Toon posts:

Bij streaming een beeld op tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Bij het streamen van bv uitzendinggemist krijg is alleen een zwart vakje ipv een beeldje op tv, op de monitor zie ik de stream wel.
Als ik vervolgens in de drivers bij "volledig scherm-videozoominstellingen" het secundaire beeldscherm aanschakel dan zie ik de stream wel maar dan natuurlijk als beeldvullend.
Hoe krijg is dit voor elkaar?

Geforce 5200 met laatste drivers, composiet video uit.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 16:01
Uit je, ietwat onduidelijke, verhaal begrijp ik dat je je TV op je PC hebt aangesloten. Nu krijg je op je PC wel het beeld met (bijvoorbeeld) Media Player, maar op je TV niet (alleen een 'zwart vlak').

Dit is normaal. Om het te fixen, moet je naar je beeldscherm eigenschappen gaan en dan je TV als primaire monitor instellen. Je zult zien dat je je filmpje dan wel op je TV te zien krijgt (maar niet meer op je PC).

Hoe komt dit: Je videokaart (of Windows zelf, weet ik niet zeker) kan maar op 1 monitor een 'video overlay' weergeven. Dit doet hij standaard op de primaire monitor (dus normaal op je PC monitor). Wil je het op een ander aangesloten scherm zien (zoals een 2e monitor of een TV) dan moet je die dus primair maken. Overigens zijn er (dacht ik dan) media spelers die wel op meerdere monitoren gelijk kunnen en/of waarbij je kan kiezen op welke monitor het beeld komt onafhankelijk van wat je primaire monitor is.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 19:12
als je een ati kaart heb, moet je cinema modus aanzetten, zo krijg ik op me pc filmpjes bv klein en op TV Full screen je kan dan dus ook chatten of whatever terwijl je full screen video op je tv out hebt

[ Voor 27% gewijzigd door Tiduz op 12-02-2006 15:31 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, dit werkt maar nu krijg ik m'n monitor niet boven 75 Hz terwijl dit normaal 100 Hz is.

edit: laat maar, bij geavanceerde timing gewoon 100 Hz ingevuld. :9

edit: nee toch niet, verversingsfrequentie staat op 100 Hz (handmatig toegevoegd) maar het beeld knippert nog. 8)7

[ Voor 143% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 16:27 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Gaat het om Realplayer filmpjes? Op mijn nVidia kaart kan ik best met Windows Mediaplayer en Mediaplayer Classic filmpjes kijken op alle schermen, maar Realplayer (of Real Alternative) speelt om de een of andere reden alleen af op het primaire scherm. Bijv WindowsMedia filmpjes doen het wel op beide.

Als ik de Real stream open in Mediaplayer Classic werkt ie geloof ik wel op het 2e scherm.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is dat ik de reclame stream voor het programma wel op beide monitoren zie.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 16:01
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 15:55:
Het rare is dat ik de reclame stream voor het programma wel op beide monitoren zie.
Dat komt omdat die dan niet met een video overlay gedaan worden (andere soort weergave dus).

Dat je je monitor niet boven de 100Hz krijgt kan komen omdat je TV maar 50 Hz doet. Maar dat ligt ook aan je vid-kaart en mogelijk Windows, dus ik kan dat niet voor je testen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Pagina: 1