[Verschillende spellen] Zeer slechte performance

Pagina: 1
Acties:

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:15

Smoke

Maverick Reploid

Topicstarter
Configuratie:
AMD Athlon XP 2400+, Gigabyte GA-7N400-L moederbord, 1 GB RAM in Dual Channelmodus, Windows XP, Club3D Radeon 9800 Pro 128MB met Catalyst 5.12, SB Audigy 2 ZS, Windows XP SP2 met laatste updates.

Het probleem:
Ik heb nu al een tijdje dit probleem, had het ook met mijn vorige MSI moederbord en slechts 512 MB RAM, en oudere drivers. De rest van de hardware is verder hetzelfde.

Als ik na een verse herinstallatie van XP spellen zoals Need for Speed Underground 1/2 en Most Wanted installeer draaien deze goed. Echter, als ik kort hierna Lego Star Wars of Thief 3 erbij installeer, werken zowel NFS als het andere spel heel slecht en draaien op een snelheid van ca 1 FPS. Dit gebeurt al zodra de intro van het spel begint te draaien. Het geluid loopt verder goed door, alleen het beeld schokt heel erg en het is vrijwel onmogelijk om uit het spel te komen zonder de taak te beeindigen.

Andere spellen werken gewoon wel goed(Half Life 2, Jedi Knight 2, Jedi Academy, GTA Vice City en San Andreas) zonder enige problemen.

Deinstalleren van een van de niet-werkende spellen geeft geen resultaat, drivers compleet cleanen(DriverCleaner of ATI deinstaller) en vervangen ook niet, CrapCleaner geeft ook geen verbetering. De enige oplossing is XP opnieuw installeren, gevolgd door het installeren van slechts 1 van de spellen. Deze werken dan net zo lang tot ik een spel installeer wat schijnbaar een conflict veroorzaakt dat niet weg te krijgen is zonder herinstallatie voor zover ik weet.

Ik heb verder alleen Antivir op het systeem staan, maar ook als deze verwijderd wordt blijft het probleem zich voordoen. Ook draait Daemon Tools in de achtergrond, het verwijderen hiervan geeft ook geen resultaat.

Is hier een oplossing voor waarvoor ik niet elke keer Windows opnieuw moet installeren(of meerdere installaties moet draaien)

Indien er wat meer informatie nodig is kan ik deze altijd geven.

• Smoke

Smoke

Maverick Reploid

Topicstarter
Even een schopje omdat ik toch wel even wil weten of iemand een antwoord weet. De afgelopen dagen heb ik nog even getest met de C&C First Decade box, en Renegade en Generals draaien ook gewoon goed. De installatie van Lego Star Wars die ik nog had staan blijft het probleem echter vertonen. Heb ook even NFS Underground 2 geinstalleerd en getest, die ook traag blijven werken.

Ik heb ook even geswitcht naar de Omega drivers voor de Radeon, die hetzelfde resultaat geven.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
je vergeet te melden dat je er ook internet mee opgaat.... misschien heb je wel spware of iets dereglijks binnen gehaald

Maar hoeveel HD heb je? Dat de performance achteruit gaat naar mate je meer installeerd klinkt als een volle harddisk...

P.S. Ik denk dat je zo weinig reacties krijgt, omdat je in het verkeerde subforum zit te posten: niemand komt hier, tenzij ze een probleem hebben...

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Voor problemen is een 'problemen' forum toch wel goed zou ik denken?

Ik kan eigenlijk ook niet veel anders verzinnen dan spyware of virus. Dat zou na een nieuwe installatie wel weg moeten zijn (afhankelijk van hoe je installeert - minimaal booten en formatteren van een schone floppy/cd, en dan installeren. Natuurlijk geen eerder gemaakt disk-image gebruiken). Misschien als je al op internet zit tijdens de installatie en niet de meest recente service packs al hebt dat zo'n virus of spyware je computer al infecteert voor je kans hebt je computer afdoende te beveiligen.

Je zou eens een andere set (grafische) drivers kunnen proberen, bijvoorbeeld van een redelijke tijd terug om te zien of daar het conflict ook mee is. Het kan zijn dat bepaalde spellen net een functionaliteit gebruiken die niet heel algemeen is, en in je huidige serie drivers slecht is (heb ik ook eens gehad).

• Smoke

Smoke

Maverick Reploid

Topicstarter
Spyware of een virus is het zeker niet, ik hou mijn systeem gewoon netjes schoon(En scan regelmatig met Antivir en MS Antispyware en andere pakketten, heb ook een abbo op Spy Sweeper gehad), ik blijf ook weg van de "gevaarlijke" sites. Ik werk zelf op een helpdesk(Samen met vele jaren praktische computerervaring) dus ik weet waar ik op moet letten. Ik herinstalleer ook elk half jaar ofzo, en in de tussentijd onderhoud ik mijn systeem goed.

Ook direct na een herinstallatie werkt alles gewoon totdat ik dus een van de andere spellen installeer. Ik had mijn eerste installatie van NFSU een paar maanden aan het werk tot ik Thief 3 installeerde, en de installatie van NFSU:2 na een herinstallatie werkte ook als een zonnetje voor een lange tijd totdat ik dus Lego Star Wars installeerde, waarna beide spellen ineens traag lopen.

Harddiskruimte is zeker het probleem niet, heb 2x120GB die elk genoeg vrije ruimte hebben.

Het is juist een vreemd probleem omdat alle andere spellen wel goed werken, alleen juist die paar spellen dus niet, en alleen als ze in combinatie met elkaar geinstalleerd zijn.

Het probleem zelf speelt ook al meer dan een jaar, en in de tussentijd heb ik zowat alle drivers van ATI gebruikt.

• Smoke

Smoke

Maverick Reploid

Topicstarter
En weer maar eens een schopje... Denk dat ik anders maandag maar weer even XP opnieuw ga installeren, kijken of ik het dan wel aan het werken krijg.

Verwijderd

zijn die spellen wel legaal?
want bij sommige spellen als je die download en instaleer instaleert ie ook spyware en andere troep
miss ligt het daaraan anders weet ik het ook niet
Pagina: 1