[iPhoto][x86] Instelling muziek slideshow niet bewaard

Pagina: 1
Acties:

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:06

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag willen weten van de mede-x86 Mac gebruikers of zij dit probleem kunnen reproduceren. In iPhoto kun je heel aardig zo'n slideshow starten. Alleen heeft Apple bedacht dat je daar muziek bij kunt starten, maar dat bevalt mij niet. Gelukkig kun je dat uitvinken.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/nan1/got/foutje.jpg

Echter, als ik dat vinkje uitschakel en voor 'bewaar instellingen' kies dan wordt deze instelling niet opgeslagen.

Is dit specifiek voor dit systeem of kan iemand dit probleem bevestigen?

• Q

Q

Topicstarter
Kick, anyone?

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:08
Had ik vroeger met iPhoto 2 ook wel eens, maar volgens mij verdween dat bij mij bij de overgang naar iPhoto '05. Weet zelf helaas niet hoe je't oplost. sorry...

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

iPhoto bewaard per album/folder de instellingen, als er nog geen voorkeur is gezet gebruikt iPhoto de default. De default is te veranderen met het volgende commando (in terminal):
code:
1
defaults write com.apple.iPhoto EnableBackgroundMusic NO

De huidge voorkeur is te lezen met:
code:
1
defaults read com.apple.iPhoto EnableBackgroundMusic

• Q

Q

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 14:40:
iPhoto bewaard per album/folder de instellingen, als er nog geen voorkeur is gezet gebruikt iPhoto de default. De default is te veranderen met het volgende commando (in terminal):
code:
1
defaults write com.apple.iPhoto EnableBackgroundMusic NO

De huidge voorkeur is te lezen met:
code:
1
defaults read com.apple.iPhoto EnableBackgroundMusic
Bedankt voor de tip,

Ik heb bovenstaande uitgevoerd. Default staat nu op No, maar iedere keer is die rotmuziek weer aangevinkt.

Iemand met een x86 mac die dit probleem kan reproduceren?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 23:52

Digistorm

ex-demo scener

Nee, maar wel iemand met een iBook G4 en de nieuwe iLife '06. Beetje een teleurstelling daar ik de snelle slideshow erg vaak gebruikte, en nu moet ik elke keer met de hand die muziek weer uitdoen, erg irritant. Ik zou ook niet weten hoe ik het van z'n verstand krijg.... :S

Hier stond achterhaalde informatie…

• Q

Q

Topicstarter
Okee, een 2e gebruiker die dus een probleem heeft met iLife '06. Dan zal het wel niet aan de machine liggen.

De machine is van moeders, en die moet ik nu uitleggen dat ze iedere keer die muziek moet uitvinken.

Verwijderd

Hmm.. je hebt gelijk, hij doet het hier ook niet correct (PowerBook G4). Op Apple discussions (discussions.apple.com) blijken er wel meer mensen last van te hebben. Er zijn work-arounds maar echt netjes zijn die niet (weggooien van sample music). Wachten tot Apple de bug gefixed heeft dus maar...

• Q

Q

Topicstarter
Op mijn iBook g4 doet hij het eerst wel, toen niet (heel raar gedrag) en toen wel goed. Slordig..

• Q

Q

Topicstarter
Het probleem is opgelost met de nieuwste update van iPhoto.
Pagina: 1