computer defect door wireless kaart?

Pagina: 1
Acties:

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:15
Hoi ik weet niet of het in dit forum thuis hoort, maar ik stel hem toch hier.

Ik heb een pc en daar had ik een linksys wpm54g pci kaartje in zitten, deze werkte dus absoluut niet dus ik ben terug gegaan naar de winkel en deze adviseerde mij de kaart te ruilen tegen een linksys wusb54g wifi ding.

oke dus eenmaal thuis gekomen eerst nog maar ff de driver verwijderd van die pci kaart
toen de divers van de nieuwe kaart geinstalleerd en opnieuw opgestart en dat sub ding aangesloten.
nou dat werkte perfect, ik heel wat netwerken in de omgeving.

tot dat dat ding begon te kloten. dan was hij weer inactief opnieuw starten hielp ook niet,
omdat ik ook nog internet via een netwerkkaart heb ben ik eens gaan zoeken maar het internet werd opeens ook heel erg traag.
dus windows er maar opnieuw opgeknalt.
nu komt het ergste die linksys usb ding wordt nergens meer herkent en internet via mijn lanpoort gaat ook al niet meer!

is nu mijn moederbord en dat lan ding defect?

AMD athlon 1800
Asrock kvm2
756 ddr
Windows XP sp2

edit: sorry titel verkeerd kan deze niet meer aanpassen

[ Voor 3% gewijzigd door etienne001 op 12-02-2006 12:03 . Reden: titel veerkeerd ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Heb je wel alle drivers voor je moederbordje geïnstalleerd :?

• etienne001
The_Stickie schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:01:
Heb je wel alle drivers voor je moederbordje geïnstalleerd :?
ja alle drivers voor het moederbord zijn geinstalleerd, als ik in de hardware lijst kijk staat er ook nergens een uitroepteken of een vraagteken voor.

als ik die linksys usb wifi ding in de laptop doe geeft windows geen melding van nieuwe hardware ook niet als ik de laptop opnieuw opstart of laat zoeken naar nieuwe hardware.

het vreemde blijf dat ik geen internet heb via de netwerkkaart van de pc.

• etienne001
even een update,

ik ben met dat ding terug geweest naar de winkel, en hun beweren dat hij goed werkt.
Toch doet ie het hier echt niet, ik heb windows er inmiddels wel weer opnieuw opgezet, en mijn lan kaart doet het wel, maar dat klote usb ding dus niet.

Ik heb het geprobeerd op mijn laptop maar ook daar geen succes.

iemand nog ideeen?

Het probleem is dus dat windows het hele apparaat niet ziet.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
het lijkt er dus wel op dat je usb poortje niet naar behoren werk :?

Geen uitroeptekens of vraagtekens wil ook niet noodzakelijk zeggen dat alles in orde is qua drivers ;) Heel wat hardware kan immers "generic" aangesproken worden, met standaard rivers, die meetsal absoluut niet alle functionaliteit bieden. Natuurlijk zou ik zélfs van een generic USB driver op zijn minst verwachten dat ie je apparaat herkent ;)
Doen andere usb apparaten het wél op dezelfde poort?
Als zowel je pc als de laptop (2 verschillende computers toch?) het boeltje niet herkent, zou ik denken dat dat usb stickje dood is (of uit staat ;) ).

Het "geen internet via je netwerkaart" probleem lijkt me sowieso heel wat anders. Aangezien ik niet weet wat er niet of wel werkt daar is het compleet gissen naar de oorzaak! Een beetje extra info kan geen kwaad :D

• etienne001
[quote]The_Stickie schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 18:51:
het lijkt er dus wel op dat je usb poortje niet naar behoren werk :?

Geen uitroeptekens of vraagtekens wil ook niet noodzakelijk zeggen dat alles in orde is qua drivers ;) Heel wat hardware kan immers "generic" aangesproken worden, met standaard rivers, die meetsal absoluut niet alle functionaliteit bieden. Natuurlijk zou ik zélfs van een generic USB driver op zijn minst verwachten dat ie je apparaat herkent ;)
Doen andere usb apparaten het wél op dezelfde poort?
Als zowel je pc als de laptop (2 verschillende computers toch?) het boeltje niet herkent, zou ik denken dat dat usb stickje dood is (of uit staat ;) ).

Het apparaat is niet uit te schakelen, en het powerlampje brand wel.
Als ik andere apparaten op die poort aansluit dan werken die daar wel op (printer, muis, webcam, fotocamera)
als ik dat usb wifi ding dus op een andere poort aansluit dan werkt het ook daar niet op.

Ik ga morgen wederom terug naar die winkel en dan laten ze het maar zien dat dat ding werkt, dan weet ik pas 100% zeker dat ie het doet.

tnxs voor de hulp
Pagina: 1