Ik ben na 1 maand nog steeds een linux beginneling
En zo liep ik vandaag weer tegen een probleem aan
Na de nodige games werkend te hebben gekregen mag Teamspeak natuurlijk niet ontbreken.
het probleem is nu dat er een vreselijke echo optreedt. Het lijkt alsof het geluid dat mijn boxen produceren gelijk weer door mijn microfoon worden opgevangen en weer worden verstuurd over Teamspeak. Maar na mijn boxen te hebben uitgezet blijft het probleem zich voordoen. Sterker nog als ik muziek draai en mijn boxen staat uit (ik hoor dan dus niets) horen de mensen op Teamspeak wel mijn muziek. Het lijkt er dus op dat het geluid dat afgespeeld moet worden dus zowel naar de boxen als naar de microfoon wordt gestuurd. Ik moet er lijkt mij dan dus voor zorgen dat mijn microfoon alleen een "opneem apparaat" wordt (of denk ik nu te makkelijk?
)
en als mijn idee correct is hoe krijg ik dat voor elkaar?
Mijn systeem:
Ubuntu 5.10 Kernel 2.6.12-10
Audigy2 ZS (onboard geluid staat uit in de Bios)
Alsa Sound driver
Wat mij verder nog opviel in het programma volume beheer:
ik heb de keuze uit 2 apparaten:
0: Audigy2 ZS [SB350] (Alsa driver)
1: SigmaTel STAC9750,51 (OSS Mixer)
Onder mijn audigy apparaat kan ik mijn volume van mijn surround set beheren en onder OSS mixer het volume van mijn microfoon
Heeft iemand misschien een idee hoe dit probleem op te lossen?
Alvast Bedankt
En zo liep ik vandaag weer tegen een probleem aan
Na de nodige games werkend te hebben gekregen mag Teamspeak natuurlijk niet ontbreken.
het probleem is nu dat er een vreselijke echo optreedt. Het lijkt alsof het geluid dat mijn boxen produceren gelijk weer door mijn microfoon worden opgevangen en weer worden verstuurd over Teamspeak. Maar na mijn boxen te hebben uitgezet blijft het probleem zich voordoen. Sterker nog als ik muziek draai en mijn boxen staat uit (ik hoor dan dus niets) horen de mensen op Teamspeak wel mijn muziek. Het lijkt er dus op dat het geluid dat afgespeeld moet worden dus zowel naar de boxen als naar de microfoon wordt gestuurd. Ik moet er lijkt mij dan dus voor zorgen dat mijn microfoon alleen een "opneem apparaat" wordt (of denk ik nu te makkelijk?
en als mijn idee correct is hoe krijg ik dat voor elkaar?
Mijn systeem:
Ubuntu 5.10 Kernel 2.6.12-10
Audigy2 ZS (onboard geluid staat uit in de Bios)
Alsa Sound driver
Wat mij verder nog opviel in het programma volume beheer:
ik heb de keuze uit 2 apparaten:
0: Audigy2 ZS [SB350] (Alsa driver)
1: SigmaTel STAC9750,51 (OSS Mixer)
Onder mijn audigy apparaat kan ik mijn volume van mijn surround set beheren en onder OSS mixer het volume van mijn microfoon
Heeft iemand misschien een idee hoe dit probleem op te lossen?
Alvast Bedankt
Jeej alweer een Tweaker