Pvr150 s-video in raar beeld.

Pagina: 1
Acties:

• Sketchy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-06-2023
Ik weet niet of ik dit hier goed post, maar ik zit met het volgende probleem.
Ik heb beneden een pc met mce staan daarin zit ook de Hauppauge pvr 150 mce. Nou was mijn idee om daar Digitale tv van upc op aan te sluiten via de s-video kabel, de decoder heeft immers 2 scart outs. Ik hb dus een verloop stukje van scart out naar s-video gekocht, als ik deze op de tv aansluit krijg ik prima beeld, maar zodra ik deze op de tv-kaart aansluit krijg ik raar zwart wit beeld. Het gekke is dat als ik het kabel signaal in de tv-kaart doe dat ik wel gewoon mooi beeld krijg (uiteraard gewoon analoog). Heeft iemand enig idee hoe ik het beeld wat van de decoder komt goed kan krijgen op mijn tv-kaart. :)

Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
S-Video gaat helaas niet werken omdat die UPC box helaas GEEN S-Video uit heeft.. :(
Je enige optie is dus om de composite (gele tulp op de Hauppauge kaart) verbinding te gebruiken.
Dit is vooral bij de Hauppauge TV kaartjes zeer jammer omdat de composite ingang hiervan kwalitatief ook nog eens zeer slecht is.
Zie ook meer hierover:
XPMCE: UPC Digital i.c.m. MCE, Heeft iemand ervaring?

Typisch weer dat vrijwel geen enkele kabeldecoder in Nederland een S-Video uitgang heeft.. |:(

• Sketchy
Oke om het eventjes duidelijk te maken...ik heb een scart blokje die convert naar s-video. Als ik het s-video kabeltje aansluit op de tv krijg ik wel mooi beeld, enkel op de tv-kaart niet :).

• Rawit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2024
Wat er waarschijnlijk gebeurt is dat je tv CVBS (composiet) trekt via de s-video kabel, omdat deze merkt dat het een composiet signaal is wat hij binnenkrijgt. Je hauppage kaartje kan dit trucje niet en verwacht een s-video signaal. Je SCART blokje geeft naar alle waarschijnlijkheid alleen de mogelijkheid om verschillende aansluitingen te gebruiken, maar zet echter niks om. Deze apparaten zijn er wel, maar kosten ook wat ;( . Je zult dus composiet moeten gebruiken, of je kan proberen je RGB signaal via een S-VHS video recorder te laten lopen, en hopen dat deze een conversie doet.

• Sketchy
Hmmm dat zuigt :(.....maar even met een tulp stekkertje proberen dan.Thnx alvast!!