Microfoon zowel input- als output-apparaat?

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Emtrix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 23:46
Ik ben na 1 maand nog steeds een linux beginneling
En zo liep ik vandaag weer tegen een probleem aan :P

Na de nodige games werkend te hebben gekregen mag Teamspeak natuurlijk niet ontbreken.
het probleem is nu dat er een vreselijke echo optreedt. Het lijkt alsof het geluid dat mijn boxen produceren gelijk weer door mijn microfoon worden opgevangen en weer worden verstuurd over Teamspeak. Maar na mijn boxen te hebben uitgezet blijft het probleem zich voordoen. Sterker nog als ik muziek draai en mijn boxen staat uit (ik hoor dan dus niets) horen de mensen op Teamspeak wel mijn muziek. Het lijkt er dus op dat het geluid dat afgespeeld moet worden dus zowel naar de boxen als naar de microfoon wordt gestuurd. Ik moet er lijkt mij dan dus voor zorgen dat mijn microfoon alleen een "opneem apparaat" wordt (of denk ik nu te makkelijk? :+ )
en als mijn idee correct is hoe krijg ik dat voor elkaar?

Mijn systeem:
Ubuntu 5.10 Kernel 2.6.12-10
Audigy2 ZS (onboard geluid staat uit in de Bios)
Alsa Sound driver

Wat mij verder nog opviel in het programma volume beheer:
ik heb de keuze uit 2 apparaten:
0: Audigy2 ZS [SB350] (Alsa driver)
1: SigmaTel STAC9750,51 (OSS Mixer)

Onder mijn audigy apparaat kan ik mijn volume van mijn surround set beheren en onder OSS mixer het volume van mijn microfoon

Heeft iemand misschien een idee hoe dit probleem op te lossen? _/-\o_
Alvast Bedankt :)

Jeej alweer een Tweaker

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Waarschijnlijk heb je in teamspeak ergens je output apparaat als input ingesteld , ik had het zelf iig ook een keer met Ventrillo , waardoor mijn eigen spraak erg zacht tot niet te horen was en men al mijn output wel hoorde. Ik ben niet zo bekend met teamspeak dus wellicht daar even mee rommelen?

Raku

• Emtrix
ik heb eens gekeken maar in teamspeak kan je wel je Sound driver selecteren (staat nu op OSS) en dat lijkt me gewoon goed. Tevens als ik mijn geluid ver opendraai (zonder geluid af te spelen) krijg ik een hele lage toon. Zodra ik mijn microfoon mute is die gelijk weg.

Jeej alweer een Tweaker

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Die lage toon is brom van je voeding of andere oorzaken (heeft iedereen met een lage-kwaliteits geluidskaart).

Ik zou in ieder geval eens kijken naar mijn mixerinstellingen en zien welke bron teamspeak gebruikt. Ik heb geen ervaring met teamspeak maar ik gebruik voor alles wel ALSA omdat OSS toch maar een emulatie is in ALSA tegenwoordig. Je moet eens zien in je favoriete mixer (alsamixer voor mij) waar je capture op is ingesteld; is die ingesteld op je micro of op je mix kanaal.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25
Hmm, ik had dit in Windows laatst ook, maar weet niet meer hoe je het moet oplossen. Het is in ieder geval een of andere mixer-instelling (zowel in Windows als in Linux uiteraard) die een instelling van de geluidskaart verandert. Kwestie van het juiste kanaal muten/unmuten of als 'recorder'-device selecteren. Weet 't niet meer precies though :|

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Bekend probleem. Als het goed is moet je de 'audio capture' en 'mute' van invoerkanalen apart kunnen regelen. Je moet dan audio capture aan zetten, en de mute aan laten staan.

Ik ontken het bestaan van IE.

• Emtrix
Ja dat snap ik, het probleem is alleen dat ik dat nergens kan vinden dus heeft iemand misschien een idee waar ik dat kan instellen? _/-\o_

Jeej alweer een Tweaker

Verwijderd

kijk s of er in plaats van microfoon bij opname, of er stereo-mix staat ingesteld (bij windows (sorry sorry ;)) bij mij had ik eerst ook echo bij xfire, ik stelde het in op microfoon bij volume instellingen (die speaker bij je klok rechtsonder, en dan bij Opnemen microfoon instellen)

Verwijderd

alsamixer?

Verwijderd

KMix gebruik ik altijd, ik heb dit probleem ook vaak gehad.. Boote ik eerst linux en daarna ging ik ff gamen in windows. Tot mijn grote schrik hoorde ik mezelf terug op me headset (Logitech gamers headset). Toen heb ik in windows bij afspelen in de mixer de line-in gedempt. Toen was het over. Misschien kun je hier wat mee ;)

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:17

woutur

Klauwtjes uit!

Precies, even in je console alsamixer starten en daarvoor even snel de man doornemen (of op h drukken in alsamixer zelf). Alternatief kan je kmix gebruiken als je KDE gebruikt en aan hebt gegeven van ALSA gebruik te maken. Mocht dit allemaal niet werken raad ik even aan naar de fora van TS te gaan aangezien daar heel wat linux expertise heerscht (pwk_linuxfan aka peter bijv. of satanclaus, beiden duits en coders van het aankomende TS3). Als laatste alternatief kan je het IRC kanaal bezoeken en kijken of de twee bovengenoemde studenten aanwezig zijn. Namedropping kan je helpen hier, je mag mijn naam wel noemen mocht je daar te weinig aandacht krijgen: w00ter of wouter.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Emtrix
Ok, dan. Ik heb het allemaal eens geprobeerd en volgens mij moet het zo nu werken. (ik kan het nu alleen ff niet testen want er zit niemand in de TS Server :+ )

Jeej alweer een Tweaker

• Emtrix
Vandaag was er wel iemand in de TS server en zoals ik al vermoedde is het probleem nu opgelost! Onder Capture devices stonden namelijk nog 2 andere apparaten naast mijn microfoon (geen idee waar ze voor dienden) Na deze gemute te hebben is het probleem opgelost! Allemaal heel erg bedankt! :*)

Jeej alweer een Tweaker

Pagina: 1