Toon posts:

Toestieijzer - Excel Spreadsheet

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Jongens AUB ik heb jullie advies nodig wat ik nou het beste kan doen.

Vrijdag heb ik een nieuwe koeler voor me videokaart gekocht. Een Coolermaster (zo'n toestieijzer) en deze heb ik op me videokaart gezet (Sapphire Ati Radeon 9600 XT) Alles leuk een aardig. Dat ding erin geprikt en aangezet. Nou krijg ik raar beeld ik zie strepe in het beeld zitten het lijkt alsof er een doorzichte Excel spreadsheet doorheen zit. Dit is gewoon HEEEEEEL irritand. Wat kan ik het beste doen. Ik hou van een beetje game(ben geen hardcore gamer). Ik heb een heeel klein budget nog over. (heb namelijk net een laptop gekocht :-))! van ongeveer 150 euro. Wat zou ik het beste kunnen doen:

1. Nieuwe Videokaart kopen van 150 euro zodat ik nog redelijk kan gamen.(AGP)
2. Nieuw moederbord kopen (PCI) en een wat minder videokaart omdat voor mij gevoel PCI tog wel een beetje toekomst is.

(ik heb de vidcrt al in een pc gestopt maar blijft het zelfde)

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik begrijp uit je (onduidelijke) verhaal dat je artifacts hebt en (dus) een nieuwe videokaart wil kopen :? Je bent er nu al van uit gegaan dat je hem gesloopt hebt? En waarom dan een nieuw moederbord?
Kijk eerst maar eens hoe heet je GPU is. Waarschijnlijk iets als koelpasta vergeten, koeling werkt niet naar behoren etc. Ik denk dat je beter eerst kan controleren of je de koeler (wel type eigenlijk :?) wel goed hebt gemonteerd.
Geef eerst meer informatie!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:56
Ik denk dat je PCI-e bedoeld ;). PCI is een oudere techniek en inferieur aan AGP.

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:50:
Jongens AUB ik heb jullie advies nodig wat ik nou het beste kan doen.

Vrijdag heb ik een nieuwe koeler voor me videokaart gekocht. Een Coolermaster (zo'n toestieijzer) en deze heb ik op me videokaart gezet (Sapphire Ati Radeon 9600 XT) Alles leuk een aardig. Dat ding erin geprikt en aangezet. Nou krijg ik raar beeld ik zie strepe in het beeld zitten het lijkt alsof er een doorzichte Excel spreadsheet doorheen zit. Dit is gewoon HEEEEEEL irritand. Wat kan ik het beste doen. Ik hou van een beetje game(ben geen hardcore gamer). Ik heb een heeel klein budget nog over. (heb namelijk net een laptop gekocht :-))! van ongeveer 150 euro. Wat zou ik het beste kunnen doen:

1. Nieuwe Videokaart kopen van 150 euro zodat ik nog redelijk kan gamen.(AGP)
2. Nieuw moederbord kopen (PCI) en een wat minder videokaart omdat voor mij gevoel PCI tog wel een beetje toekomst is.

(ik heb de vidcrt al in een pc gestopt maar blijft het zelfde)
Leer typen :)

Deed je videokaart het wel zonder die nieuwe koeling, zo ja flikker je m er weer af en kijk je of de nieuwe er wel goed opzat. (Koelpasta enzo).

Waarom zou je een nieuw moederbord kopen :? Je videokaart doet toch moeilijk?

Een nieuwe videokaart lijkt me erg overbodig als de oude t nog doet?

Probleem ligt gewoon bij de koeling tenzij je iets anders aangeeft. En lees je eigen verhaal eens door man, ik begrijp er geen hout van :/

• Spixo
  • Laatst online: 17:56
Mocht je videokaart alsnog kapot blijken te zijn, kijk dan eens naar een 9800 Pro. Die zijn 2e hands al voor ongeveer 70 euro te krijgen en bieden een flinke performance boost in vergelijking met de 9600 series.

Daarnaast ben je geen hardcore gamer, dus een 9800 Pro zal voldoen.

