Aten CS-62u + NForce4 USB2

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Topicstarter
Hey,

Ik heb een probleempje met mijn USB-KVM switch.
Ik heb net mijn nieuwe PC in elkaar gezet (werkt perfect tot nu toe :)), alleen de muis en het toetsenbord doen het niet goed als ik ze aansluit via de KVM switch.

De muis hapert en het toetsenbord blijft doodleuk alle toetsen herhalen die ik zojuist heb ingedrukt (maakt Windows bedienen nogal chaotisch ;)).
Als ik ze zonder de KVM switch aansluit op een vrij USB poortje, dan werkt het wel normaal.

Ik heb wat rondgegoogled en hier en daar een zelfde probleem gezien (ook USB2 / nforce), maar nog geen oplossing kunnen vinden. Zonder switch is echter ook geen oplossing, want dan kan ik mijn Mac niet meer bedienen :/
Overigens werkte het op mijn oude PC (ook Windows XP) wel goed. Deze had geen USB2.

Iemand nog briljante ideeen / het zelfde probleem ooit opgelost?

[edit]
Dit is het zelfde probleem, de oplossing kan ik helaas niet testen (ik heb geen USB hub): http://www.howtofixcomputers.com/bb/sutra499881.html

Niet genoeg power op de USB lijkt me niet het probleem (het is een Asus A8N SLI bord, lijkt me toch wel 'kwaliteit', bovendien was m'n vorige bord ook van Asus).
Misschien is de USB hub waar ze het over hebben een USB1 hub op een USB2 poort, waardoor het wel goed gaat?

[ Voor 21% gewijzigd door SiliconError op 12-02-2006 17:58 ]

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Topicstarter
Okee, ik heb een reactie gekregen van Aten (in superbrak engels :D)

Ze geven toe dat er een compatibiliteitsprobleem is met de NForce 4 en hun KVM Switch en ze raden aan om een Aten USB controller erbij te zetten...

Bedankt voor alle briljante ideeen :P

Verwijderd

Even een informatieve schop

Ik heb een Aten CS-64U en had hetzelfde probleem ;)

Mobo: Asus A8N-E nForce4 AMD
Desktop: Logitech Cordless Desktop MX3000

Een USB 2.0 hub was idd de oplossing :7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 11:21 ]

• gentile
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2025
Yep!

Men neme een CS-64U, een paar systeempjes die net niet voldoende stroom leveren, en vervolgens ligt je nifty desktop mooi in de soep... :X

De ingredienten:
1 Asus A7N8X-E Deluxe (old faithful) @ XP-M 2600+
1 DFI Lanparty UT nF3 Ultra -D @ Opteron 144
1 Aten CS-64U kvm switch
desktop: Logitech Ultra Flat keyb. / UltraX muis.

Om de boel op smaak te maken: 'n E-Tech usb hub met externe voeding. Nu loopt de boel als 'n trein! _/-\o_