Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"
Is het wel een echte vooruitgang, of is het niet waard?
U vraagt, wij antwoorden.
Doe ik! thxMeMoRy schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:18:
Misschien kan je beter even de F.A.Q. lezen voor betere CPU tests
edit: plaatje kan nu gezien worden, heb ook super pi gedraaid, daarvan ging de warmte niet omhoog.
Kan ik nu misschien 10x220 proberen, of is dat te hoog dat mn cpu gaat branden?
[ Voor 33% gewijzigd door styx1 op 12-02-2006 15:26 ]
de mijne doet 2200mhz met een fsb van 200mhz , en de mp is 10.5 , tis een sempron 2500+
verder zou ik je willen verwijzen naar het grote sempron K7 overclock topic ;
het grote sempron K7 overclock topic
[ Voor 32% gewijzigd door successor op 12-02-2006 18:44 ]
Out of the box? What box? There is no box.
Nou 50 punten is nou niet echt noemenswaardig veel meer punten. Maargoed, ik weet niet wat voor videokaart je erin hebt zitten en wat je totaalscores zijn. bij mijn 3500+ is een verhoging van 550mhz goed voor een stijging van 500-600 punten in 3dmark03styx1 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:10:
3dmark2001 SE gedraaid. CPU is gedaald naar 40C en heb ruim 50 punten extra gescoord dan voor de OC
Is het wel een echte vooruitgang, of is het niet waard?
Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)
Als jij zorgt dat de cpu niet warmer wordt dan 65 graden kan hij niet gaan branden (sempron kan iets van 80 graden aan gloof ik), dus probeer maar. (wel opletten dat je de Vcore niet TE hoog instelt, want dan kan de cpu wel eens in staking gaan.....)styx1 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:21:
[...]
Kan ik nu misschien 10x220 proberen, of is dat te hoog dat mn cpu gaat branden?
en je kunt veel beter prime95 gebruiken voor het testen van een overklok, omdat prime ook gelijk het geheugen "meetest"
Nu met WP, PV, EV en PC
Maar zulke kleine overclocken kunnen geen kwaad, het is "vitammine"
Btw, ik heb alleen 167 naar 200 gezet, verder heb ik niets veranderd.
Maar als op de plaatje alles er goed uitziet, vind ik 10x200 heel erg mooi (als de voltages ook gezond zijn). En een videokaart..nu nog een onboard maar de 6600GT is op weg.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 16:47 ]
MBM5 geeft 11.42V bij +12v, maar kan dat wel echt kwaad? In de FAQ staat min. 11,400 / max 12,600. Het lijkt mij dat ik net binnen de grenzen ben?Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 16:47:
Temperaturen en alles is best wel netjes.Het enige opvallende vind ik is dat je +12V lijn wat laag is. Dit zou je eventueel "echt" na kunnen meten met een multimeter, want het kan natuurlijk een meetfoutje van SpeedFan zijn
[ Voor 18% gewijzigd door styx1 op 13-02-2006 17:08 ]
nou, zo'n clock meer steroidenFiXeR.nl schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:02:
** Overclocken is nooit gezond, het is als doping op een sporter **
Maar zulke kleine overclocken kunnen geen kwaad, het is "vitammine"
[ Voor 5% gewijzigd door McGryphon op 13-02-2006 20:17 ]
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
ik vond eigenlijk wel dat ik eeeen heeel stuk vooruit ben gegaan, ondertussen ddr ook op 200x2.
Met mn onboard videokaart, zomaar 300 punten extra in 3dmark2001!
iki heb geen idee of dit kwaad kan, je moet het nameten met een goede multimeter (fluke bijvoorbeeld, geen aldi of kruidvat metertje). De spanning die je meet is echt betrouwbaar, de spanning die speedfan geeft is slechts een indicatie.styx1 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:05:
[...]
MBM5 geeft 11.42V bij +12v, maar kan dat wel echt kwaad? In de FAQ staat min. 11,400 / max 12,600. Het lijkt mij dat ik net binnen de grenzen ben?
Voorbeeld, Speedfan geeft bij mij aan dat de 12V lijn 11.95 volt is. De bios heeft het over 11.96 volt, en de fluke meter heeft het over 11.993 volt. Dit scheelt niet veel van mekaar, maar het scheet wel Het zou bij jou dus goed kunnen dat jouw voeding gewoon netjes 12 volt levert, maar dat speedfan dit niet goed meet.
als jouw voeding trouwens een sweex of qtec is is hier geen meetfout, het zijn gewoon bagger voedingen die niet pc waardig zijn...
Nu met WP, PV, EV en PC
Over een multimeter beschik ik niet, maar kan het kwaad als ik zo door ga, of ik het toch verstandig om weer op 167 te draaien.
Een multimeter koop ik toch niet, ik heb er verder niets aan.
Danku
Okay, tussen welke waarden is het oke?Admiral Freebee schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 06:48:
AOpen voedingen worden gemaakt door Fortron dus dat zit wel snor. Een multimeter kost echt niet veel en kan altijd van pas komen. Als je echt zo hard twijfelt dan moet je ofterwel een multimeter kopen of lenen ofterwel je CPU maar terugclocken.
(En mensen de coolermaster silence, is echt niet silence zoals de naam!)