Verwijderd

Oke, je verhaal is onduidelijk maar we mogen dus uit jou verhaaltje opmaken dat er iets met je koeling is, zoals je mede tweakers al hebben gezegd, waarom een nieuw mobo?? en kijk gewoon ff je koeling na, wat voor soort koeling je op je gpu hebt gezet is me dus te onduidelijk maar kijk bijv. ff na of er voldoende koelpasta opzit, en probeer je oude cooler er weer op te zette om te kijken of je probleem dan verholpen is.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor me onduidelijkheid!

Maar ik had een videokaart koeler gekocht eigenlijk omdat het me leuk leek. Ik heb hem nog een keer gemonteerd maar ik blijf het zelfde krijgen. Met de oude koeler er weer op blijf ik het zelfde krijgen. (GEEN KOELPASTA VERGETEN)
Maar is het verstandig om een PCIe te kopen want het lijkt mij dat PCIe een beetje standaart gaat worden.

Als ik een nieuwe videokaart wil kopen zou ik eignlijk een PCIe moeten kopen om het goed te doen en een PCIe gaat niet in een AGP

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 13:43 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

je hoeft niet te schreeuwen (hoofdletters)...
Waarom zou je met je krappe budget PCIe willen?

Nofi, maar zeker voor jou (en je budget) voldoet agp perfect.
Ga anders eens voelen hoe warm de zaak wordt (ja ok, is op zich geen goede methode maar vaak redelijk indicatief).

Sowieso is het slim om een 9800pro (2nd hand 6600?) oid te kopen.
Trouwens mischien voortaan iets duidelijker zijn , en wat heeft een 'toestieijzer' ( :? ) ermee te maken.

Verwijderd

Topicstarter
die koeler lijkt op een toestieijzer. Ik wacht ff tot end van de maand dan heb ik een beter budget! :D denk tog aan pcie meteen dualcore pro helemaal goed doen thnx nog!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik heb echt geen idee wat je allemaal aan het betypen bent, allemaal even onduidelijk en even gaotisch neergezet. En lees de FAQ ook eens even door (Niet de VB FAQ, maar de Algemene Richtlijnen FAQ).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 13:17:
Oke, je verhaal is onduidelijk maar we mogen dus uit jou verhaaltje opmaken dat er iets met je koeling is, zoals je mede tweakers al hebben gezegd, waarom een nieuw mobo?? en kijk gewoon ff je koeling na, wat voor soort koeling je op je gpu hebt gezet is me dus te onduidelijk maar kijk bijv. ff na of er voldoende koelpasta opzit, en probeer je oude cooler er weer op te zette om te kijken of je probleem dan verholpen is.
Dan kan die denk ik beter naar een AGP-versie van een 6800 zoeken, voor rond de 100 euro, daar haal je makkelijk een 6800LE voor en dan mod je die naar een GT, als de mod werkt... :)
Kost wel iets meer, maar je krijgt er itt een 9800 Pro er véél meer voor terug! :)

Verwijderd

GJ-tje schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:13:
[...]
Dan kan die denk ik beter naar een AGP-versie van een 6800 zoeken, voor rond de 100 euro, daar haal je makkelijk een 6800LE voor
Waar haal je die dan makkelijk m'n beste. Linkjes a.u.b.

Wat is trouwens een toestieijzer 8)7

Verwijderd

Kijk eerst nog een naar je oude videokaart, want het lijkt me stug dat je die hebt gesloopt. Dat 'tostieijzer' bedoel je deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.e-lite.ee/pood/images/ladu2/864.jpg

Heb je wel een extra ventilator over het blok laten blazen want zonder goede ventilatie ga je een 9600xt niet passief laten draaien (oververhitting)

Maar monteer eerst je oude koeler (nogmaals) met een *zeer* dun laagje koelpasta, en zorg ervoor dat de druk van de koeler gelijkmatig over de core verdeeld wordt. (met de klemmen / veertjes)
Als je dan gelijk bezig bent kijk ook even of de core nog intact is (of er geen hoekje af is / andere beschadigingen)

Als je een nieuwe kaart zoekt gewoon op marktplaats naar een 2e hands 9800pro / geforce 6600(gt) zoeken

