WRT54G V5 troubleshooting-strategie

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:57
Ik maak een nieuw topic voor mijn WRT54G V5, om even een strategie mbt foutoplossing te verzinnen. Mijn problemen: alle langdurig connecties lopen stuk. Ik kan dus niet emulen, streamen en online gamen. Connectie pc-router is perfect. Verbinding router internet (motorola surfborad@home) ook perfect. Maar bij gamen: connection lost.

Ik heb al heel wat geprobeerd (settings, FW, etc), maar ben vanmorgen na een tip op de hyperwrtg-site opnieuw begonnen. Daar stond namelijk dat een reset op een speciale manier uitgevoerd moet worden. Namelijk op reset drukken, terwijl je dit doet de spanning eraf halen, 30 seconden wachten, reset blijven vasthouden, spanning er weer op en dan nog 10 seconden de knop vasthouden.
Dit schijnt de enige manier te zijn om het geheugen volledig te wissen.

Nou, dat heb ik vanmorgen gedaan en inderdaad, nu reageert de WRT al beter dan eerst, zowaar online gamen kan ik een aantal minuten volhouden. Ik heb netstumbler geinstalleerd om te kijken of ik interferentie heb van andere wireless-systemen in de buurt.
Dat heb ik niet, er zijn twee AC's op kanaal 6, ik zit als enige op 11.

Opmerking: die anderen hebben bij vendor linksys staan, ik heb er fake staan. Dit, terwijl ik een officiele 1.00.6 firmware (laatste versie) draai van linksys.. Is dit niet raar?

Nou heb ik bij een aantal vorige chatsessie een aantal tips gekregen van linksys. Zoals:
MTU op 1400 (stnd: auto=1500)
Beacon interval op 50 (stnd: 100)
RTS threshold 2304 (stnd: 2346)
Fragmentation threshold op 2304 (stnd: 2347)
MTU op 1350

Nu vraag ik me af: wat doen die instellingen precies en waar kan ik het beste mee beginnen?
Ik heb bijvoorbeeld begrepen dat de MTU staat voor de pakketgroote van je verzonden data. Nu begrijp ik dat alle internet data in pakketjes zit van 675. Kan ik dan niet beter mijn MTU ook op 675 zetten? En in welke volgorde kan ik eea het beste uitproberen?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het antwoord voor mij persoonlijk: Easy Connect. Totaal niet de tweaker spirit, maar na een paar weken gepruts, denk je daar niet meer zo aan. Werkt alleen lekker met IE, en je moet er een Engelstalig OS voor hebben (dat ik er speciaal voor heb geinstalleerd). Maar dan heb je het wel binnen een kwartier goed lopen. _/-\o_

Ik heb ook firmware 1.00.6, die bij mij nog geen vastlopers heeft laten zien bij heftig verkeer.

Edit: MTU staat bij mij bijvoorbeeld op Auto.
Beacon interval op 100
RTS threshold 2347
Fragmentation threshold op 2346

[ Voor 20% gewijzigd door Roamor op 12-02-2006 13:18 ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:24

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik herken je probleem. Gelukkig hoort dat bij mij tot het verleden. Hoe? nou zo: de amerikaanse laatste firmware gedraaid (volgens mij is dat die 1.00.6)

Daarnaast had ik eerst de verbinding geregeld via Windows wireless network connections. Toen verbrak, ongeacht de verbindingssterkte, elke willekeurig aantal minuten de verbinding. Online gamen noch downloaden was mogelijk. Toen heb ik (ha'k niet eerder gedaan) de software van m'n pci kaart geinstalleerd (ook linksys) en die de verbinding laten regelen. Vanaf dat moment geen problemen meer.

Voorzover je dat dus nog niet doet is het zeker het proberen waard. Mocht je dat nou al wel doen, dan kan ik je helaas niet verder helpen.

Gr en succes

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• IJzerboot
Roamor schreef op zondag 12 februari 2006 @ 13:12:
Ik heb ook firmware 1.00.6, die bij mij nog geen vastlopers heeft laten zien bij heftig verkeer.

Edit: MTU staat bij mij bijvoorbeeld op Auto.
Beacon interval op 100
RTS threshold 2347
Fragmentation threshold op 2346
Deze settings zijn de standaard settings.

Ik gebruik ook 1.00.6, maar vanmiddag valt me iets vreemds op: volgens de linksys monitor heb ik geen internet verbinding, maar internet werkt wel. En meteen zo goed dat ik zelfs kan gamen..
Misschien dat het dus wel helemaal niet aan de router ligt, maar een driver probleem van de PCI kaart.. Raar hoor..

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:24

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dat heb ik ook wel eens. Nu ook trouwens, de Linksys monitor zegt Disabled, maar als ik 'm openklik heb ik een volledige verbinding....

Ik begrijp 't niet, maar ben (no offence) blij dat 't werkt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
IJzerboot schreef op zondag 12 februari 2006 @ 16:34:
[...]

Deze settings zijn de standaard settings.
Dat zie ik nu ook ja. ;) Overigens heb ik verder geen Linksys programmatuur geinstalleerd staan, ook de Linksys helpdesk zelf word dat aanbevolen. Windows kan dat namelijk prima zelf, additionele programma's doen vaak meer slechts dan goeds.

• IJzerboot
Ik heb nu alles werkend, op emule na.
Nu zag ik op een website de optie staan om de firewall in een linksys router uit te zetten.
Maar ik kan hier bij de v5 wel 4 opties uitzetten
1.block anonymous internet requests
2.filter multicast
3.filter internet NAT redirection
4.filter ident (port113)

Maar geen optie om de firewall helemaal uit te zetten.. Zit die optie er uberhaupt wel in?

Edit: Neen, die optie zit er niet in. Maar je kunt wel alle opties uitzetten, dat werkt praktisch hetzelfde.

Inmiddels heb ik Emule ook werkend, al is het wel op mijn vaste LAN. Truc was bij mij: port triggering uitzetten, alleen port forwarding op vast IPadres. Hier zit nog een extra geintje bij.
Standaard begint de DHCP server bij 192.168.1.100 zijn adressen uit te geven. Maar het blijkt dus dat je in deze range uberhaupt geen vast IP in kunt stellen. Ja, dat duurde even voordat ik dat uitgevogeld had..

Hoe dan wel: DHCP laten zoals ie is. dus laten starten vanaf 100.
Vast IP in pc instellen op 192.168.1.20 (volgende 25, 30, 35 etc).
DNS als router, dus 192.168.1.1
KLAAR.

Als ik zin heb, ga ik volgende week nog wel es kijken of dit dan ook wifi wil. Ben al dat uitgezoek enzo nu wel zat.

Belangrijkste ding bij de V5 is dus: gebruik FW 1.00.6 en reset hem ZEER ZORGVULDIG!

Als er verder nog vragen zijn, hoor ik dat graag. Onnodig dat iemand er net zoveel frustraties van moet hebben als ik.

[ Voor 60% gewijzigd door IJzerboot op 18-02-2006 09:06 ]

Pagina: 1