Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP]Automatische Updates kunnen niet aan :S

Pagina: 1
Acties:
  • 1.120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:28

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ik heb nu toch weer zo'n vreemd probleem. Wil ik, na het jaren handmatig gedaan te hebben, vandaag even automatische updates activeren in mijn windows XP (service pack 2 is geïnstalleerd), en nu kan ik die niet aanvinken. Als ik het in het beveiligingscentrum wil inschakelen zegt ie dat ik dat handmatig moet doen bij 'automatische updates', en als ik daar dan heen ga kan ik er niks... Alle opties staan uitgevinkt en de tekst is grijs ipv zwart - ik kan dus niet 'elke dag automatisch updaten' aanvinken.

Erg vreemd probleem dus. Heeft iemand dit toevallig ook eens gehad of weet er een oplossing voor??

youtube.com/@hisrep

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Is de "Background Intelligent Transfer Service" service soms uitgeschakeld? Of anders de "Automatic Updates" service?

[ Voor 15% gewijzigd door _Thanatos_ op 12-02-2006 14:22 ]

日本!🎌

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 08:04

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Het is ook mogelijk dat er een policy is gezet hier voor. In dat geval worden de dingen die jij wil aanpassen overruled en kan je niets doen (de opties zijn grijs). Als het een XP Pro machine is, ga dan naar start > run > gpedit.msc > Local Computer Policy > Computer Configuration > Windows Update. Daar staan alle instellingen die betrekking hebben op de automatische Windows updates. Als hier settings zijn gedaan, dan wordt het instellingen schermpje wat jij wilde gebruikt inactief gemaakt. Je kan natuurlijk ook gewoon de Group Policies gebruiken om zelf de boel in te stellen :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:28

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
_Thanatos_ schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:21:
Is de "Background Intelligent Transfer Service" service soms uitgeschakeld? Of anders de "Automatic Updates" service?
Ja die 'background intelligent transfer service' is uitgeschakeld, maar hoe ik die dan weer aan krijg?? :S Geen idee. Ik heb het probleem nu 'vuil' opgelost door middel van gpedit.msc en daar gewoon windows update ingesteld. Ik kan het echter nog steeds niet in het configuratiescherm wijzigen nu. Maargoed windows update doet het nu iig wel weer. Dank _/-\o_

youtube.com/@hisrep

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Start >> uitvoeren >> services.msc [enter]

Kan je alles aan en uitzetten, deze vind je ook via configuratiescherm >> systeembeheer (control panel >> administrative tools)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Ik heb hier nu ook een probleem mee. Ik kan die service van automatische update wel veranderen maar hij zet zichzelf weer terug... Iemand enig idee waar dit aan ligt?
Pagina: 1