Veel succes

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-08 21:46
Ik begrijp eigenlijk niet waarom iedereen hier de TS'er zo zit af te kraken op een paar spelfouten. 1 opmerking lijkt mij wel genoeg, zeker aangezien de topicstart best te volgen is als je het rustig doorleest.
Daarnaast lijkt het me een goede zaak om nog even wat om te prutsen met die kaart die je nu hebt voor hem weg te doen. (gebruik je elke keer dezelfde monitor bijvoorbeeld? Daar zou het ook aan kunnen liggen)
Als hij echt kapot blijkt te zijn, dan kun je hem misschien nog op marktplaats zetten. (Wel erbij zetten van de artifacts natuurlijk, maar zelfs dan zal ie nog wel voor 10 -20 euro verkocht kunnen worden.)
Vervolgens zou ik gewoon voor een agp videokaart gaan, aangezien je voor 75 euro 2ehands een hele leuke kaart kunt kopen.
Als je nu op pcie over wilt gaan, en dus een nieuw mobo wilt kopen, dan zit je op een 2 of 3 voud van die 75 euro, en dan is de rest van je pc (geheugen etc.) waarschijnlijk weer snel aan een upgrade toe. (dan blijf je aan de gang)

ik hoop dat je eruit komt, en laat het ons weten hoe het gegaan is. :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:34:
Heb je wel een extra ventilator over het blok laten blazen want zonder goede ventilatie ga je een 9600xt niet passief laten draaien (oververhitting)
Vreemd dat mijn oude Sapphire 9600, met standaard zo'n passieve koeling geleverd, het jaren heeft uitgehouden.

Zo'n koeling werkt nl. prima maar je zult hem wel zeer nauwkeurig moeten monteren.
Vash schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:43:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom iedereen hier de TS'er zo zit af te kraken op een paar spelfouten. 1 opmerking lijkt mij wel genoeg, zeker aangezien de topicstart best te volgen is als je het rustig doorleest.
offtopic:
Nou, deze startpost nodigt niet echt uit tot lezen. Brak Nederlands is nog daar aan toe maar even je tekst met spellingcontrole controleren scheelt al enorm veel. Daarnaast kan het een stuk korter én dus duidelijker.

Toestieijzer - Excel Spreadsheet als topictitel.... wat moet iemand zich daar bij voorstellen?

[Sapphire 9600] Na montage koeler strepen in beeld.

Ik heb een Zalman ZM80A-HP op mijn VGA-kaart gemonteerd en sindsdien heb ik last van allerlei strepen. Is de kaart stuk en moet ik een nieuwe AGP-kaart kopen óf een nieuw PCI-E moederbord met een nieuwe VGA-kaart?

Zo kan het ook. Een stuk duidelijker om te lezen en er staat toch gewoon hetzelfde. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 12-02-2006 23:37 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Guardian Angel schreef op zondag 12 februari 2006 @ 23:36:

Vreemd dat mijn oude Sapphire 9600, met standaard zo'n passieve koeling geleverd, het jaren heeft uitgehouden.

Zo'n koeling werkt nl. prima maar je zult hem wel zeer nauwkeurig moeten monteren.
Een 9600xt produceerd net iets meer warmte dan een 'gewone' 9600
En ik zeg niet dat hij niet passief zou kunnen werken, maar dan heb je wel een redelijke airflow door je kast nodig

Verwijderd

Topicstarter
Verschillende monitoren ook gebruikt. Verschillende Pc's. Verschillende Koelers. Ik denk toch dat ik een nieuw kaartje ga kopen. die 9600 xt is tog al wat veroudert. Thank people

offtop
Daarnaast. Ik zit hier met een probleem. Als je mensen wil afkrake doe dat dan ff ergns anders want je helpt me dr egt nie mee!...
Pfffff

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 09:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 09:39:
Daarnaast. Ik zit hier met een probleem. Als je mensen wil afkraken doe dat dan even ergens anders want hier help je me echt niet mee!...
Pfffff
7 spelfouten in één zin.... kan je daar dan niet een beetje op letten? Ik vind dit gewoon dom staan, sorry hoor.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Een nieuwe kaart uitzoeken is een kwestie van even wat reviews lezen, dan kan je de keuze goed zelf maken.

En over het taalgebruik: Spelfouten kunnen gebeuren, iedereen maakt ze wel eens. Maar probeer toch een beetje op te letten door bijvoorbeeld je post voor het plaatsen nog een keer te lezen. Zeker als het er veel zijn is het voor anderen moeilijk te lezen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.