Toon posts:

Bekijken videostream idols-website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen van tweakers,

Ik hoop dat ik deze vraag hier kan stellen, aangezien het waarschijnlijk een hele domme vraag is en ook niet per se software-gerelateerd maar ik zag geen beter forum dan deze.

Mijn dochtertje kijkt heel graag naar idols maar soms lukt het niet om dat op tv te bekijken. Gelukkig is er de idols-website (www.idols.nl) waar de afleveringen van dit televisieprogramma te bekijken zijn: alleen dat lukt niet. Zodra ik klik op "bekijk video" dan opent zich weliswaar een nieuw scherm waarin de stream zou moeten starten alleen dat gebeurt niet. Het scherm blijft helemaal zwart. Het gekke is dat het eerder, een maand geleden ongeveer, wel gewerkt heeft maar sindsdien krijg ik geen enkele stream van die site meer aan de praat. Ik weet zeker dat je voor dit gedeelte van de site niet hoeft te betalen. Streams van andere sites (bijvoorbeeld uitzendinggemist.nl) werken wel! Ik heb al geprobeerd de vraag op het forum van idols te stellen, maar die vraag werd niet beantwoord (en het forum schijnt sowieso vooral bedoeld om de verschillende idolen een hart onder de riem te steken of juist niet).

Ik gebruik IE, maar heb ook geprobeerd de streams te openen in Opera en FireFox, maar dat werkte ook niet. Het legen van cache en verwijderen cookies had ook geen effect. Weet iemand misschien wat ik nog zou kunnen proberen? Mijn dochtertje zal jullie zeeeeeer erkentelijk zijn!

Hartelijke groet!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:57

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Het heeft waarschijnlijk meer te maken met windows mediaplayer die de stream opent...klik anders in het schermpje met de rechtmuisknop en kijk naar opties...

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor het snelle antwoord! Enig idee welke instellingen ik zou kunnen aanpassen om wel resultaat te krijgen?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:14

bonzz.netninja

Niente baffi

http://membres.lycos.fr/sethnakht/ deze extension hielp mij van alle stream ellende af in firefox

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
kan je niet proberen de filmpjes op de hardeschijf op te slaan?

daarmee is het probleem niet opgelost maar kan je dochter in iedergeval weer kijken!

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de suggesties!

Als ik probeer de filmpjes op te slaan ("doel opslaan als") krijg ik een foutmelding. In IE is dat: "Het volgende bestand kan niet worden gedownload: van void (0) Interface wordt niet ondesteund"

Ik heb dat programma sethnakth geinstalleerd, maar ook dat heeft nog niet het gewenste effect. De streams werken nog steeds niet en als ik dan rechtsklik op het scherm en kies voor mediaplayerconnectivity>open: http:www.rtl.nl/.../wm364 dan opent zich weliswaar Windows Media Player, maar krijg ik de foutmelding dat ik het bestand niet kan openen omdat ik geen verbinding heb met internet of een verwisselbaar medium moet plaatsen. Maar ik heb een constante verbinding met internet, dus daar begrijp ik niets van.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 17:34
Je opslaan probleem wordt veroorzaakt doordat de link welkje je wilt opslaan een javascriipt bevat welke een popup opent, en niet direct naar het bestand linkt.

Ik kan ook geen streams afspelen, iets wat ik doelbewust heb ingesteld. Hiervoor beb ik in WMP naar de instellingen gegaan, tabblad Netwerk, en heb alle vinkjes uitgezet; WMP kan dan niet meer communiceren met het internet. Kijk eens of bij jou wel minstens 1 vakje aanstaat?

Verder niet onlangs een firewall geinstalleerd of geupdate, of een NAT-router?

Ik ben toevallig net opzoek naar liveshow 6. Moest hem opnemen voor mn vriendin maar de verkeerde zender ingesteld :X Is alleen nergens op internet de volledige aflevering te vinden :|

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alle vakjes bij WMP>netwerk zijn aangevinkt, dus daar ligt het niet aan.

Wat betreft die router, daar heb je een goed punt. Ik zat altijd bij freeler maar dat is overgenomen door HetNet en voor die overstap heb ik ook routerinstellingen moeten wijzingen (al heb ik geen flauw idee meer welke dat zijn, ik werd telefonisch bijgestaan door een kpn-vent). Het is inderdaad ongeveer vanaf dat moment dat die streams niet meer werken! Zou ik daar weer wat moeten wijzigen en zoja, wat dan? (ik heb een speedtouch 510). Nogmaals bedankt voor de hulp!

En veel succes met zoeken naar liveshow 6 van idols. Ik heb ook al heel lang gezocht om de complete afleveringen voor mijn dochter te vinden op internet maar vond helaas ook niets.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zelfde probleem hier, alleen gebruik ik Media Player Classic. En via Firefox heb ik 75% van de keer dat het een streamable file is (wmv/asf/asx) géén beeld. En is wel k*t als het ook niet downloadbaar is (meestal dus).
WMP heb ik erafgezwierd (via nlite), maar dat maakt het verschil volgens mij niet, vroeger (zonder router/hub) werkte het evenmin. :(
En de firewall van m'n router is toch niet geactiveerd. (Niettemin moet ik soms toch een poort forwarden, dat weet ik wel :)

@fricky hieronder: Tegen wie heb je het?

[ Voor 23% gewijzigd door Mizitras op 12-02-2006 16:04 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 17:34
Dan lijkt de kans me het grootst dat het in je router mis gaat, mogelijk wordt het gebruikte protocol geblokkeerd.

De optredens welke je van de officiele website kunt downloaden worden gestreamt met het RTSP-protocol. Dat in combinatie jet je router geeft misschien wat bruikbaars in Google; http://www.google.nl/sear...22speedtouch+510%22&meta=

• Mizitras
  • Niet online
Lukt het iemand (met IE of firefox, met of zonder router) om hier een film van te zien:
http://video.ugo.com/play...=16124&ce=actressarchives

???

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• bonav
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
Bij mij spelen die UGO filmpjes wel.
Ik heb WMP 10 geinstalleerd en ff met mediaconnectivity.

• Mizitras
  • Niet online
bonav schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:31:
Bij mij spelen die UGO filmpjes wel.
Ik heb WMP 10 geinstalleerd en ff met mediaconnectivity.
Ik heb enkel de WMP10 codecs geïnstalleerd; maar zou verwachten dat MPC ze afspeelt.
Heb jij een router?

Ik moet hiervoor toch geen poort openen, toch??? :-|

[ Voor 9% gewijzigd door Mizitras op 12-02-2006 21:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

het upgraden van WMP 9 naar WMP 10 was uiteindelijk de oplossing. Als ik nu streams aanklik werken ze nog steeds niet, maar met mediaconnectivity kan ik ze wel openen in WMP. Het had dus uiteindelijk niets met routers te maken (of misschien wel, maar kan ik om het probleem heen). Heel erg bedankt voor alle hulp!

Groeten

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:14

bonzz.netninja

Niente baffi

ja die mediaconnectivity is fijne software....zoals ik reeds zei :P Alleen de quicktime plugin is brak, dus die zet ik dan maar uit. Maar ik had toch al nooit probs met quicktime in firefox

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Pagina: 1