moederbord review.
Zeer veel problemen, heb er wel 5 verschillende cpu's in gehad.
De zwaarste voedingen geprobeerd, alle soorten geheugen zo,n beetje gehad.

Mijn advies = Omruilen voor een retestabiel bord bv de asus premium of zo.

• Rol-Co

Rol-Co

petervandamned schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 08:23:
Heb dit model mobo ook voor een moederbord review.
Zeer veel problemen, heb er wel 5 verschillende cpu's in gehad.
De zwaarste voedingen geprobeerd, alle soorten geheugen zo,n beetje gehad.

Mijn advies = Omruilen voor een retestabiel bord bv de asus premium of zo.
Je moet ze niet allemaal over 1 kam scheren peter, kennis van me en ik er ook 1 hier en loopt super, kan je geen dfi voor hebben.
enige manko is dat ze het memvoltage verlaagt hebben naar 3,4v wat soms aan de krappe kant is.

bordje kan echt wel goed lopen en is vele malen sneller als een asus, daarbij een htt haalbaar van 375 en mijn ocz platinum laat ie op 306 1:1 lopen , geen ander bord hier haalt dit.

Ik denk dat je even de laatste bios er in moet flashen, en misschien wat ander mem proberen, dat ie volgens jou de bios reset lijkt het wel maar komt omdat dit bord dan in een soort safemode opstart.
dus er staat een paar timings van het memory niet goed of veel te hoog geklokt op zoiets.
.

• libie
Rol-Co schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:43:
[...]

Ik denk dat je even de laatste bios er in moet flashen, en misschien wat ander mem proberen, dat ie volgens jou de bios reset lijkt het wel maar komt omdat dit bord dan in een soort safemode opstart.
dus er staat een paar timings van het memory niet goed of veel te hoog geklokt op zoiets.
.
Het bord werd geleverd met de laatste bios, ik zal idd nog even met ander mem testen, ik heb dit bord ook idd gekocht wegens de reviews en de specs, en vooral ook om het uguru panel, dit had mijn vorige bordje ook, daarom blijf ik wel graag bij abit.

-edit
Ligt waarschijnlijk aan mijn geheugen, net met een standaard reepje gskill geheugen getest en daar draaide hij prima mee.
Compatibiliteitsprobleempje dus denk ik

[ Voor 12% gewijzigd door libie op 15-02-2006 19:41 ]

• Rol-Co

Rol-Co

libie schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 18:44:
[...]

Het bord werd geleverd met de laatste bios, ik zal idd nog even met ander mem testen, ik heb dit bord ook idd gekocht wegens de reviews en de specs, en vooral ook om het uguru panel, dit had mijn vorige bordje ook, daarom blijf ik wel graag bij abit.

-edit
Ligt waarschijnlijk aan mijn geheugen, net met een standaard reepje gskill geheugen getest en daar draaide hij prima mee.
Compatibiliteitsprobleempje dus denk ik
Was ik al bang voor, mensen kopen standaard corsair , maar buiten de value select is het gewoon bagger laatste tijd, neem ocz of kingston , loopt gewoon veel beter, zoals ik al zei ocz 3200 el platinum rev 2 liep hier 306 1:1 2,5-3-3-7

.

Verwijderd

Ik heb deze boord ook gehad en vanaf het begin problemen mee gehad.

Mijne gaf soms wel beeld en soms niet, na CMOS clear deed ie weer. Ik heb toen contact met Abit omgenomen maar ook zij hadden geen oplossing en zeiden dat ik de boord om moet ruilen met een andere.

Momenteel heb ik een Asus A8N Sli Premium al bijna 2 maanden in gebruikt en nooit problemen meegehad. Mijn advies is dus ook om hem te ruilen met een andere boord, geen Abit.

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 03:17:
Ik heb deze boord ook gehad en vanaf het begin problemen mee gehad.

Mijne gaf soms wel beeld en soms niet, na CMOS clear deed ie weer. Ik heb toen contact met Abit omgenomen maar ook zij hadden geen oplossing en zeiden dat ik de boord om moet ruilen met een andere.

Momenteel heb ik een Asus A8N Sli Premium al bijna 2 maanden in gebruikt en nooit problemen meegehad. Mijn advies is dus ook om hem te ruilen met een andere boord, geen Abit.
ja zo heeft elk merk wel wat idd, maar dfi is ook niet voor 24/7, daar zijn ze gewoon TE uitgebreid voor.
als je 24/7 wilt neem je asus/msi/ enz , wil je klokken en performance neem je abit/epox/dfi......simple as that.

.

Verwijderd

Rol-Co schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 09:07:
[...]

ja zo heeft elk merk wel wat idd, maar dfi is ook niet voor 24/7, daar zijn ze gewoon TE uitgebreid voor.
als je 24/7 wilt neem je asus/msi/ enz , wil je klokken en performance neem je abit/epox/dfi......simple as that.

.
Mee eens maar hoort een nieuwe abit/epox/dfi niet goed te werken zonder OC ? Was bij mij wel het geval...

• libie
Rol-Co schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 09:07:
[...]

.
Dit vind ik een beetje een doelloze reactie, epox, dfi en abit zijn juist hele stabiele borden met juist veel mogelijkheden om het uiterste uit je systeem te trekken, draait prima 24/7

Meeste mensen hebben dat uitgebreide niet nodig, dus dan volstaat een asus bordje of zelfs asrock vaak ook wel.

Maar om ontopic te blijven, komt setje pc4800 aan van g-skill, dus hoop dat de problemen dan weg zijn

• Rol-Co

Rol-Co

libie schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 18:35:
[...]

Dit vind ik een beetje een doelloze reactie, epox, dfi en abit zijn juist hele stabiele borden met juist veel mogelijkheden om het uiterste uit je systeem te trekken, draait prima 24/7

Meeste mensen hebben dat uitgebreide niet nodig, dus dan volstaat een asus bordje of zelfs asrock vaak ook wel.

Maar om ontopic te blijven, komt setje pc4800 aan van g-skill, dus hoop dat de problemen dan weg zijn
er gaat hier iets mis met de comunicatie geloof ik 8)7

De borden behalve de dfi zijn ok voor 24/7 , prima stabiel , maar de dfi daarintegen is moeilijk stabiel te krijgen indien je niet de goede combinatie geheugen / moederbord of andere hardware hebt, de meeste mensen wijden de probleempjes dan aan het overclocken aangezien er niemand default draait met een dfi.

De abit en epox kunnen dat weer wel en geven meer performance als de asus in 3d en memspeed, zowel default als overclocked.
Heb het zelf getest aangezien ik beide asus versie's de epox 9npa-sli/dfi nf4 sli dr en de expert/msi k8n neo4 diamond/gigabyte k8nxp sli/en de abit an8 fatal1ty sli hier heb.

maar goed, laat even weten hoe het met ander geheugen afloopt

Pagina: 1