Microsoft Bashing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 16:34
ik merk de laatste tijd steeds vaker dat er vaak ongemotiveerde anti-MS berichten worden gepost bij nieuwsberichten over microsoft. nou is kritiek niet verkeerd, maar de ongemotiveerde MSbashing reply's komen te zo langzamerhand de strot uit.
vaak lees ik de comments naar handige achtergrond informatie. maar steeds vaker haak ik bij een fipo als: "dat had je kunnen verwachten van MS" al af.

niet dat ik een grote MS fanboy ben, maar ongemotiveerde kritiek (in het algemeen) is volkomen nutteloos. ik blader tegenwoordig rond op niveau 1 en nog kom ik deze posts tegen..
zijn er ook mods die deze ongemotiveerde "spam" posts weg kunnen modden?

p.s. voor u mij bekritiseerd, ik weet dat mijn reply's ook niet altijd van een hoog niveau zijn, maar ik wou dit toch even kwijt.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Aangezien je het over de reactie's onder de nieuwsposts hebt, verplaats ik dit topic naar /TMF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

kid1988 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:39:
niet dat ik een grote MS fanboy ben, maar ongemotiveerde kritiek (in het algemeen) is volkomen nutteloos. ik blader tegenwoordig rond op niveau 1 en nog kom ik deze posts tegen..
zijn er ook mods die deze ongemotiveerde "spam" posts weg kunnen modden?
Ja, iedereen met een account :) . Het idee achter het moderatiesysteem op de FP is nu juist dat de moderatie voor het overgrote deel door gebruikers plaatsvindt. Overbodige reacties verdwijnen dan inderdaad niet helemaal, maar iedereen die op +1 leest heeft er geen last van.

Het is natuurlijk jammer als je totaal ongemotiveerde Microsoft bash posts tegen kom, maar het zou dan fijn voor zowel jezelf als voor anderen als je ze naar beneden modereert. En als je een post tegenkomt die je niet meer op 0 krijgt doordat het te lang geleden is, of doordat er al teveel moderaties overheen zijn gegaan, of doordat hij te hoog staat kan je altijd een topic in Tweakers.net Moddereter Forum openen :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Iedere mening is er een, dus je kan nooit filtreren op valide en invalide meningen. Echter, indien je opbjectieve bezwaren hebt tegen een anti-MS posting, heb je ook mod-tools om er iets mee te doen. Of, voor jou specifieke geval: lees op niveau 2 of 3, dan vind je ongenuanceerde blaat in de regel niet terug.

Voor mij persoonlijk is het lastig: Norton is gewoon troep, maar een tweede Beta die je systeem de vernieling in helpt.... NOFI, maar een Beta uitbrengen die echt niet werkt is ook de naam Beta niet waard... en steunt MS ook niet echt qua naam. Niet dat het voor deze draad relevant is, maar na zoveel jaren tweakers.net lezen wordt het wel vermoeiend om steedseen herhaling van zetten te zien.

[edit]Ik postte dit in FA...... op TMF neem ik nu alleen notie van het probleem en stel mij iets terughoudender op.

[]het domste wat je kunt doen is een beta installeren op een belangrijke PC...[/q]
Een foutieve aanname IMHO, die Betaversie staat niet op belangrijke PC's want op die belangrijke PC's staat natuurlijk ook geen Norton te draaien.
NOFI uiteraard, maar de meeste pro's hebben inmiddels wel door dat Norton soms meer problemen oplevert dan oplost. Belangrijke PC's worden bedient door por's, dus. De schade ontstaat op minder belangrijke PC's, zoals die van je moeder/oma... in de regel blijken Beta's een PC niet de afgrond in te duwen en denken mensen dat een uninstall de boel weer goed zet.

[ Voor 35% gewijzigd door Delerium op 12-02-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 11:19
JHS schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:45:
[...]
Ja, iedereen met een account :) . Het idee achter het moderatiesysteem op de FP is nu juist dat de moderatie voor het overgrote deel door gebruikers plaatsvindt. Overbodige reacties verdwijnen dan inderdaad niet helemaal, maar iedereen die op +1 leest heeft er geen last van.
Die bash posts willen we nooit kwijt raken. Waar ik me vooral aan stoor is juist de slechte moderatie op de FP. Wanneer je bijvoorbeeld een kritische post plaatst richting non-Windows OS en je krijgt daar goed maar onvolledig kritiek op, dan wordt de start post negatief gemod maar de andere post zwaar + gemod. Voorbeeld is deze post van mij over die OS X malware: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1547108 de reactie van Fire (welke overigens wel terecht is, maar niet volledig), krijgt gewoon +4.

Ik vind dat er gewoon een te groot anti-MS sfeertje hangt bij het modereren.

Verder ben ik het met de TS eens, teveel onzin en onwetende posters die reacties op nieuws-items starten die gewoon kant noch wal raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Abom schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 16:22:
[...] Die bash posts willen we nooit kwijt raken.
Je bedoelt zullen, neem ik aan :? .
Ik vind dat er gewoon een te groot anti-MS sfeertje hangt bij het modereren.
En dat is volgens mij alleen maar te veranderen door zélf veel te modereren, dan wel bij mismoderaties hier een draadje te openen? Of zie je andere mogelijkheden of onmogelijkheden?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 08:42

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

kid1988 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:39:

vaak lees ik de comments naar handige achtergrond informatie. maar steeds vaker haak ik bij een fipo als: "dat had je kunnen verwachten van MS" al af.
zo'n eerste post moet zeker op 0:overbodig en waarschijnlijk zelfs naar -1:troll ...
daarvoor kan zelfs powerModeratie's ingezet worden (een beperkt aantal moderatoren hebben rechten om extra 'zware' moderaties uit te voeren)

Maar we kunnen nooit voorkomen dat juist in een vroege en nieuwe nieuwspost zulke reacties op een onjuist niveau staan ... het is dan zaak dat moderatoren, en dat zijn, zoals JHS al uitlegde ook de eigen gebruikers, hun moderaties uitdelen en zo'n post een -1 geven ....

helaas is dan het enige dat we je kunnen aanraden om zelf ook mee te modereren, los ervan of de bashes en trolls altijd één kant opgaan (al heb je gelijk en is er nog altijd een tendens te bespeuren dat men graag op MS inhakt, gewoon omdat het een groot bedrijf is, en het vaker in het nieuws is) is het belangrijk dat er zoveel mogelijk mensen oprecht en serieus 'mee-modereren' :)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 03-10 11:19
JHS schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 16:25:
[...]
Je bedoelt zullen, neem ik aan :? .
Correct.
[...]
En dat is volgens mij alleen maar te veranderen door zélf veel te modereren, dan wel bij mismoderaties hier een draadje te openen? Of zie je andere mogelijkheden of onmogelijkheden?
Nouja, geen idee eigenlijk. Ik ben mn moderatie permissies overigens kwijt (geen idee waarom). Misschien is het een optie om niet zomaar iedereen mod rechten te geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Abom op 17-02-2006 16:34 ]

Pagina: 1